Nejste přihlášen/a.
Zdravím, včera se mi povedlo si zarazit trn z nějakého keře, takový dlouhý, tenký, do záhybu u nehte na ukazováčku, jakoby zboku toho nehtu. Mám to dost nateklé, bolí to jak sviňa, snažím se to vyšťourat všemi možnými prostředky, ale konec je dost hluboku a nemůžu ho nějak chytit pinzetou ani zaháknout jehlou a povytáhnout. Nějaké typy? Říkám si, jestli by nebylo lepší nechat prst trochu odmočit...
EDIT: všechny nástroje sterilizuji, to samé prst.
Ted jsem měla ten samý problém a protože kamarádka málem přišla o prst a mně v tom v noci škubalo, byla jsem u obvodní lékařky, dala mi mast a dezinfekci, už to mám vyléčené.
@maky má pravdu. Pokud je trn tak hluboko, že ho nelze odstranit, namaže se postižené místo ichtyolovou mastí, říkali jsme jí vždycky "černá mast." A zavázat. Nevoněla příjemně. Ale těleso se uvolnilo, postoupilo směrem ven a nechalo se následně snadno odstranit, vymáčknout. Není to nic těžkého, jen si 2 - 3 dny chodit se zavázaným prstem, případně vždy večer znovu namazat a převázat. Uvidíte, že se toho zbavíte. Jaga.
Díky za radu, po třech hodinách šťourání jehlou je trn venku. Už jsem tomu nedával moc šancí, protože ukazováček měl velikost palce a omezil se tím přístup. I přes komplikace ale trn nakonec spatřil světlo světa (znovu), krásných 8 mm. Nicméně pro příště si mast jistě zapamatuji, snad jsem ji už jednou kdysi, jako dítě, měl, voněla docela jako uzené.
Tak, tak, "voněla" jako uzené, máte dobrou paměť.
Kdysi zamlada jsem si natírala tělo /lupénka/ jugoslávskou mastí Locacorten Tar. U nás to nebylo k mání , sehnalo se to jen "pod rukou." Ta taky byla černá a taky mi voněla podobně příjemně jako uzené, /někomu smrděla/, že bych ji byla nejraději ochutnala. Jaga.
Pomohla mi. Dneska už zmizela v propadlišti dějin.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.