Dobrý den, potřebuji vaši radu. Momentálně hledám práci. Mám vystudovanou Obchodní akademii a v tomto oboru bych chtěla pokračovat. Bohužel se mi nedaří najít místo na HPP v tomto oboru, protože požadují praxi. Je to takový začarovaný kruh-jak mám získat praxi, když všude berou jen s praxí. Teď jsem psala jedné paní účetní a ta mi odepsala, že by měla od nového roku místo v administrativě ale jen brigádně. Momentálně jsem vedena jako OBZP. A teď přichází to rozhodnutí. Přijmout tu brigádu ať mám aspoň nějakou praxi? Zároveň mám obavy, že to co si vydělám, tak tím zaplatím pojištění a žádná koruna navíc mi nezbyde. Taky jsme si říkali s přítelem, že bysme cca za rok chtěli dítě. Nevím jak funguje DPP/DPČ a nástup na mateřskou. Poradíme mi co dělat? Jestli nastoupit na tu brigádu nebo hledat dál? Děkuji za vaše názory.
Jít na brigádu a hledat další možnosti. Kdykoliv můžete odejít do lepšího. Když brigádu nevezmete, jak chcete získat praxi? I kdybyste výdělek odvedla státu, tak nemusí váš přítel hradit zdravotní za vás ze svého. Takže ušetříte.
Kde čtete, že za ní platí OBZP přítel? Může to platit sama. A jestli tak činí při hledání práce, tak nejedná zrovna optimálně. Já bych to udělala tak, že bych se přihlásila na Úřad práce, aby za mě to zdravotní zaplatil a soustředila se na nalezení dobře placené práce.
johana
To jsem tak dříve měla, že jsem byla vedena na ÚP. Ale po narážkách nepříjemné paní na úřadě, že je to ostuda být na ÚP a nepracovat jsem se rozhodla, že si to radši budu platit sama.
johana
Právě, že bych tu brigádu vzala hlavně kvůli té praxi ať mám "aspoň něco". Také nevím jak funguje mateřská+brigáda. Kdybych tu brigádu měla třeba ten rok a pak otěhotněla. Dítě mi bylo doporučeno ze zdravotních důvodů mít co nejdříve, ale zase si chci něco vydělat. Můžu mít z brigád nárok na mateřskou? Má s tím některá zkušenost, že dělala na DPP/DPČ a pak otěhotněla?