Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Studentka a rodičovský příspěvek

Od: rudolfovi* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

jsem studentka na VŠ. Chci se zeptat, jak je to s peněžitým příspěvkem v mateřství když jsem student a jak je to potom s rodičovským příspěvkem s tím, že bych chtěla čerpat zrychlenou dvouletou variantu abych mohla co nejdříve do práce? Když za mě platí pojištění stát tak mám pojištěných těch nutných 270 dnů nebo se to týká pokud jsem v zaměstnání? Jedná se mi o to, zda mám jít hned na mateřskou nebo nejdřív do práce. Bojím se, že jak začnu budovat kariéru budu těžko hledat prostor na mateřství a o to bych se nechtěla ochudit. Děkuji za odpověď

doplněno 01.02.11 11:35:

Jejda, omlouvám se, patří to do jiné rubriky :(

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

l12134567
hodnocení

0x

Dobrý den, pokud studujete a otěhotníte a předtím jste nikdy nepracovala, po narození dítěte nemáte automaticky nárok na čerpání mateřské, ale rovnou, po zažádání, čerpáte rodičovský příspěvek. Jako student či bývalý student, bez předchozího či současného zaměstnání nemáte placené ty nutné dny nemocenského pojištění a tím nesplňujete nárok na čerpání mateřské. Zároveň nemáte možnost si určit, jestli chcete jít na rodičovskou dovolenou na 2, 3 či 4 roky, automaticky nastupujete na čtyři roky. Takže pokud zvažujete mimčo, tak určitě nejdřív nastupte do práce, tak, abyste měla splněnou tu podmínku platby nemocenského a pak budete mít nárok na čerpání mateřské a za momentálních podmínek možnost si vybrat zrychlenou variantu. Pokud nenastoupíte do práce, ale rovnou na rodičák, tak za vás pak může alespoň na den nastoupit na rodičovskou váš manžel, který může zároveň zažádat o změnu na zrychlenou variantu a poté znovu "přendat" rodičák na Vás. Mně tahle varianta ale přišla hrozně komplikovaná, obíhání po úřadech atd...

tulipanek
hodnocení

0x