Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Podvody prodejců Jeleniogórski Jarmark Staroci i Osobliwości

Od: ales

Koupil jsem si minci Pražského groše s panovníkem Jana Lucemburského na jarmarku starožitností a numismatiky v Polsku. Poté jsem přes odborníka u nás zjistil, že to je téměř dokonale vyrobená novoražba s umělou patinou ve stříbře jasný fake-(kopie), což měně zkušený sběratel nepozná. Udivilo mne, že tolik lidí tam jezdí i ze zahraničí, všude na zemi koberce a prodejci se táhnou přes celé město a náměstí, což ani 6h.na prohlídku nestačí. Lidé hodně kupují předražené věci, které bohužel tu hodnotu nemají. Mají tam i stará radia, magnetofony a retro mobily, ale když příjdete domů tak stav většinou nefunkční, přestože funkčnost osobně garantují. Měl jsem pocit jako když v Praze na burze užívaných věcí si něco koupím s tím rozdílem, že to je za zlomek ceny a většinou prodejce neošidí tak jako v Polsku. Vím, že poláci byli vždy velcí obchodníci už z minulosti, ale podvádět a klamat se spravně při prodeji zboží zakazníka nemá. Má někdo z Vás podobnou špatnou zkušenost?

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

0rion
hodnocení

5x

Nakupovat cenné mince od naprosto neznámých lidí, a ještě k tomu někde v Polsku na burze, je obrovský risk. Tyhle věci se nakupují pouze u registrovaných obchodníků a firem, případně od lidí, kteří jsou známí v numismatické komunitě. Jediné řešení vidím zajet zpět do Polska a pokusit se minci vrátit.

ben®
hodnocení

3x

Dobrý den, pokud myslíte špatnou zkušeností vlastní hloupost a naivitu či "náběh na vidle", tak ani já jsem za celý svůj již poměrně dlouhý život tomu nebyl občas ušetřen. Holt, někdy se tak stane, ale život jde dál a člověka to posílí (nesmí ho to zlomit). Otřepejte se z toho a hleďte v budoucnost s optimismem a hlavně s ostražitostí před šmejdy. Zdravím!

lubos
hodnocení

2x