Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl jsme se zeptat. Jsem student VŠ a mám možnost působit jako obchodní zástupce na živnostenský list. Vůbec se v tom zatím neorientuji, tak potřebuji vědět co si mám schovávat a podobně ( abych následně mohl vést příjmy a výdaje ). Živnostenský list mám již vyřízený, výdaje které budu mít budou zejména na vozidlo ( tedy za naftu ) a telefon chtěl bych se tedy zeptat, zda-li je možné schovávat účty za naftu ( orazítkované ) a tím tedy dokazovat mé výdaje, nebo se musí psát kniha jízd a dle toho se pak nějak mé výdaje vypočítávají nebo jak to přesně je. Jsem v tom opravdu laik tak budu rád za jakoukoliv radu.
Zatím to vidím tak :
Výdaje : účet za telefon, lístky od nafty, popřípadě účty za kancelářské věci ( papír tužky a podobně..)
Příjmy : provize z uskutečněných obchodů
V Tvém případě se Ti vyplatí uplatňovat tkz. pauální výdaje. Takže nedokladuješ zádné účtenky.
Ještě jsme se chtěl zeptat, co je pro mne výhodnější popřípadě jaký je to rozdíl být plátcem DPH či nebýt? Zatím nejsem a k těm paušální výdajům, pod tím si mám představit co? Počítám, že najedu zhruba 150km denně
Dotaz, musím být vlastníkem automobilu? mám totiž starší auto, které je psáno na otce. Nevyplatí se přepis kvůli ekodani.
OSVČ je zapsána v tech. průkazu jako majitel, do daňových nákladů si uplatní pokud ujede třeba 100 km,
100 x 4,10 = 410 Kč za opotř. vozidla plus k tomu za spotřebu dle techničáku je třeba průměrná spotřeba /jsou tam asi 3 údaje, tak se z toho vypočítá matematický průměr/ 6,5 litru po 30 Kč tj. 195 Kč, celkem 6O5,- Kč.
v případě že bude mít auto v podnikání, tak si bude moci uplatnit jen náklad při nákupu PHM /paragon/ tj. l95 Kč. Je pravda, pokud to auto bude staré a budou potřeba nějaké opravy, tak ty si v tomto případě dá do nákladů. Taky stojí za zmínku i případný prodej toho auta.
doplněno 13.11.10 23:14:
pozor na auto na leasing, pokud pořád platí splátky, tak to auto není jeho a nemůže uplatanit 4,10 za km