Výběr horského kola

Od: Datum: 18.07.12 21:34 odpovědí: 9 změna: 22.07.12 10:10
avatar

Mám starší horské kola a chtěl bych si koupit nové.

Díval jsem se na ceny a nejlevnější stojí tak kolem 3000kč, ale vyděl sem aji za 70 000kč *sok* To je z motorovým pohonem ne *smich*

Já si myslím že na občasné příležitostní rekreační ježdění kolo za 3000kč stačí ne? Jaký je rozdíl mezi tímto levným a ostatníma drahýma,nechápu. Umí to úplně to samí.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: krkovicka*
Datum: 18.07.12 21:41
 
Pane.Taky nechápu.Protože jsem byla na týden v Jeseníkách a tam místní lidé jezdily na kolech které byly tak staré jako republika.Zatímco pražáci by si takove kolo neopreli ani o zídku u hospody.
Je to úplně jedno.Je to stejný přibližovadlo.Jde jen o materiál,váhu a náročnost zákazníka.Možná i o výbavu.
 
Od: k2
Datum: 18.07.12 22:05
 

Predpokladam, ze horske, prevedl bych to tedy na primer k terenim autum. Kolo za 3tis je jako terenni auto z Ciny, chvili to jezdit bude, na cyklostezce to taky pujde, ale v terenu to bude o strach. Navic auto budete vic spravovat nez jezdit. Kolo za 15-25 tis. je jako stara Tatra. Tezky teren zdola bez problemu, ale pokud budete tezky teren jezdit pravidelne, nebo s ni chtit dokonce zavodit, tak se bude i pri odpovidajici udrzbe sypat a sypat...

No a kolo za 70 je rekneme zavodni special, se kterym jel Loprais Dakar. Spickovy zavodni nasrtoj-pokud vsak bude v zavodnim nasazeni, tak potrebuje odpovidaajici udrzbu.

Kecum, ze v tom rozdil neni neverte, to jsou chytre reci lidi, kteri na lepsim kole v zivote nejeli. Je to jak kdyz Vam nekdo, kdo v zivote nejel v nicem lepsim nez Favorit bude tvrdit, ze Ferrari je to same, protoze dojede do Prahy stejne jak ten Favorit.

Zpet ke kolum: jizdu na 17kg kole a 12 kg kole pozna i laik a rozdil mezi kolem za 3 a za 70 je asi tech 7kg.

 
Od: ar*
Datum: 18.07.12 22:53
 

Tak určitě nemá cenu srovnávat kolo za 3000 a nebo za 70000 (a to není ještě špička). Na kole za 3000 se nechá určitě dojet tak 1km na ryby a nebo ve vsi do krámku, na nějaké rekreační ježdění není až tak vhodné. Po pár kilometrech zjistíte že vás z toho šíleného sedla bolí neskutečně zadek a raději budete chvílema v pedálech stát. Ruce začnou brnět, protože nejdou seštelovat páčky podle délky prstů. Když budete chtít přeřadit budete muset 10x prošlápnout než se řetězu ráčí skočit na jiný pastorek o převodníky ani nemluvě. Určitě tam bude to nejhorší řazení revoshift a zjistíte, že musíte otočit kolem dokola aby to vůbec zatáhlo za lanko a takhle by se dalo poračovat.

Jestli chcete opravdu slušné kolo na rekreační jízdy tak kupte kolo loňského nebo předloňkého modelu, která se prodávají ve slevě a celkem slušný bike se nechá koupit za cca 10000. Už jsem sem dával dříve tento odkaz, třeba toto http://www.axitbikes.eu/index…product_info&products_id=8964

To, že bude rozdíl svezení a celkový pocit z jízdy, únava atd. na tomto kole a nebo kolech za 3000 to nemá cenu ani komentovat.

Je to asi jako když si půjdete zaběhat, v pantoflích to jde taky, přesto si vtšina lidí veme raději sportovní obuv.

Hlavně než nějaké kolo koupíte, dobře zvažte velikost rámu a kolo je určitě lepší projet, jestli vyhovuje geometrie.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.07.12 10:48
 
avatar

Ty dražší kola jsou stavěná do prostředí které by ty levné prostě nezvládly třeba do extremního chladu , duš a pláště jsou z kvalitních materiálu které jsou přizpůsobeny i na snadný průjezd pískem nebo sněhem , Kolo je z lehkých materiálu ruzné slitiny a podobně. Je udělané tak aby se co nejvíce věcí dalo opravit na koleně bez nářadí za pár minut a je udělané tak aby se nemohlo nic pokazit. Projede všude přejede všechno vydrží všechno tyhle kola nejsou na cestu na nákup a domů ale na různé výpravy , závody a podobně.

doplněno 19.07.12 11:06:

Ty nejlevnější jsou spíše na oko terení než doopravdy jsou sice dobré třeba na cestu na pole nebo do obchodu ale do sousední vesnice je to už horší a nějaké delší cesty jsou utrpením nejlepší je zlatá střední cesta která každemů člověku který nechce sjíždět Mount Everest stačí kolo začínající na 10 000 Kč které zvládne i terén bezproblému bude sloužit v pohodě se projedete a troufnete si i tam kam by jste si s levným kolem netroufl.

 
Od: olaf71*
Datum: 19.07.12 16:01
 

sakra velký rozdíl, zkuste to se projet, řadit. levné kolo má za chvíli všechno rozsypané,ohnuté. teď mám doma levné kolo na zprovoznění. je na něm všechno v pr... Výměna dílů bude stát víc než původní cena kola.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.07.12 19:54
 
avatar

Tak já nejspíš beru meridu cross 100 letošní model.

 
Datum: 20.07.12 15:55
 
avatar

Zdaravím, tohle je taky skvělé., je sice bílé ale bude dobře sloužit.

http://www.bike-eshop.cz/mode…ongoose-tyax-super-white-2011

 
Datum: 20.07.12 16:18
 
avatar

Horáka nechci, toho mám doma. Dnes jsem si u nás objednal tu meridu, dá ještě k tomu nějaké doplňky. V prodejně měli s velkým rámem. Servis, záruka v místě a od meridy rok pojištění zdarma.

 
Od: mil®
Datum: 22.07.12 10:10
 
avatar

Nejsem žádnej závodník ani hltač kilometrů, jezdím pohodvě, relativně dost na svůj věk a hlavně rád. Mohu poradit z mých dlouholetých zkušeností a názorů mého místního závodníka a osobního prodejce, kup si kolo kolem 15000,- . *palec*

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.