Koupě Elektrokola

Od: Datum: 15.02.12 12:09 odpovědí: 10 změna: 08.06.14 13:06

Dobrý den, mám zájem o koupi elektrokola. Bohužel nemám nějakou představu. Kolo by bylo pro paní.

Hlavně jízda do kopců. Rovinku zvládáme. Nemáte někdo zkušenosti? Výdrž, životnost baterky, udržba, servis atd?

ale zase nevím, jestli baterie plochá, klasická.. Motor v předním, v zadním kole..

Děkuji za radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: muter*
Datum: 15.02.12 12:30

Krásný den...Nevím zda Vám mohu radit, před chvíli jsem totiž byla rozhodnuta, že tento portál přestanu navštěvovat, protože jsem zde byla napadana až urážena, ale protože nemohu jen tak neodpovědět, protože Elektrokolo vlastním už 3roky..:) Jezdím na něm do práce 4km v jednu stranu...Je to i do mírného kopce a v prvém roce mne vyvezlo samo, bez sebemenšího šlapání...Nabíjela jsem ho tak jednou za týden , asi 3hodiny..Jen ve velkém mrazu na něm nejezdím,dojíždím do práce autobusem...Nyní však po třech letech se pomalu ohlížím po nové baterii,ta na kole stále funguje, jen jí musím pokaždé když přijedu domů znovu nabít, protože už i pomáhám jízdě do kopce šlapáním, takže vím , že je už slabá.., mám už i vybranou na internetu,(jsou to takové tři stejné baterie, )stačí jen objednat.., jen co se oteplí a skončí ty mrazy začnu zas jezdit.. S kolem jsem velmi spokojena..Cestu co na normálním kole zajedu tak 20minut, na elektrokole stejnou trasu zajedu za 8-10minut..Kolo jezdí rychlostí 30km/h...Motor na mém kole je umístěn vzadu na zadním kole a baterku mám umístěnou pod řídítky..Baterie je uložena v takovém uložném kufříku a když ho manžel otevřel, jsou to tři stejné baterie k sobě navzájem navazující...Mám i blinkry, a v předu nad kolem nosný koš.., no a také světla, když jezdím z práce ..Na toto kolo nemusíte vlastnit řidičský průkaz..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: josef2*
Datum: 12.03.12 23:04

Dobrý den,

přečetl jsem si reakce na Váš dotaz a musím říct, že některé odpovědi jsou dost zavádějící a nevystihují podstatu věci. V elektrokolech se trochu vyznám a musím říct, že kvalita mnohdy souvisí i s cenou kola. Motor lze použít jak v předním, tak v zadním kole. Každé řešení má své výhody a nevýhody. Hlavní výhodou motoru v předním kole je velmi snadná demontáž kola při opravě, např. defektu. U náhonu na zadní kolo je při jeho demontáži navíc problém s přehazovačkou. Složitějí je to pak i u ostatních oprav na zadním kole. Naopak nevýhodou u předního náhonu je pak jízda do většího kopce. Dojde k výraznému odlehčení předního kola a dokonce může v ojedinělých případech dojít i k proklouznutí předního kola a tedy prázdnému záběru kola. Z těchto důvodů se spíše přikláním k již uvedenému názoru, že motor je výhodnější v zadním kole. S baterií a jejím umístění to není již tak postatné a na každém názoru je tak trochu pravdy, ale sám pociťuji lepší jízdní vlastnosti u kol s baterií umístěnou podél sedlové tyče. Je to v ose těžiště a nevnímáte vůbec její váhu. Samozřejmě se pak zase musí zvětšit rozvor (vzdálenost os obou kol) a související, malinko horší ovladatelnost kola. Baterii umístěnou na nosiči víc vnímáte, ale zas jsou malinko lepší jízdní vlastnosti. Také, tím že je umístěná výše, nehrozí tolik vniknutí nečistot (event vody) do řídící jednotky, která je přímo za baterií. Na elektrokole sám jezdím a můžu ho všem jen doporučit! Vyčerpávající informace Vám ochotně podají v prodejně ELVIS, na Jižním Městě, tel. 272934024

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.12 12:43
avatar

Odkaz nefunguje ale k tomu elektrokolu obecně = je to významný pomocník právě tam, kde je potřeba využití pohonu z jakéhokoliv důvodu. Baterie jsou dobíjeny při jízdě tzv. rekuperací ( při jízdě dochází k dobíjení v případě, že se jede např. z kopce ) a proto vydrží i na poměrně větší vzdálenost. Nejedná se o normální plochou baterii ale o speciální, která je schopna vydržet velmi dlouhé zatížení v tom daném poměru a její výdrž a životnost je také odvislá od jejího používání a údržby. Od toho elektokola se dá očekávat doslova to co uvádí výrobce. A v jakém kole se nachází motor je vcelku jedno asi bude záležet na tom jak se komu co líbí. Já jsem pro pohon zadním kolem ale nemám k tomu žádný důvod, který bych zde uvedl.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.12 12:45

není lepší mít pohon na zadek , když jedu do kopce ,tak je váha více v zadu? A ještě dotaz na jaké stoupání je to vhodné?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.12 13:16

Rekuperace (dobíjení při brždění) je u kola většinou zbytečné, smysl má až u těžších elektromobilů. Na elektrokolech v podstatě jen zbytečně prodražuje cenu celého stroje.

Baterie je tam technologie LiMnO2, takže už slušná.

Výkon motoru 250W se může zdát strašne málo, ale jednak je to zákonné maximum které je na kole možné aniž by se z toho stala "motorka" a druhak běžný cyklista není při delším šlapání schopný vyvinou ani takový výkon. Takže na běžné kopečky to stačí, ale Sněžku s tím asi nevyjedete ;)

Pohon na přední nebo zadní kolo je u takovéhle kategorie kol celkem jedno, nebál bych se toho.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.12 17:22

Nejlepší pohon je vzadu. Přední vydlice není moc stavěná na tah a u některých kol může prasknout.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: janek26*
Datum: 15.02.12 20:53

Děkuji za odpovědi a za úpravu odkazu.

Všem děkuji za odpovědi. Dnes jsem se ptal i na jiném serveru a bylo mi řečeno, že motor jedině v předním kole, kvůli vyvážení kola... Baterie prý jedině za sedlovkou na výšku. Mě se líbí ta plochá v nosiči, ale mám strach, aby to vydrželo... A taky jsem něco zaslechl ohledně plynu na řídítku. Můžu pak prý jezdit bez šlapání?

Datum: 04.03.12 19:29

Dobrý den,nevím,zda už jste si kolo vybral,ale dle mých zkušeností nekupujte City Lite EB-A14,to jsem právě já minulý týden koupila a když se podíváte na"Problémy s elektrokolem",tak si opravdu počtete,co jsem si užila.Tak ať máte šťasnější ruku,než jsem měla já.Olina.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fran
Datum: 14.03.12 15:27

"E-Kolo do kopců" je lehce zavádějící. Za hlavní nevýhodu e-kola považuji těch 24 -25 kg. Do kopce potom rvete tíhu svojí+kola na jedničku, baterie se vybíjí rychleji...nehledě k tomu, že se kolo občas zvedá třeba při ukládání atd. Takže bych šla po nízké hmotnosti. Existuje už taková futuristická elektoskládačka s udanou hmot. 13kg - ovšem za cca 50000Kč.

Baterie má limitovaný počet nabití, třeba 1000, pak musíte investovat cca 5000 do nákupu nové.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavel29
Datum: 08.06.14 13:06

Je to stejné jako se vším, pokud koupíte levné elektrokolo někde z Číny, tak od něj moc nečekejte. Nejlepší je si vyzkoušet několik elektrokol. Nevím odkud jste, ale určitě je v okolí nějaký prodejce, který vám umožní se projet na více modelech. Řešit kde je baterie, jestli je plochá apod. není až tak podstatné, elektrokolo vám prostě musí sednout. Případně si můžete daný model zkusit půjčit někde v půjčovně. Přeci jen investice do elektrokola není malá a je potřeba si předem vyzkoušet více možností. Při vybírání doporučuji přečíst tyto články, které vám také jako mě určitě pomohou zamyslet se, jak budete elektrokolo využívat a které by pro vás mohlo být to správné

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.