Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Horské kolo do 10tis

Od: avalan odpovědí: 6 změna:

Ahoj,

potřebuju poradit s výběrem horského kola do 10tis. kč. Vážím 85kg a měřím 185cm, takže asi rám 21. Rád bych aby to mělo alespoň mechanické kotoučové brzdy.

Moc se v tom nevyznám, tak budu rád za každou radu. Díky.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bruk600*
hodnocení

2x

Tak mi to nedalo a mrknul jsem se do int. obchodu. Tak třeba něco takového by mohlo být docela O.K. Na obrázku je s kotoučema, ale v popisu jsou "V"!

kolokram.cz/...

 

bruk600*
hodnocení

0x

Nevím, zda se vejdete do 10k, snad nějaký loňský model. Váš požadavek na ty kotoučové brzdy bych zrevidoval. Raději bych se poohlédnul po "V" brzdách, než mechanické kotouče. Já zatím jezdím jen na "V" a nemám při brždění problém dostat kolo do smyku a snad se shodnem, že více brzdného efektu, než brždění na hranici smyku nevyužijete. Všeobecně se dá tvrdit, že cenově a kvalitově vycházejí nejlépe kola vybavené řadou Shimano Alivio. U levnějšího kola musíte však počítat stím, že největší úspora bude na odpružené vidlici, ale to se bez vyšší ceny nijak obejít nedá. Případně sem dejte odkaz na vámi vybrané kolo a to se pak nechá snáze okomentovat.

Naprostou souhlasím...Raději V brzdy s kvalitními špalky, než laciné mechanické kotouče..

Vidlice je v této cenové kategorii jasná...bude to téměř to nejlevnější.., ale s tím se prostě musí počítat..

 

kolista
hodnocení

0x

Pokud na tom chceš i trochu hopsat, tak při váze 85 kg koukej spíš po kole za 15-20 tis., Na normální popojíždění po šotolinách to za 10 bude OK. Pokud mechanickou kotoučovku, tak např. Avid nebo Hayes, ty levné stojí za prd a lepší jsou V-brzdy s dobrýma špalíkama (Koolstop např.)

JInak dobré kotouče jsou oproti V výrazně lepší za mokra nebo při skákání - brzdí furt stejně a na ovládání stačí jeden prst (ostatní můžou držet řídítka). Taky jim nevadí ťuknutý ráfek (85 kg = foukat na vyšší tlaky = guma 26x 2,1 aspoň na 3 bar)

bruk600*

Nevím co myslíte pod pojmem "hopsat", ale já mám přes 100kg a jezdím na obyč kolech s Al rámy. Snažím se vyhnout silnicím a na lesních cestách to taky nijak nešetřím. Ty kola mám cca 10let a nemám žádné problémy s rámy. Dokonce si dovolím tvrdit, že cenu kol nedělá vyšší kvalita (pevnost), ale tady jde o snižující se váhu za vyšší cenu a to při přibližně stejné pevnosti.

kolista

Hopsat myslím jezdit rychleji v terénu, např. 40 kmh po lesní cestě s rygolama od vody a kamenama, nebo občas sjet schody, louku s drnama atd. píšu hopsání protože při tomhle stylu jízdy jsou kola často ve vzduchu. Odchází hlavně zadní ráfek, pak kliky, vidlice, časem se sypou i ostatní díly.. a to vážim 65 kg ;) Hlavní rozdíl např. u ráfku je že nekvalitní je z bláta a kvalitní z pevnějšiho, váží skoro stejně.. Rám z bláta se při špalání vlní jako had, často praská v zadní stavbě. Není to jen lehčí a stejná pevnost, ale často váha jen o málo menši, ale pevnější o hodně. Důležité věci jsou rám, kola (hlavně ráfky, zadní obzvlášť), vidlice, řídítka s představcem. Co tam je za přehazovačku/ přesmykač už je vedlejší, jde jen o to aby řazení sedlo do ruky (otočná rukojeť X páčky)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]