Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Změna ošetřovačky, identifikátor, problémy

Od: helena

Dobý den, chci se zeptat zda někdo neřešil stejnou záležitost a neporadil by.

V polovině března tátu odvezla záchranka, v nemocnici strávil 10 dní. Z nemocnice mi volali 2x lékaři, jestli bych s ním zůstala doma nebo zda by šel do LDN atd. Rozhodla jsem se s ním zůstat doma. Jenže už mi nikdo neřekl, že dlouhodobou ošetřovačku zařizuje nemocnice a zkušenost jsem s tím do teď neměla ani nikdo z rodiny a tak jsem si nechala vystavit krátkodobou od praktické lékařky. Po pár dnech jsem zjistila, že je možnost té dlouhodobé. ČSSZ mi na infolince poradila a tak jsem u lékařky tu krátkodobou zrušila a nemocnice zpětně zařídila dlouhodobou, ale prý protože předtím jsem měla tu krátkodobou a byla zrušená, nemohli tu dlouhodobou vystavit elektronicky, ale papírově (tak jako dříve). Papír jsem měla, v zaměstnání si ho okopírovali a vše se tvářilo v pořádku.

Ve středu odpoledne mi volala ekonomka ze zaměstnání, že účetní nebude moct udělat výplaty, protože se nemůže dostat do eportalu ČSSZ, abych kontaktovala nemocnici a poslali mi identifikátor. V nemocnici mi to paní, co zařizuje dlouhodobé ošetřovné nebrala. Dovolala jsem se až ve čtvrtek ráno. Vysvětlila jsem jí co potřebuji, odpověď byla, že to je zařízené papírově a vše ČSSZ poslala ať v zaměsnání použijí číslo rozhodnutí (identifikátor), který je na papíře o rozhodnutí o dlouhodobé péči nebo rodné číslo. Ekonomce jsem to řekla a ta mi řekla, že musí mít identifikátor s odkazem, jinak se na ten eportal nedostane a musí to být elektronicky, že to tak všichni mají. Nemocnice a ekonomka z práce si mě přehazují a řešit to musím já. Bohužel na ČSSZ jsem se ve čtvrtek nedovolala. Vždy bylo obsazeno. Tudíž zítra budu volat znovu.

Neřešil jste někdo stejný problém?