Nejste přihlášen/a.
dobry den chtel bych vedet jake jsou vyhody a nevyhody kotoucovych brzd oproti normalnim dekuji za odpoved
Kotoučové brzdy mají vyšší účinost, to neznamená že "V" by nezabrzdily, ale je potřeba větší síly na páčku. Kotoučovky (hydry) taky nemusíš nikterak seřizovat.
Nevýhodou kotoučovek (hydry) je , že je neopravíš na trase v případě poruchy. Pokud jde o cenu tam je rozhodující o jakou kategorii (řadu) brzd jde. Vyloženě low endové kotoučovky jsou levnější než špička u "V". U mechanických kotoučovek je to jako u "V" s opravou , jen není potřeba takovou silu na páčku, účinost mají větší. Mluvit o kvalitních mechanických kotoučovkách, lze mluvit u Avid BB7 + kvalitní páčka.
Takže pokud nejsi vyloženě sjezdař, nejsi závyslý na IN a jsi spíše XC rekreační jezdec, postačí kvalitní "v".
Moje odpověď vychází z praktických zkušeností.
Dnes na novém kole najdeme především dva druhy brzd: V-brake nebo kotoučové (mechanické - levné, hydraulické - dražší).
Pro běžnou cyklistiku postačí V-brake. Nechci popírat funkci kotoučových, ale pravdou je, že v posledních letech jej najdeme na mnoha levných kolech, u kterých lze o funkci polemizovat. Přednejší je efekt, na který naláká mnoho spotřebitelů. Podobné jako regulace plynu u benzínových sekaček bez spojky. Samozřejmě je účinnost je naprosto jinde, ale odpovídá tomu cena a náročnější údržba, než u V-brake.
Skutečné využití tkví opravdu ve specifickém nasazení. Pro domácí užití bych zvolil V-brake.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.