Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebuju poradit. Když jsem objednal zboží, přišla mi na email objednávka s razítkem faktura. Zboží jsem zaplatil na dobírku, má mi přijít potvrzení o zaplacení nebo faktura s nápisem "zaplaceno, neplaťte" na email? U doručeného výrobku se píše, že když zboží chci vrátit mám vytisknout fakturu. Ale proč, když na té faktuře objednávce z 1.8.2025 je napsané jen zboží a částka co mám uhradit, razítko, ale není tam potvrzení, že jsem to zaplatil. A to bylo myslím přes DPD balíkovnu. Mám tedy při vrácení vytisknout tu objednávku nebo mi zapomněli poslat fakturu či doklad o zaplacení? Protože v té krabici doklad není.
Co to je "objednávka s razítkem faktura"?
Objednávka je doklad vystavený objednávajícím (byť u eshopu může být generován v systému dodavatele).
Pokud na něj někdo dá razítko "faktura", je něco hodně špatně. Vám tedy schází doklad o platbě (faktura, pokladní doklad, potvrzení o platbě...) Potvrzení o zaplacení jste měl dostat při placení dobírky.
Mimochodem, co to je DPD balíkovna? DPD je přepravce a Balíkovna je služba České pošty. Tyto služby se tak úplně nekryjí. Zásilku od DPD si mohu vyzvednout na poště, ale už ne ve výdejním smluvním místě Balíkovny, které je o 300 metrů dál a narozdíl od pošty má lidskou otevírací dobu.
Přepravce balikovna.cz ... No v pondělí jsem to vyzvedl lokálně a zaplatil tu dobírku. Tak ty prachy už musí mít, ne? Tak tam napíšu ať mi to pošlou.
Tazatel má asi na mysli potvrzení objednávky, kde byla příloha s fakturou.
A zřejmě očekává, že mu přijde nějaká nová faktura, kde bude uvedeno, že zboží bylo zaplaceno. Čeká marně, tohle eshopy nedělají. Doklad o zaplacení by měl mít kupující z okamžiku, kdy zboží platil při převzetí.
Faktura (i "neuhrazená") je užitečná třeba pro účetnictví, pokud zákazník podniká. Při reklamaci (nebo vrácení zboží) se hodí leda jako upřesňující doklad, co a kdy bylo objednáno (ale eshopům stačí i číslo objednávky).
Jestliže tazatel nemá doklad o zaplacení dobírky a obává se, že při reklamaci mu prodejce neuvěří, že zboží bylo zplaceno, může být klidný. Tím "dokladem" je samotné převzetí zboží od zásilkové služby a žádného prodejce by nenapadlo podvodně odmítnout reklamaci kvůli "nezaplacení". Nemá-li doklad zákazník, určitě ho má ta zásilková služba. Aby byla reklamace odmítnuta, musel by se eshop se zásilkovou službou nějak spiknout, což je v reálném kontextu naprosto nesmyslná představa.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.