Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Dluhy po rodičích

Od: robertota odpovědí: 17 změna:

Dobrý den,
minulý rok mi bylo 18 let a nabyl jsem plné svéprávnosti. Pro někoho radostná událost, nicméně teď jako 19letý mám s tím mnoho problémů. V bance mi nedávno začli strhávat peníze z městského úřádu z toho důvodu, že za mě rodiče neplatili komunální odpad do mých 18 let.
Jsem stále ještě student a ostatní studující takové problémy nemají. Je zde nějaká možnost odvolání, abych své peníze dostal zpět a peníze požadovali od rodičů?
Mě samozřejmě rodiče peníze odmítají dát, údajně sami nemají.
Prosim, jak se s tímto mohu vypořádat?

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

patronka*
hodnocení

1x

Především v 18 letech jsi nabyl plnoletosti a nikoli svéprávnosti, to je značný rozdíl. V bance Ti začali strhávat - jak se Městský úřad dozvěděl číslo účtu,- z jakých peněz pochází Tvůj účet když jsi ještě student a nemáš vlastní příjem,- na základě jakého rozhodnutí peníze vymáhají, - proč peníze za odvoz komunálního odpadu vymáhají na Tobě když nevlastníš byt,- kolik dělá celková částka, - kolik peněz Ti už strhli ... a nabízí se ještě řada dalších doplňujících otázek. Když od toho odhlédnu, tak částka za odvoz kom.odpadu se vypočítá u bytových domů podle počtu přihlášených, nebo skutečně bydlících osob. Pokud jste v bytě 3 osoby a rodiče platili pouze za 2 neznamená to, že neplatili zrovna za Tebe, ale třeba za tatínka - tam se totiž uvádí jen počet a ne jména konkrétních osob. Pokud chceš odpověď, musíš položit otázku se všemi podrobnostmi, jinak tomu nebude nikdo rozumět a tím pádem ani nemůžeš kvalifikovanou odpověď očekávat.

robertota
hodnocení

Dobrý den,

Jak se úřad dozvěděl číslo mého účtu netuším. Mám ho ani ne rok.

Vlastní příjem nemám, peníze pochází z letní brigády.

Přišel mi znenadání dopis:

Nevlastním byt, nevím proč po mě chtějí peníze za komunální odpad.