Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Letecká společnost Smartwings snižuje své náklady

Od: ota odpovědí: 15 změna:

Smartwings se vyznačuje touto metaforou. Letíme levně, ale za cenu komfortu, důstojnosti a vody.Zaplatil jsem za zájezd na Kanárské ostrovy přes cestovní kancelář, cena nebyla zrovna nízká v hlavní sezóně, ale těšil jsem se moc na dovolenou. Co mě ale opravdu překvapilo, byla "novinka" na palubě Smartwings: žádné jídlo, žádné pití. Ani kapka vody. Pět hodin letu a člověk si připadá jako v suchém akváriu. Na sociálních sítích se objevují obhájci této politiky, kteří tvrdí, že "vydržet bez jídla není tragédie". Možná ne, ale když už platím vyšší cenu než za běžnou letenku, očekávám alespoň základní servis. Nejde o sendvič, jde o princip.Smartwings se tváří jako nízkonákladová společnost, ale ceny tomu neodpovídají. Šetří se na cestujících, ale ne na marketingových frázích. Arogance místo empatie. Minimalizace nákladů místo péče o klienta. A hlavně žádná snaha to změnit. Jak to vidíte Vy s touto leteckou společností, která vě většině případů je nasmlouvaná od CK, klient zaplatí za zájezd vyšší cenu a přesto má pocit, že šetří právě na něm?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon
hodnocení

2x
Nechapu pointu. Letecka spolecnost snizuje naklady, aby byla konkurenceschopna (nebo vic vydelala). Lidi to chteji, napit se muzes na letisti nebo si vodu prinest, pro vetsinu co s nimi lita je to lepsi nez platit za letenku par stovek navic a dostat susenku a kelimek vody.
A zes zaplatil vic je jen tvuj problem, navic jsi zaplatil cestovce, ne letecke spolecnosti. Ze ta umela levne koupit a draze prodat je zaklad podnikani. Priste si kup letenku sam nebo si zjisti s kym a za jakych podminek poletis.
To cos napsal na me pusobi jako bys brecel, ze te okradl Mercedes, protoze te jejich autem vezl drahy taxikar a nedal ti cestou napit..

 

ml1
hodnocení

1x

Letěl jsem asi stejně (bavíme se o přímém letu PRG->TFS v poledne z Prahy?), někdy koncem června. Teda jenom tam. Zpátky jsem letěl s Vuelingem s přestupem v Barceloně (takže se těch 5 hodin rozložilo na dvě zhruba stejné části plus 2 hodiny v BCN), protože představa přistání ve 23 hodin a chytání posledního vlaku (před půl jednou...teoretická naděje by byla, ale nechtěl jsem to riskovat, pokud je jiná možnost) případně přenocování nebo obvolávání příbuzných mě nijak nelákala (vlak "flamendrák" který vyplňoval noční mezeru zrušili naši volení a jmenovaní s kovidem a už ho neobnovili). Jistě chápu, letadlo odletí v poledne, letí 5.5 hodiny tak přiletí v 16:30 tenerifského času a pak se v 17:10 vrací, no ale pak je zpátky v Praze logicky právě ve 23 hodin, což je dost pozdě.

Smartwings neni nízkonákladovka, to je normální letecká společnost, kde ceny nijak nízké nejsou. Ani mě nepřišlo, že by se tak tvářili. Spíš mě překvapilo, že se tvářili jako ČSA, přitom tuhle značku už potopili a dokonce prý vrátili jejich licenci číslo 1, čímž skončila jedna z nejstarších leteckých společností.

Já jsem byl narozdíl od Vás vybavený flaškou, kterou je potřeba přes kontroly pronést prázdnou, a pak naplnit. Tátovi cestou zpět dokonce prošlo pivo, samozřejmě zcela omylem, přišli jsme na něj až v Barceloně. Praha byla v pohodě, ale voda z letiště TFN byla taková dost divná. Nejsem zvyklý využívat předražený catering ani ve vlaku, natož v letadle. Mám ale pocit, že jsme nějakou vodu dokonce zadarmo dostávali, já seděl u okénka a žil jsem z toho, co jsem si načepoval na letišti, tak nevím. Jinak pokud si pamatuju, tak byla možnost si objednat nějaké to jídlo. Jo a vzpmínám si, něco taky prodávali, s tím, že chtěji platit zásadně kartou (hlásili to místním rozhlasem).

Taky si můžete vzít jídlo s sebou. Stačí houska se salámem, nebo klidně suchá. á teda s sebou měl 2, půlku jsem snědl na letišti v Praze a zbytek až v apartmánu na Tenerife. Nějak podobně to bylo cestou zpátky, možná jsem si kousek zakousnul při čekání v Barceloně.

 

jir
hodnocení

1x
Ano, u důvodu zkvalitňování služeb a aby každý dostal, co vyžaduje, zavádíme placenou vodu. Každý si tak určí co dostane... Tak nějak to měly psaný i ČSA, když ještě měly 5 letadel. Tehdá jsem letěl 3,5 hodiny z Moskvy nasucho, později jsem pochopil proč. I ten Aeroflot dával furt čaj a toust, teď už asi taky nedávají nic.

 

nox®
hodnocení

0x
avatar nox

Tak zrovna SW je nízkonákladovka jako vyšitá. A je zcela běžné, že se na takových letech jídlo a pití nepodává, přestože dříve bylo celkem běžné, že se u letů kolem pěti hodin podával třeba sandwich a nad šest hodin letu se podávalo i teplé jídlo, nikde předepsané to není. Netuším, co je arogantního na tom, že společnost dle svých předpisů, chce generovat zisky a minimalizovat náklady, to je dle mého názoru principem a cílem každé společnosti, která má fungovat. Pokud chcete občerstvení a bylo to v rámci cestovky, tak je možné si objednat jídlo tuším přes ně a případně je vždy možnost si vzít na palubu svoji vodu nebo něco na jídlo a nemusíte si připadat, jako v suchém akvárku. Netuším, v čem je problém.

 

smode2
hodnocení

0x

Když letím se Smartwings a vidím jak ty letadla vypadají venku i uvnitř, mám strach abych vůbec doletěl. Myslet na žrádlo a chlast mě ani nenapadne.

mll

Na to TFS létá jejich nejnovější stroj s registrací OK-SWN, ten ještě voněl novotou, když jsem s ním letěl (podle wikipedie je ve výrobě, někde jsem ale dohledal myslím březen 2025).

Jo to cestou zpátky s Vuelingem, to bylo jedno letadlo co vypadalo dost používané a druhé ještě starší (někde mám jejich espézetky poznamenané), teda podle stavu interiéru a sedadel a tak dále. Z venku jsem nekoukal, ale doufám, že příslušné orgány hlídají, aby létaly jen stroje, které jsou v bezvadném technickém stavu. Zase tolik těch pádů letadel neni, aby se člověk musel bát, že nedoletí.

 

hodnocení

0x
avatar jenyk
Jo, doby, kdy na palubě letadel ČSA létal kuchař a bylo k mání i vepřo-knedlo-zelo a k tomu točená Plzeň jsou dávno za námi.
Tak jistě by to šlo zařídit i teď, ale při placení se usmívejte...

Není nad to, nacpat se v letadle, kde budu několik hodin sedět bez velkého pohybu, knedlíkama se zelím a masem.

nox®
A předtím se při placení člověk usmívat nemusel? Mluvíte o době, kdy bylo létání v takové kategorii pro většinu běžných lidí nedostupné a cenově se to lehce srovná s dnešní bussiness class. Ovšem s tím rozdílem, že dnešní bussiness class je dost možná i na vyšší úrovni celkového komfortu a je poměrně běžně dostupný i pro běžného cestovatele, zatímco tehdy bylo létání určené spíše jen pro tu vyšší vrstvu, diplomaty, podnikové cesty. Kuchař na palubě pak byl spíše reprezentativní prvek.

 

riva
hodnocení

0x

Obdobné věci vidíte všude kolem. To, co bylo dříve běžné, je dnes nedostupné, nebo za peníze.

 

km
hodnocení

0x
a vy jste si koupil zajezd od smartwings? predpokladam ze ne. stezujte si u cestovky.
ota
hodnocení

Zájezd jsem koupil za 35tis.Kč u Eximu. Myslel jsem si, že CK vybírá leteckého dopravce, který je součástí zájezdu a není tato položka dopravce zvlášť volitelná, ale vázaná k celému zájezdu v balíčku doprava, ubytování a strava. Volitelné jsou na webu jenom hotely a termíny odletu s počtem dní. Když rozkliknu dopravu, tak už je v předvolbě Smartwings.

 

hodnocení

0x

Pár centov stojí voda v markete,to už sa našetrí,ak by sa na let naložila fľaška vody pre každého.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Je problém si vzít vodu a svačinu sebou? Druha možnost-koupit v letadle, ale kdo by ty umeliny žral. A pak je ještě třetí možnost, koupit si letenku u jiné společnosti a pobyt si domluvit sám. Vyjde to i levněji.

 

asd1
hodnocení

0x

Nadávej leda cestovce, že k drahýmu zájezdu přihodí nejlevnější nízkonákladovku. Levně koupit draze prodat, od Smartwings to cestovka levně nakoupila a tobě draze prodala. A ty tady pomlouváš Smartwings *zed*

Btw nic co by se nedalo vydržet, kdo to nedá tak může letět byznys třídou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]