Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyhody a nevyhody kotoucovych brzd u kola

Od: johnny* odpovědí: 5 změna:

dobry den chtel bych vedet jake jsou vyhody a nevyhody kotoucovych brzd oproti normalnim dekuji za odpoved

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

3x

Kotoučové brzdy mají vyšší účinost, to neznamená že "V" by nezabrzdily, ale je potřeba větší síly na páčku. Kotoučovky (hydry) taky nemusíš nikterak seřizovat.

Nevýhodou kotoučovek (hydry) je , že je neopravíš na trase v případě poruchy. Pokud jde o cenu tam je rozhodující o jakou kategorii (řadu) brzd jde. Vyloženě low endové kotoučovky jsou levnější než špička u "V". U mechanických kotoučovek je to jako u "V" s opravou , jen není potřeba takovou silu na páčku, účinost mají větší. Mluvit o kvalitních mechanických kotoučovkách, lze mluvit u Avid BB7 + kvalitní páčka.

Takže pokud nejsi vyloženě sjezdař, nejsi závyslý na IN a jsi spíše XC rekreační jezdec, postačí kvalitní "v".

 

mowla*
hodnocení

1x

Výhody - lépe brzdí...

Nevýhody - cena, vyšší ´háklivost´ na znečištění, v případě mechanických brzd výrazně vyšší nároky na údržbu...

 

hodnocení

1x

Moje odpověď vychází z praktických zkušeností.

Dnes na novém kole najdeme především dva druhy brzd: V-brake nebo kotoučové (mechanické - levné, hydraulické - dražší).

Pro běžnou cyklistiku postačí V-brake. Nechci popírat funkci kotoučových, ale pravdou je, že v posledních letech jej najdeme na mnoha levných kolech, u kterých lze o funkci polemizovat. Přednejší je efekt, na který naláká mnoho spotřebitelů. Podobné jako regulace plynu u benzínových sekaček bez spojky. Samozřejmě je účinnost je naprosto jinde, ale odpovídá tomu cena a náročnější údržba, než u V-brake.

Skutečné využití tkví opravdu ve specifickém nasazení. Pro domácí užití bych zvolil V-brake.

 

kocour17*
hodnocení

0x
Výhody a nevýhody oproti bubnovým a špalkovým brzdámKotoučové brzdy jsou oproti bubnovým brzdám výrazně lehčí, výkonnější a lépe se chladí. Na druhou stranu jsou dražší a náchylnější na poruchy vzniklé znečištěním. Proto se používají u většiny levnějších aut jen na přední nápravě. V železniční dopravě byly kotoučové brzdy zaváděny až spolu s prostředky zabraňujícími zablokování kol koncem 20. století. Kotoučové brzdy neopotřebovávají oproti běžně užívaným špalkovým brzdám obruče kol, ale vyžadují náročnější údržbu.doplněno 23.09.12 11:04: aha u kola...:D

 

stirecek*
hodnocení

0x
Nejde ani tak o výhody a nevýhody, ale o použití. Kotoucovky jsou těžší, na silničkách je neuvidíš.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]