Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

O2 - změna Všeobecných podmínek od 8.2.2014

Od: coklit® odpovědí: 16 změna:
avatar coklit

Ahoj všem,

na posledním vyúčtování od O2 jsem našla informaci, že podstatně mění Všeobecné podmínky a to od 8.2.2014. Zvěřejněny prý budou na stránkách O2 ve středu 8.1.2014. Byla tam i větička, že v případě nesouhlasu s touto změnou, lze bez sankcí do 8.2.2014 odstoupit od smlouvy.

Jedna operátorka od O2 tvrdí, že je možné odstoupit již na základě informace na vyúčtování a jiná zase, že můžete odsoupit až od 8.1.2014 - tedy termínu zveřejnění Všeobecných podmínek.

Na chatu O2 jeden pán psal, že podal výpověď na základě informace na vyúčtování a O2 mu poslalo dopis, že má uhradit sankci za předčasné odstoupení. Operátorka mu prý poradila, aby si podal reklamaci.

Na základě toho jsem se rozhodla, že odstoupím pro jistotu až toho 8.1.2014.

Vás bych se chtěla zeptat, zda a jaké s tím máte zkušenosti - jak případně probíhal přechod k jinému operátorovi a pro ostatní, kdo o tomto neví, to může být jako návod, jak se zbavit operátora, se kterým není spokojený.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*
hodnocení

0x

Napřed je potřeba se s novými VOP seznámit, pak teprve s nimi lze (ne)souhlasit. Takže ten, kdo odstoupil dříve z jiného důvodu (nové VOP ještě nemohl znát), bude pravděpodobně muset snakční poplatek uhradit.

Nebo vše stáhnout a odstoupit až před tím 8. únorem.

--- Důvodem k odstoupení od smlouvy bez sankcí je změna VOP, v nichž se např. pro zákazníka zhoršují podmínky. Nelze (ne)souhlasit s čímkoliv, co neznám...

doplněno 07.01.14 08:36:

PS: Na informace operátorek O2 ani pánů z chatu radši nedávejte. Operátoři mají udržet a získat co nejvíce zákazníků a pán z chatu očividně neznal správný postup ...

Neodstupujte před 9. (to není překlep, počkejte minimálně jeden den) lednem!

A doporučila bych si VOP opravdu pročíst, porovnat s předchozími a v odstoupení klidně uvést konkrétní důvod (vybrat některou ze změn v neprospěch zákazníka).

hodnocení

Toto je text, který psali do vyúčtování:

Vážený zákazníku, s účinností od 8. 2. 2014 dochází v souvislosti s novelou zákona o elektronických komunikacích a novým občanským zákoníkem ke změně našich Všeobecných podmínek. Součástí změn je i změna výpovědní lhůty způvodních až 8 týdnů na 6 týdnů. V případě nesouhlasu s touto změnou lze službu zrušit bez sankcí do 8. 2. 2014. Nové znění Všeobecných podmínek bude od 8. 1. 2014 k dispozici na www.o2.cz/dokumenty.

Proto jsem se domnívala, že by bylo možné odstoupit hned na základě tohoto vyúčtování. Ale jak už jsem řekla, raději počkám a tedy i o den déle do toho 9.1. Děkuji.

iz*

Asi bude záležet na úhlu pohledu, ale já vzhledem k tomu, jak těžké bylo od Telecomu (později O2) odejít, považuji zkrácení výpovědní lhůty pro zákazníka za výhodnější.

Nejsem si jista, zda by se zkrácení výpovědní lhůty dalo považovat za změnu v neprospěch zákazníka ...

Zbytek máte ve vnitřní poště.

hodnocení

Tak výpověď dnes podána na pobočce. Zatím vše o.k. Čekám na ČVOP, abych mohla přejít jinam.. :)

pavlisek

Dobrý den.Chtěla jsem se vás optat..Vy máte smlouvu s operátorem ,která vám ještě nezkončila a chcete přejít k jinemu operátorovi?Já už tyden něco hledám na netu ,kde bych se dověděla jak postupovat,ale zatím marně ,Až ted jsem našla tady vás.Mám ten samej problém,kdy mi operátor změnil tarif, Nejprve ,že se to bude jen jinak jmenovat a nakonec jsem zjistila,že se tou změnou změnila i cena toho tarifu s čím nesouhlasím. Poradíte mi jak postupovat?A je to bez toho ,že bych musela doplatit zbytek do ukončení smlouvy? Jestli mohu poprosit tak na meil pavlisek45@seznam.cz..Mockrát děkuji za vaší odpověď..

hodnocení

Dobrý den,

já se obávám, že ve Vašem případě, jste již lhůtu pro odstoupení od smlouvy bez sankcí "prošvihla".

Operátor Vám měl na posledním vyúčtování před změnou tarifu zaslat informaci, že ke změně tarifu dojde a pokud se změnou nesouhlasíte, můžete tuším do 30 dnů, odstoupit od smlouvy. Jinak se Vám tarif automaticky změní a tím se má za to, že se změnou souhlasíte.

Nebo druhá varianta - volal Vám operátor a šikovným slovíčkařením, Vás přiměl ke změně tarifu. Pokud jste vyslovila souhlas, je to opět špatně a nedá se s tím již nic dělat. Jedině, pokud byste si byla opravdu jistá, že Vám operátor lhal, že se změní název tarifu, obrátila bych se na reklamační oddělení s tím, že jsem byla úmyslně uvedena v omyl. Jen si myslím, že to je boj s větrnými mlýny, jakmile vyslovíte ano, je to jako kdyby byla podepsána smlouva. Nahrávky hovorů se rády ztrácejí apod. Ale za zkoušku nic nedáte. Pokud bych byla přesvědčena o tom, že mi lhali, určitě bych se bránit pokusila. Pište jim na forum O2 a FB. Přečte si to tam hodně lidí a nebudou si chtít dělat negativní reklamu.

pavlisek

Máte ve všem pravdu ,Akorát že jsme na vyučtování neměli psanou žádnou změnu a když nám volali o změně nesouhlasili jsme s tím. Ale přesto tu změnu udělalai

 

naihonn*
hodnocení

0x

Jedna věc je jistá, podle všeho ty změny budou k lepšímu a budou pro úplně všechny operátory, aby vyhověli novele zákona, která má zákazníky víc chránit. Třeba tím, že omezí maximální pokutu za předčasné odstoupení od smlouvy a podobně. Rozhodně kvůli tomu odcházet od O2 je nesmysl. Ale je fakt, že po změně těch podmínek to bude levnější předčasně odejít. Nějak ale moc nevěřím tomu, že by bylo lepší přejít jinam. Ale co už, jak každý chce. Ale zdá se, že to nebude žádný podraz na zákazníky, jak to z tohhle tady skoro vyznívalo.

Pro většinu je to záminka jak se dřív zbavit nevyhodneho tarifu, které ještě loni byly ;) Ono kdyby nebylo automatického prodlužování bez souhlasu tak by to nebylo ani potřeba...
naihonn*

Jasně, to beru. Někdo se mohl dostat do nevýhodné situace. Naštěstí do té skupiny nepatřím já ani bratr, takže se nejspíš pro nás nic dít nebude. Jinak faktem je, že jsem se mezitím dočetl, že zanikají některé tarify a výměnou za ně jsou někdy dražší, tak pokud by tohle byla pravda, tak by to mohl teoreticky být důvod, ale nevím, podle mě nabídka je širší, tak by nebyl problém změnit tarif na nějaký výhodnější. Někdy jen člověk platí zbytečně víc, protože se neinformuje. Ale jistě, ta další změna o informování o automatickém prodloužení smlouvy předem se taky hodí.

hodnocení

Je to přesně tak, jak píše @clayman.

Měl to být např. návod pro lidi, kterým se ještě neblíží konec smluvního období a kteří už nejsou se svým operátorem spokojeni. Btw. T-mobile ani Vodafone na základě změny jejich Všeobecných podmínek, zákazníkům odstoupit bez sankcí myslím neumožnili.

Já osobně volám a píši sms málo a nepravidelně a žádný z operátorů mezi známými a příbuznými nepřevažuje. Takže já se osobně vracím k předplacené kartě jednoho virtuálního operátora, který stejně jede v síti O2 a zaplatím u něj to, co opravdu provolám a to co ne, tak mi nepropadne a můžu si to provolat, až se mi to zrovna bude hodit.

Když jste spokojený, nemáte důvod odcházet. ;)

doplněno 09.01.14 17:59:

a bez závazku! ;)

 

vendy*
hodnocení

0x

ahoj, mohla bych tě poprosit aby jsi mi napsala, jaký důvod jsi podala pro odstoupení od smlouvy, sice mi smlouva končí k 20.2. ale už jich mám plný zuby a chci zdrhnou co nejdřív pod moji firmu, navíc přítel má smlouvu až do 2015... díky moc za info :)

 

hodnocení

Já byla na pobočce O2 - tam na to používají formulář. Řekla jsem, že mě v posledním vyúčtování informovali, že mohu bez sankcí odstoupit od smlouvy, pokud nebudu souhlasit se změnou jijich nových Všeobecných podmínek a toho práva chci tedy využít. V žádosti o zrušení smlouvy mám zaškrtnuno: podstatné změny podmínek představujících zhoršení u dané služby (čl.9.9.1 VP)

doplněno 09.01.14 19:19:

A jinak myslím si, že lze od O2 bez sankcí odejít v případě nesouhlasu se změnou VP z důvodu změny znění článku 9.9.4 VP. Ve starých VP totiž je uvedeno, že výpovědní lhůta je jeden měsíc a začíná běžet od prvního dne následujícího měsíce od podání výpovědi. V NOVÝCH VP je uvedeno, že výpovědní lhůta je šest týdnů a začíná běžet od prvního dne, následujícího po doručení žádost o zrušení služby O2.

Píšete že VDF ani TM. ředčasné výpovědi smlouvy neumožňují ale skutečnost je jiná. Oni pouze na možnost odstoupit od smlouvy neupozornili. Povinně jim to totiž nařizuje zákon. Ve chvíli kdy operátor jednostranně změní smlouvu má každý zákazník právo od ní v zákonné lhůtě odstoupit pro nedodržení smluvních podmínek druhou smluvní stranou.
hodnocení

Nevím, jestli se něco změnilo, ale v době, kdy jsem psala poslední příspěvek, to ani jeden z Vámi zmiňovaných operátorů neumožňoval. Ze zákona musí operátor upozornit při změně VP zákazníka na to, že může od smlouvy odstoupit, pokud to podle mě neudělá, nenabydou nové VP účinnosti. Tito dva operátoři se odvolali na to, že ke změně VP došlo vlivem změny zákona a ve VP je uvedeno, že pokud je to proto, že se změní zákon, od smlouvy odstoupit nelze... Jestli se postoj VF a TMB změnil, netuším.
doplněno 25.01.14 20:25: Jo a ještě jsem zapomněla dodat, že se oba operátoři odvolávají na to, že ty změny VP jsou nejen vynucené zákonem, ale také jsou pro zákazníka změnou k lepšímu. A pokud nejde o zhoršení, nelze to považovat za důvod k odstoupení...
danieell

Vážení máme zkušenost se snahou odstoupení od VDF. Tato společnost ve své stoupající agresivitě jednání se zákazníky za poslední ch 5 měsíců nemá konkurenci. Kdo nevěříte, najděte si na LUPA objektivní studie odborníka / přednáši na VŠ p. Jiří Peterka/, který nestraně porovnává praktiky VDF, O2,T-Mobile. Můžu i já po mailu zaslat, bude-li zájem . jsem na emailu.cz. Zcela ve všech ukazatelech vychází nejhůře VDF. Co je neuvěřitelné, ale bohužel reálné je nový způsob podání výpovědi, kdy musíte podat nejdříve jednu výpověď a když tuto vyřídí a ukončí se dosavadní smlouva , automaticky vám nabíhá na to samé telefonní číslo nový závazek, ale s vyšší sazbou. Ten není podmíněn dvouletou délkou ale stejně jej musíte platit . Ne s tou zvýhodněnou sazbou , kterou jste platili doposud. ! Tato nová "služba výhodná pro klienty " , jak uvádí VDF zabezpečí další mraky peněz do pokladny VDF za služby, které lidi nevyužijí, protože o této novotě nikdo neví a každý inteligentní člověk zcela logicky po výpovědi a ukončení vztahu bude přesvědčen že s VDF skončil . Svůj omyl zjistí, až mu po měsíci příjde nové vyúčtování s vyšším tarifem. Pokud Simku zahodí, jak se to většinou dělá, když je ukončena služba, nezjistí to třeba další 2-3 měsíce, protože nebudou mít kam chodit sms ky s vyúčtováním. VDF bude nekompromisně kasírovat. Nebo U VDF místo 4 dnů, které jsou dané k přenesení telefonního čísla k jinému operátorovi / tak je to nyní běžné u O2 a T-mobile / , to trvá minimálně měsíc+ 4 dny a nebo také 2 měsíce, vše v souladu s jejich složitýma Všeobecnými podmínkami . Tyto jsou hrozně složitě a odporují požadavkům specifikovaných v judikátech nejvyšších soudů. Pokud jde o rozsah, pak dokumenty v podobě PDF mají 42 tiskových stránek (z toho plných 35 stran má ceník). Dalších 8 dokumentů v podobě webových stránek pak má dohromady cca 50 normostránek. Je takovýto rozsah ještě únosný? Tyto dokumenty byste měli zevrubně prostudovat, neboť jsou v nich fikaně skryty pastičky na zákazníky. VDF tyto podmínky za posledních 11 měsíců změnil 3x , ano slyšíte dobře a vždy se samozřejmě zhoršilo skrytě Vaše postavení. / u O2 a T mobile vychází změna VP přibližně 1x do roka i to je dost/ . Má někdo chuť studovat tak rozsáhlé dokumenty 3x do roka. Když by to dělali ostatní společnosti energetika, plyn, vodárny a kanalizace, byťák, banky ... Asi bychom nic jiného nestíhali, než se seznamovali s listinami. Teď konkrétně k naší výpovědi: Přesto, že jsme jim popsali konkrétní změny, které zhoršují postavení zákazníka / citovali jsme staré a hned zatím nové, stím, aby nemohli hrát hlupáky, tak jsme jim konkrétní věty podtrhli/. Výpověď jsme podali v souladu s článkem v jejich Všeobecných podmínkách a poslali doporučeně. Oni nám asi za 14 dní odpověděli, že je jim líto, že chceme od nich odejít, ale že musíme nejdříve zavolat operátorovi, ten nám zašle informace, my je podepíšeme na znamení souhlasu... zkrátka zdržují , aby se propásla stanovená lhůta pro podání výpovědi bez sankce. Záměrně jsme nezaplatili vyúčtování, aby telefon zablokovali.. Potom jsme zaplatili s tím ,ž e jsme nedoplatili celou částku /poslali jsme ji m méně o 10,-Kč z důvodu , aby telefon znovu nezaktivovali./ To by jsme museli platit aktivační poplatek. V dalším dopise asi po měsíci nás VDF nutí, aby jsme výpověď napsali znovu na nový formulář, který tou dobou ještě nebyl na netu. Telefon je zablokovaný 3 měsíce ho již nepoužíváme , ale VDF píše, že musíme platit i nadále měsíční paušály, protože jsme neposlali výpověď na nově vzniklém formuláři. Znovu opakuji, ten vzniknul měsíc po našem podání Výpovědi. Jednání VDF nás nepřekvapuje a oni sami sklidí, co zaseli. Co mě děsí, je chování úředníka ČTÚ pro Královehradecký kraj, který má v popisu hájit zákazníky proti nekalým praktikám operátorů. Žádali jsme ho písemně o názor a vše dopodrobna vylíčili. Jeho odpověď byla povrchní , s naší argumentací se patřičně nevypořádal, DOŠEL AŽ TAK DALEKO , ŽE NA OBRANU VODAFONE POUŽIL prokazatelně nepravdivá tvrzení!.

Kdyby se to stalo v Somálsku asi bych si myslel, že je na výplatní pásce VDF. Všechny pracovníky neházím do jednoho pytle, to v žádném případě , ale práce tohoto Mgr. vrhá stín na práci ČTÚ. V případě zájmu, můžu doložit listinami. .

Ještě jednou, pořádně se rozmyslete a studujte, než se někam upíšete. Když zvolíte toho nejhoršího operátora, již vás ze spárů nepustí ! Všimněte si , jak obchody VDF poslední dobou zejí prázdnotou, už to lecos napovídá. Přeji šťastnou volbu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]