Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Taxi Bolt/Uber - vyplatí se?

Od: filip odpovědí: 6 změna:
Ahoj, měl bych otázku/námět k debatě.
Rád bych začal jezdit v Praze Bolt/Uber a zajímalo by mě jestli se to vůbec ještě v dnešní době vyplatí a dají se tím vydělat nějaké rozumné peníze (rozuměno třeba kolem 50k čistého po odečtu všech provizí, poplatků, daní, phm, případně amortizace vozu). Dávám takhle “slovo do pranice”, protože po přečtení X příspěvků a komentářů jsem se vlastně nic nedozvěděl kromě toho že to stojí za a trh je zkurvenej a dělá to každej Uzbek co naposledy jel na oslovi atd atd atd, což samozřejmě může být zčásti pravda ale ze zkušenosti zákazníka vím že jsem potkal i hodně Čechů a na základě nějaký nezávazný debaty soudím že nezněli nespokojeně. Tak by mě zkrátka zajímalo co si o tom myslíte vy, zkušenější (třeba budoucí) kolegové.
Pro upřesnění - vím co je všechno potřeba z pohledu legislativy a to už mám zařízeno, auto mám svoje (flotilu i pronájem odmítám z principu) a to Renault Latitude r.v. 2011 2.0 dCi, spotřeba kolem 6-7l/100km pokud beru čistě město, servis si z valné části dělám sám. Do začátku myslím že to stačí, přijde mi nesmyslný hned investovat raketu do nového auta když vlastně zatím pořádně nevím do čeho jdu. To že v tom autě člověk stráví mraky času aby vydělal nějaký rozumný prachy je mi asi taky docela jasný ale to není věc se kterou bych měl problém, aktuálně jezdím s kamionem (týdenní nájezd kolem 3500km) kde jste v boudě 24/7 takže minimálně bych si polepšil o spaní ve své posteli.
Pro tuhle práci jsem se rozhodnul proto, že potřebuju flexibilitu kvůli nějakým svým dalším plánům v životě, nečekám od toho zázračný zbohatnutí ani zářnou kariéru, na druhou stranu bych ale rád aspoň částečně věděl do čeho jdu ať nejsem potom zklamanej moc, stačí jenom trochu Takže bych nerad aby se tu strhla nějaká horečná debata o tom jak je to všechno špatně a jak by to mohlo být líp atd, je to tak jak to je a tomu se prostě člověk musí nějak přizpůsobit anebo ne Musím ale přiznat že při vyřizování potřebný administrativy mě překvapilo že po mě vlastně nikdo nic nechce, takže problém asi tkví už v zárodku věci Moc díky za konstruktivní komentáře a diskuzi, pomůže to!

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar vikos
Dobry den. Vydelek teoreticky realny je ale za cenu hooodne hodin za volantem.
Bolt i Uber si berou okolo 25% z ceny jizdneho (narok na polep a slevu maji aktualne uz jen nova auta a jeste zalezi na lokalite, kde auto jezdi). Uber ma poplatek variabilni, dle diskusi jinde, je realne kolem 28%, Bolt to nyni zavadi a s ohledem na jejich pristup to bude podobne. Tim, ze to jsou zahr.spolecnosti, tak z odvedeneho poplatku za aplikaci jeste platite 21% dan.
U Uberu ze startu ani neuvidite kde zakaznika vyzvedavate, kam s nim pojedete ani za kolik. Vyzvednuti se dozvite pri prijeti objednavky, kam az kdyz jej vyzvednete a cenu az po dojeti na misto. Vse vam ukazou az po odjeti cca 300 jizd. Proste na hlavu pravidla...
U Boltu vyhoda, ze toto vse hned vidite a muzete si nastavit i radius, ze ktereho vam maji padat objednavky ale je to vzdusnou carou. Co jsem jinde vysledoval, tak zrovna v Pze jsou mista, kde je zakaznik sice vzdusnou carou kousek ale realne autem to mate treba 6km (napr.druha strana reky).
U obou je cena za km kolem 25,- hrubeho. Zalezi pak case, kdy se jezdi. Nekdy vic (spicka, nejaky festival nebo jina akce), nekdy min. Navic je tam nejaka minimalni sazba za jizdu, ktera se lisi podle mesta. Je to ale cena za jizdu se zakaznikem. K tomu si pripoctete par km dojezd k zakaznikovi a jste zpravidla na polovine.
Ve variante basic u Boltu je hromada jizd od "divnolidi", ktere moc vozit nechcete - fetaci, ozralove, ruzne spinavi a podobne. Tam je pak vetsi jistota brat jen jizdy placene kartou ale odmitani vam zase bude snizovat hodnoceni a teoreticky muze vest az k blokaci. Jaky je tento pomer "divnolidi" v Pze nevim. Poznate pripadne sam. Pokud vam nekdo utece bez placeni, kompenzace zpravidla nepokryje ani naklady na cestu za zakaznikem.
Ve zkratce - jako privydelek, jizdy na odreagovani nebo zpestreni dne OK. Na ziskani vetsich prijmu jen za cenu absolutni ztraty osobniho zivota.
S novym autem (od cca roku 2020+) by jste to mel trochu jednodussi. Mohl by jste jezdit i kategorii comfort pripadne premium. Tam jsou ty vydelky na km o neco lepsi a zakaznici taky. Jizd je ale mene. Jake presne auto spada do uvedenych kategorii najdete na strankach platforem. Podle znacky se rocniky lisi a i jednotlive modely.

 

bear
hodnocení

0x

Budeš vozit i ožraly v autě, co se ti tam pokálejí či poblijou? Případně agresivní z nožem?

 

hodnocení

0x

Jezdil jsem drožku po Praze před 30 lety a pokud jezdí řidič se svým autem, tak se dalo vydělat. Šlo to postupně finančně dolů a člověk měl ty peníze "vysezené", proto jsem to po 7 letech zapíchl. Za začátku jsem jezdil 5 dnů v týdnu, ale postupem času jsem musel přidat šestý den, abych byl na stejných penězích. Když to stále klesalo, tak jsem to ukončil. Pokud chcete nějaké konkrétní sumy, tak přes soukromé zprávy mohu napsat více.

k2

Jste si jist, ze informace o tom, jak se taxikarilo v 2. pulce devadesatek, tazateli k necemu bude?

Píšete sem tento dotaz proč, chcete být zajímavý? Informace mohou pomoci i v současné době, ale to vy nepochopíte, když o této profesi nemáte ani ponětí. Já měl informace od socialistických taxikářů a mnoho rad mi pomohlo.

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Fakt chceš jezdit na plný úvazek 14 let starou vránou? Co budeš dělat, až bude týden v servisu? Úplně všechno si neuděláš.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]