Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Propustka na celý den?

Od: zjgh

Mám nárok na propustku od lékaře na celý den, pokud z důvodu výkonu lékaře nebudu pak schopný pracovat?.

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x
Propustka k lékaři a následuje nemocenská.

runner2
hodnocení

2x
Jestli máte nárok nevím já bych to řešil buď dnem dovolené, nebo bych si ten den nepracoval. Nikdy jsem propustku k lékaři neměl, vždy jsem si čas u lékaře napracoval.

Ne všude lze nadpracovat.

jm
hodnocení

2x
Je to i o interních směrnicích zaměstnavatele. Třeba já to mám tak že pokud daný lékař je více než 40 km od práce, můžu mít propustku na celý den.

jm,tak, tak, je to jen o domluvě zaměstnance a jeho nadřízeného.

je to jen o domluvě zaměstnance a jeho nadřízeného

To bych zrovna netvrdil. Můj nadřízený je přístupný ledasčemu, ovšem to je mi k ničemu. HR si jede tvrdě podle svých not a nepovolí více než čtyři hodiny na propustku. Přes to vlak nejede, ani u lidí, co mají zubaře víc než 100 km daleko.

Takže, když jsem byl na kolonoskopii, která se jaksi za 4 hodiny zvládnout nedá, přinesl jsem propustky dvě. Stejné datum, stejné razítko a časy 6-10 a 10-14 hodin. Úřední šiml radostně zařehtal a já dostal 8 hodin náhrad...

amper, jasně, když první nadřízeny má nad sebou dalšího šéfa a ten ještě dalšího a pak vnitřní předpis, je to něco jiného, jak malá firma s jedním nadřízeným.

trtr
Nerad bych mystifikoval, ale nějaké internisti nemají právní oporu. Nárok je a limit je dán obecně: nezbytná doba. Taky jsem si v počátcích naběhnul a jak vůl naddělával či nahrazoval. Taková kontrola umí pak divy. *hi*

trtr,

včera 18:00, jsem to napsal, že jen nezbytně nutná doba. Kdo to posoudí, co je nutná doba?

V bývalé firmě jsem o tom rozhodoval já. Když mi zaměstnanec přinesl orazítkovanou propustku od pedikůry, tak měl smůlu.

Firemní směrnice jsou oprávněné, pokud nejsou v rozporu se zákonem.

trtr