Dobrý večer, už rok a něco studuji v brně a jsem tady na intru. Šalinou jezdím jen 2x týdně takže se mi nevyplatí kupovat šalinkartu, proto si vždy pípám kartou. Celý prvák (to mi bylo 15) jsem si pípala plné jízdné za 20 kč (nevěděla jsem že do patnácti je jen za 10) a tenhle rok (už v šestnácti jsem si pípala taky za 20) Před týdnem mi ale kámošky z brna poradili že mám platit zlevněnou (za těch 10 kč, protože mám isic) takže jsem je poslechla a nic moc okolo jsem nezjišťovala protože isic mám a myslela jsem si že je to vpohodě. Dneska večer jsem ale potkala revizora a zjistila jsem že už to nad 15 neplatí a že mám zaplatit pokutu (jizdne jsem jinak ale měla zaplacené ale to zlevněné) vysvětlila jsem mu situaci (že jsem se prostě poprvé spletla jinak jsem předtím jezdila za plnou a správnou cenu a že jsem to neudělala naschvál a myslela jsem si že platí sleva na isic) ale i tak jsem zaplatila plnou cenu pokuty. Vím že je to jejich práce a že si za to můžu sama že jsem kámoškám věřila ale i tak se ptám jestli to takhle normálně funguje že dostanu plnou pokutu jako bych jela na černo i když jízdenku (sice špatnou) ale mám? (Byl to první revizor kterého jsem kdy potkala potkala)
Je to normální a také logické - neexistuje způsob jak hodnověrně dokázat pravdivost vašeho tvrzení (jednoznačně dokázat lze jen to, že jste neměla zaplaceno správné jízdné, což je rozhodující), proto je logické, že dostanete pokutu, jako byste jela bez zcela jízdenky/s neplatnou jízdenkou. Stejně jako u zákonů i u pravidel přepravy v MHD platí, že jejich neznalost neomlouvá (je to v nich i přímo napsané) a cestující má povinnost se s nimi, před jízdou, seznámit.
mll
neznalost neomlouvá - přesně tak, to bych mohl tvrdit, že nevím, že se za jízdu platí