Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Studentka - jak je to s mateřskou?

Od: kiwi* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den. Nevím jestli zde byl položen již tento dotaz,ale moc rád bych se zeptal jak je to z výší mateřské v tomto a popř. příštím roce. Přítelkyně a já čekáme dítě. Já jsem stále student VŠ a ona v květnu končí školu (mgr). Dočetl jsem se někde na internetu že ženám nezaměstnaným není přiznáno žádné mateřské. Prosím o komentáře. Jak je to s mateřskou? Když nejsme manžele, když budeme manžele? Když stále studuji, ale začnu někde pracovat a podobně. Děkuji mockrát. Pěkný den.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

antynka*
hodnocení

0x

Na mateřskou skutenčě nemá nárok, dostane rovnou rodičovský příspěvěk a myslím, že ten ve čtyřleté variantě. Pokud ani vy nevyděláváte, tak je jendo jeslti jste nebo nejste manželé.

kiwi*
hodnocení

a pokud bych si nasel praci, dejme tomu kolem 15 tis/mes.?

antynka*

To na mateřskou vliv mít nebude - jediné co můžet ovlivnit je výše rodičovského příspěvku - repektive jeho délka. Pokud budete pracovat, tak pak vystřídáte před tím než zvolíte délku rodičovského příspěvku alespoň na jeden den partnerku na rodičáku (papírově ) a tím pádem pak zase po zpětném prostřídání by partnerka mohla mít nárok na rodičovský příspěvěk tříletý (tj. měsíčně 7600, čtyřletá varianta je 7600 do 10 měsíců věku a pak až do 4 let měsčíně 3800). Na dvouletou variantu s 15ti tisíci nedosáhnete...

doplněno 13.01.11 12:02:

tedy s 15ti tisíci hrubého...

Aby mohl otec požádat o PPM, musí splnit stejné podmínky jako každá žena při žádosti o PPM - pojištěných alespoň 270 kalendářních dní ve dvou letech před dnem, od něhož žádá PPM. Takže to asi tady nepůjde...

antynka*

Souhlasím, nějak mi nedošlo, že 270 dnů už se nestihne...

doplněno 13.01.11 17:57:

Ještě mě napadá, studium se tam nepočítá? Nějak to z toho nechápu...

Peněžitá pomoc náleží:

Pojištěnci,

jestliže: