Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nákup na internetovém obchodu

Od: itwolf odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

potřebuju poradit. Když jsem objednal zboží, přišla mi na email objednávka s razítkem faktura. Zboží jsem zaplatil na dobírku, má mi přijít potvrzení o zaplacení nebo faktura s nápisem "zaplaceno, neplaťte" na email? U doručeného výrobku se píše, že když zboží chci vrátit mám vytisknout fakturu. Ale proč, když na té faktuře objednávce z 1.8.2025 je napsané jen zboží a částka co mám uhradit, razítko, ale není tam potvrzení, že jsem to zaplatil. A to bylo myslím přes DPD balíkovnu. Mám tedy při vrácení vytisknout tu objednávku nebo mi zapomněli poslat fakturu či doklad o zaplacení? Protože v té krabici doklad není.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar amper

Co to je "objednávka s razítkem faktura"?

Objednávka je doklad vystavený objednávajícím (byť u eshopu může být generován v systému dodavatele).

Pokud na něj někdo dá razítko "faktura", je něco hodně špatně. Vám tedy schází doklad o platbě (faktura, pokladní doklad, potvrzení o platbě...) Potvrzení o zaplacení jste měl dostat při placení dobírky.

Mimochodem, co to je DPD balíkovna? DPD je přepravce a Balíkovna je služba České pošty. Tyto služby se tak úplně nekryjí. Zásilku od DPD si mohu vyzvednout na poště, ale už ne ve výdejním smluvním místě Balíkovny, které je o 300 metrů dál a narozdíl od pošty má lidskou otevírací dobu.

itwolf
hodnocení

Přepravce balikovna.cz ... No v pondělí jsem to vyzvedl lokálně a zaplatil tu dobírku. Tak ty prachy už musí mít, ne? Tak tam napíšu ať mi to pošlou.

mm

Tazatel má asi na mysli potvrzení objednávky, kde byla příloha s fakturou.

A zřejmě očekává, že mu přijde nějaká nová faktura, kde bude uvedeno, že zboží bylo zaplaceno. Čeká marně, tohle eshopy nedělají. Doklad o zaplacení by měl mít kupující z okamžiku, kdy zboží platil při převzetí.

Faktura (i "neuhrazená") je užitečná třeba pro účetnictví, pokud zákazník podniká. Při reklamaci (nebo vrácení zboží) se hodí leda jako upřesňující doklad, co a kdy bylo objednáno (ale eshopům stačí i číslo objednávky).

Jestliže tazatel nemá doklad o zaplacení dobírky a obává se, že při reklamaci mu prodejce neuvěří, že zboží bylo zplaceno, může být klidný. Tím "dokladem" je samotné převzetí zboží od zásilkové služby a žádného prodejce by nenapadlo podvodně odmítnout reklamaci kvůli "nezaplacení". Nemá-li doklad zákazník, určitě ho má ta zásilková služba. Aby byla reklamace odmítnuta, musel by se eshop se zásilkovou službou nějak spiknout, což je v reálném kontextu naprosto nesmyslná představa.

 

hodnocení

0x

Podmínky nejsou jednotné. Jakékoli nejasnosti je vždy nejjednodušší a nejrychlejší vyřizovat osobně po telefonu. Jak sám vidíte z vašeho dotazu, psaní je zdlouhavé, často matoucí a vyžadující další vysvětlení. Objednávka - faktura, DPD . balíkovna. Po telefonu byste to už měl vyřízené.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]