Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat pracuji jako OSVČ a dnes jsem nastoupila na nemocenskou a nevím komu mám odevzdat ten lístek,
který býva normálně pro zaměstnavatele, ale tím, že jsem OSVČ tak to po mě na sociálce nechtěli.
Nevíte jestli jim stačí ten lístek až pro vyplatu nemocenského?
A nebudou mi potom počítat těch 21 dní od posání toho lístku? Nevím si rady. Děkuji za odpověď
Lístek se žlutým a modrým pruhem si nechte a po uplynutí 21 dní zašlete na OSSZ lístek s růžovým pruhem a případně tzv. lístek na peníze (je to bez pruhu, bílý tiskopisek, vystavuje lékař, je to potvrzení o tom, že nemoc do uvedeného data trvá). Zatím neposílejte nic, nevíte, jestli Vaše nemoc bude trvat déle než 21 dní.
Žlutý pruh - slouží jako průkaz pojištěnce, prokázala byste se jím případné kontrole. Modrý pruh - "omluvenka" pro zaměstnavatele, takže tu si klidně založte doma.
doplněno 07.02.11 21:35:Nezapomeňte si přečíst i druhou stranu lístků a doplnit data a podpisy, je to důležité - bez toho by Vám to OSSZ poslala zpátky k doplnění.
Dobrý den. Něco jsem našla k vaší otázce na internetu: ... prodlužuje se délka poskytování náhrady mzdy ze 14 dní na 21 dní. Zaměstnanci budou po dobu tří týdnů zabezpečeni náhradou mzdy vyplacenou zaměstnavatelem. Podnikatelé na tom budou o poznání hůř. Nemocenské od správy sociálního zabezpečení jim bude náležet až od 22. dne nemoci. Celé tři týdny zůstanou bez prostředků. Toto ustanovení má platit v období od 1. ledna 2011 do 31. prosince 2013, tj. následující tři roky. ... Možná by bylo dobře zavolat si na tu správu sociálního zabezpečení, aby vám řekli, jestli jim ten lístek máte poslat. No dle mého - já bych jim to tam už poslala, není tam nějaká třeba lhůta?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.