Chodím do obchodu diskontních potravin kde dochází datum spotřeby expirace. Když jsem vzala do ruky jogurt tak někdo predemnou poškodil obal a vrátil ho zpět.Tak jsem to oznámila prodavače ten problém a řekla mne že ho nemůžou dát do odpisů a musím ho zaplatit 12Kč.Tak jsem se ji svěřila a bylo to na mne.Myslela jsem to dobře a odnesla to já. Co byste dělali na mém místě Vy?
Každý má oči a kór v obchodě takového typu bych předpokládal, že bude trochu ostražitý. Udělal bych tedy totéž, co kdekoli jinde při nákupu obvykle ovoce či zeleniny, kdy v přepravce vidím třeba nahnily kus - otočím ho viditelně tou hnusnou stranou nahoru, ať omezím pravděpodobnost, že třeba takové jablko někdo chňapne a hodí s dalšími kusy do sáčku. Ale abych to chodil někam hlásit, od toho nejsem placenej, od toho jsou zaměstnanci prodejny, mojí práci taky nikdo z nich nechodí dělat.
Dobrý den, stejně jako Vy. Zdravím! doplněno 02.08.25 06:26: ludmila21 - až budete mít chvilku času, tak ten svůj příběh tady dopište celý, aby bylo zřejmé, jak jste se vlastně zachovala. Dík.
Už jsem několikrát hlásil poškozené zboží, ale šlo o diskont se sloganem "na čerstvosti nám opravdu záleží", vždy to skončilo poděkováním. V podivném obchodě bych odmítnul zaplatit za škodu, kterou jsem nezpůsobil, pokud by trvali na zaplacení, řekl bych, že zavolám PČR. Zatím to skončilo maximálně zapnutím mobilu (ochranka mě párkrát podezřívala z krádeže a já jim odmítnul ukázat tašku) a ze 158 jsem nestihl ťuknout ani do jedničky, jak rychle protistrana zázrakem dostala rozum.
Máme presumpci neviny a oni kamery, tak ať Vám dokážou, že jste to byla Vy. Přesně na tohle ty kamery přece mají (a pokud je nemají jijich chyba, absence důkazu nezakládá vinu). Třeba tam i najdou, kdo to byl, ale stejně jim to bude k ničemu, pokud ho na záznamu nepoznají, ale to neni důvod, aby to chtěli po náhodném kolemjdoucím.
Na Vašem místě do takového obchodu příště nepolezu, když jsou to takoví hajzlové.
Asi to na vás jenom oprskle zkoušeli. K odpisu to musí dát. Kdyby jste jim ten jogurt neukázala, tak by zůstal v legáru. Nikdo by takový poškozený nekoupil, takže by nakonec šel stejně k odpisu.
Já bych jí poslal do h.jzlu, protože si nenechám sr.t na hlavu. Intenzitu tónu a volbu slov bych samozřejmě přizpůsobil vyjádření prodavačky. Jinými slovy, nic bych neplatil, protože jsem nic nepoškodil, ale oznámil nález vadného zboží, za což by měli být rádi. Za ušetřených 12 korun plus nějaký další obnos bych pak koupil něco hezkého do domácnosti, případně bych šel do kina.
Ať prodavačka dokáže, že jste zboží poškodila Vy. Kamer je v obchodech dost.
Vadné zboží musí odepsat. Kdybyste ji upozornila třeba na shnilý pomeranč, také by Vás osočila, že jste ho "shnila" Vy? To mi hlava nebere. Prodavačka vadný jogurt jistě odepíše a 12 korun od Vás má do kapsy.
Teď už budete vědět:
1/ do tohoto obchodu nechodit. Myslíte si, že tam ušetříte a zatím se Vám to prodraží.
2/ už personál prodejen na závadu neupozorňovat. Podle: "Nehas, co tě nepálí." Prodavačky jsou povinny zboží průběžně kontrolovat a případně to špatné vyřadit.
Zajímalo by mě, co by bylo, kdyby prodavačka přišla na vadné zboží sama. To by zinkasovala 12 korun od sebe? Pochybuju.
@ludmila21: Vy vubec nemusite platit poskozeny jogurt! Mela jste ho tam postavit a rict, ze vy si ho nekoupite! Prodavacka asi videla, ze si to u vas muze dovolit. Priste se brante, anebo si vubec toho poskozeneho zbozi nevsimejte. Svet neni vzdycky spravedlivy. A vy jste asi prilis slusna! I mne jednou rekl kolega v praci, ze jsem moc slusna pro tento svet. Hluboce jsem se nad tim zamyslela... a pomohlo to!
Kdysi jsem i něco rozbila, před pokladní, ta mi řekla ať si to jdu vzít nový, že je to pojištěný. Jinak v tesco Královo pole měli nedávno shnilé kokosy, chtela jsem to nahlásit pokladní ale byly jen samoobslužné pokladny tak jsem nic nahlásila, za 2 dny to krásně hnilo dále.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.