Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
ocitl jsem se v nepříjemné životní situaci. Jsem student a potřeboval bych radu. Můj otec se před dvěma lety rozvedl a od té doby jsem s ním bydlel v bytě. Byt byl donedávna majetkem otce i bývalé manželky. Stejně jako dům, ve kterém dodnes bydlí bývalá manželka. Celou tu dobu i dnes jsem stále studentem VŠ v řádné denní formě. Poplatky platil otec řádně, nebyl žádný problém. Otcova bývalá manželka se zase starala o dům, tak jak bylo řečeno předběžnou dohodou. Nedávno jsem obdžel dopis z advokátní kanceláře (advokátka bývalé manželky otce) že jsem povinen vydat bezdůvodné obohacení ve výši 72000,- kč, protože jsem neplatil nájem v bytě. Nerozumím tomu a podle mě i otce jsem se ničeho protizákonného nedopustil. Nejedná se o pokus dostat z nás opět nějaké peníze? Nebylo by to totiž poprvé. Poprvé však je věc adresována přímo mě. Děkuji Vám mnohokrát za Váš čas.
Nejsem právník jen laik, ale něco sy myslet můžu.
Tak především bych souhlasil s Jabrakou v tom, že případná existující smlouva by byla závazná (tedy pokud neodporuje dobrám mravům) a vše by bylo jasné. (Jen si nejsem tak ůplně fist tím, co píše Jabraka o tom, že jste pod výživou otce. Jistě, existuje ěco jako vyživovací povinost, ale celkově mi to přijde jako složitější otázka, například by její podoba měla záviset na plnoletosti, Ale to je až druhotný problém.)