Vyhody a nevyhody kotoucovych brzd u kola

Od: Datum: 23.09.12 10:46 odpovědí: 5 změna: 23.09.12 13:35

dobry den chtel bych vedet jake jsou vyhody a nevyhody kotoucovych brzd oproti normalnim dekuji za odpoved


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: kocour17*
Datum: 23.09.12 10:49
 


Výhody a nevýhody oproti bubnovým a špalkovým brzdám

Kotoučové brzdy jsou oproti bubnovým brzdám výrazně lehčí, výkonnější a lépe se chladí. Na druhou stranu jsou dražší a náchylnější na poruchy vzniklé znečištěním. Proto se používají u většiny levnějších aut jen na přední nápravě.
V železniční dopravě byly kotoučové brzdy zaváděny až spolu s prostředky zabraňujícími zablokování kol koncem 20. století. Kotoučové brzdy neopotřebovávají oproti běžně užívaným špalkovým brzdám obruče kol, ale vyžadují náročnější údržbu.
doplněno 23.09.12 11:04:

aha u kola...:D

 
Od: mowla*
Datum: 23.09.12 10:53
 

Výhody - lépe brzdí...

Nevýhody - cena, vyšší ´háklivost´ na znečištění, v případě mechanických brzd výrazně vyšší nároky na údržbu...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.09.12 11:01
 

Moje odpověď vychází z praktických zkušeností.

Dnes na novém kole najdeme především dva druhy brzd: V-brake nebo kotoučové (mechanické - levné, hydraulické - dražší).

Pro běžnou cyklistiku postačí V-brake. Nechci popírat funkci kotoučových, ale pravdou je, že v posledních letech jej najdeme na mnoha levných kolech, u kterých lze o funkci polemizovat. Přednejší je efekt, na který naláká mnoho spotřebitelů. Podobné jako regulace plynu u benzínových sekaček bez spojky. Samozřejmě je účinnost je naprosto jinde, ale odpovídá tomu cena a náročnější údržba, než u V-brake.

Skutečné využití tkví opravdu ve specifickém nasazení. Pro domácí užití bych zvolil V-brake.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ar*
Datum: 23.09.12 11:27
 

Kotoučové brzdy mají vyšší účinost, to neznamená že "V" by nezabrzdily, ale je potřeba větší síly na páčku. Kotoučovky (hydry) taky nemusíš nikterak seřizovat.

Nevýhodou kotoučovek (hydry) je , že je neopravíš na trase v případě poruchy. Pokud jde o cenu tam je rozhodující o jakou kategorii (řadu) brzd jde. Vyloženě low endové kotoučovky jsou levnější než špička u "V". U mechanických kotoučovek je to jako u "V" s opravou , jen není potřeba takovou silu na páčku, účinost mají větší. Mluvit o kvalitních mechanických kotoučovkách, lze mluvit u Avid BB7 + kvalitní páčka.

Takže pokud nejsi vyloženě sjezdař, nejsi závyslý na IN a jsi spíše XC rekreační jezdec, postačí kvalitní "v".

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 23.09.12 13:35
 
avatar
Nejde ani tak o výhody a nevýhody, ale o použití. Kotoucovky jsou těžší, na silničkách je neuvidíš.
 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.