Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat zda má prodejce bot právo účtovat zálohu 50 kč za krabici. Přitom obvyklé mi přijde, že balné se počítá do ceny. Jenže oni poslali krabici od bot originál a při vrátce chtěj nepoškozenou krabici. Co když ale krabici poškodil nebo poškodí dopravce? Přece s tím mohou házet. Krabice by měla být zabalená v igelitu tak jak to poslali oni. Jenže co mi vadí, že pokud si za krabici účtujou jako za zboží, měli ji poslat v obalu a krabici, která je určena k možnému poškození oni to neudělali, tudíž to nemám v čem poslat a chtěj abych já za ni ručil, že ji dopravce nepoškodí (dedukce). "Zboží musí být vráceno v originální krabici v původním stavu a bez poštovních štítků (krabice nesmí být polepená, popsaná). Doporučujeme krabici zabalit do folie. V případě polepení krabice si prodávající uplatňuje 50,- od kupujícího." Jo a píšou: Zboží nesmí být nošeno a použito. - jako ty boty. Ale boty jsem potřeboval vyzkoušet, tak jsem mě měl logicky na sobě. Takže už je nemohu vrátit? Jo a já jim poslal dotaz ale oni nereagujou na email, takže já jim to pošlu a oni mi to vrátí. Poškozené nejsou, ale byla tam šmouha na kůži a jak mám dokázat, že ta šmouha tam byla od výroby, že už mi to tak přišlo?
V životě se mi něco podobného nestalo a to kupuji boty pouze z eshopů.Ta částka za krabici už taky o něčem svědčí dalo by se to pochopit kdyby to bylo dárkové balení. Vybral jste si špatného prodejce.
Do 14dnů máte právo na vrácení zboží bez udání důvodu. Tak jim to pošlete a hotovo. Ještě bych jim mailem poslala zprávu, že odstupuji od smlouvy.
Slušné eshopy mají vrácení zdarma.
Ten e-shop má zřejmě velmi špatnou zkušenost se zákazníky, kteří zboží chvíli používají a pak ho ve lhůtě 14 dnů vrátí. Jsou vyčuraní lidé, kteří si takhle opatří vybavení na týdenní dovolenou, a poté ho vrátí. Neboli si ho na týden bezplatně půjčí.
Aby e-shop mohl zboží prodat jinému zákazníkovi za plnou cenu, logicky chce vrátit i nijak nepozměněnou původní krabici, protože jinak by musel dát slevu.
Skutečně je těch 50 Kč "záloha"? Opravdu ten e-shop vykupuje své prázdné krabice zpět? Já si spíš myslím, že jde o formální "cenu za krabici", neboli srážku v případě, že někdo boty vrátí bez původního obalu. (Tj. skutečná cena bot je formálně rozdělena na 50 Kč za obal + zbytek za "holé" boty.)
Pro tazatele:
14denní lhůta na vrácení je chápána jako (velmi luxusní) doba, po kterou má zákazník možnost si zboží vyzkoušet ve stejném rozsahu, jako by učinil v prodejně. Neboli obout, postavit se a udělat pár kroků. Nikoliv třeba v nich jeden den chodit (to je to "nošení a používání" ), protože takové boty se už nedají prodat za plnou cenu. A u té šmouhy by měl znalec (a nejen on) na první pohled poznat, zda jde o výrobní vadu, nebo o důsledek nošení.
mm: Oni se čtenáři chytili toho nadpisu. V nadpisu jsem se nevyjádřil přesně, ale v citaci podmínek je uvedeno toto: "Doporučujeme krabici zabalit do folie. V případě polepení krabice si prodávající uplatňuje 50,- od kupujícího." Tedy jsem se opravdu špatně vyjádřil v tom úvodu. Stejně mi to přijde divné, že to nezabalili do normální krabice. Tak ted se ozvali, že nestihaj a neměli čas odpovědět, takže asi ještě odpoví na včerejší email. Je možné, že nestihaj kvůli dovoleným, což bych snad i chápal. Ještě jsem si všiml, že na jedné podešvi je více bublinek... tak snad mi to taky nepřičtou jako poškození. Já boty přes eshop nenakupoval nikdy a ted si říkám, že to byla parádní blbost. A přitom mi někdo radil: do obchodu a zkusit si v tom chodit.
Ale nechci dělat reklamu ani špatnou ani dobrou, i špatná reklama je stále reklama. Jedná se o prodejce údajně zdravotní obuvy vyráběné v Itálii a prodávané pod českým jménem domény té firmy, boty mají od nižší cenové kategorie cca kolem 400 (sandály, pantofle), 600 (sandály), jinak klasika je kolem 1200-1500 Kč, a dražší. Je pravda, že ty boty byly "levnější", a je tam kožený materiál, ale pravda taky je, že ten eshop nekomunikuje emailem. Neodpověděli ani na dotaz ohledně vrátky a to jsem psal na ten jejich obchodní email. Já budu obuv už nakupovat jen ve Sportisimo, tam je obuv levnější a je možné si objednanou obuv objednat na prodejnu bez platby, odzkoušet a vrátit když nevyhovuje. Bota co jsem koupil podle mě má špatný design, nebo mě tlačil palec, ale není to tím, že by byla malá, protože to jsou sandále. Tlačí až když v tom člověk chvíli stojí na jednom místě.
Ale je problém v tom, že abych to mohl reklamovat u dopravce, tak já to musím na vlastní náklady balit (tedy ta pošta to bude chtít zaplatit na balíkovně). Česká pošta mi dá krabici? Jo oni taky píšou, že si je mohu nechat 21 dnů, ale nesmím je nosit. Tak to je taky šílený, že to nemohu v podstatě odzkoušet doma (nechodit s nimi ven je logické, ale doma?).
Ta krabice to je originál té italské firmy, obyčejná bílá krabice na boty bez jakéhokoliv potisku, loga, nic tam zvláštního není (!), jen ten štítek s modelem boty a velikostí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.