Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Letecké neštěstí v Indii

Od: ales16 odpovědí: 26 změna:
Myslíte, že lidi si vezmou ponaučení a budou rušit letenky a zájezdy ze strachu kvůli velkému neštěstí v Indií krátce po startu kde zahynuli všichni cestující nebo to nějak překousnou a neovlivní to turistický letecký ruch ve světě a u nás?

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Zdravím.

Statistika má jasná čísla:

Česko a nehody v roce 2015

Auta: 5 160 000 vozidel, 93 000 nehod, 669 obětí
Vlaky: 176 600 000 cestujících, 94 nehod, 82 obětí
Letadla: 12 672 000 cestujících, 4 oběti rekreačních letů.

Zdroj: odkaz

Najdi si aktuální statistiky

No, ono záleží na tom, jak ta data budete chtít interpretovat. Jedna z interpretací je ta, že dejme tomu, že cestu autem někam a zpět podstupuji každý den, zatímco letadlem třeba jednou ročně. Pak vám vyjde, že pravděpodobnost, že po nastoupení do letadla zemřu, je 2x větší, než po nastoupení do auta. :)
Dalším velmi důležitým aspektem je, že bezpečnost letu je zcela mimo moji kontrolu, zatímco bezpečnost mojí jízdy i stav mého vozidla je z větší části v mých rukou. Například zcela jistě na rozdíl od letu Germanwings 9525 vím, že za volantem mého vozu nesedí sebevrah.

Sice za volantem mého auta nesedí sebevrah, ale ten může úplně klidně sedět v protijedoucím autě a jako na potvoru si vybere moje auto.

Ano, to je přesně důvod, proč jsem napsal: "je z větší části v mých rukou" a ne že je zcela v mých rukou. V letadle ale nemáte v rukou nic, leda mobil, kterým můžete natočit svoji smrt.
halamus

> No, ono záleží na tom, jak ta data budete chtít interpretovat
Od toho jsou osobokilometry a osobohodiny, bo letadlo je řádově rychlejší, jak auto. I tak letecká doprava vychází nejlépe.
Vím, jsou malé lži, velké lži a statistiky.

Tentokrát temu v Indii tak nebylo, ale Cestující v ohrožení: Ze sestřelů je hlavní příčina pádů civilních letadel
idnes.cz/...

 

ben®
hodnocení

3x
avatar ben

Dobrý den, taková záležitost může vystrašit některé cestující jenom na chvilku, potom se "otřepou" a budou zase masivně létat. A přeháníte - jeden cestující tu nehodu přežil a dokonce odešel po svých. Zdravím!

visvaskrames

Presne tak

ben®

visvaskrames - Hare Krišna, Hare Krišna, Krišna Krišna, Hare Hare, Hare Ráma, Hare Ráma, Ráma Ráma, Hare Hare.

Za chvíli zapomenou.

 

halamus
hodnocení

3x

Celkem 69 smrtelných pracovních úrazů bylo nahlášeno na oblastní inspektoráty práce, Český báňský úřad zaznamenal v loňském roce 1 smrtelný pracovní úraz. Celkem tedy došlo v roce 2024 v České republice k 70 smrtelných pracovním úrazům.

Myslíte, že lidi si vezmou ponaučení a budou dávat výpovědi ze strachu o život? Nebo to nějak překousnou a neovlivní to trh práce ve světě a u nás?

Do práce musíte, na dovolenou můžete. ;)

 

hodnocení

2x
avatar inzinyrka

Nemyslím si to. Nanejvýš se nepohrnou k indickým aerolinkám.

Nebo k Boeingu... Posledních pár let je kvalitou a bezpečností mimo...

Boeing měl problémy nejen v posledních letech , už v devadesátkách měly 737 problémy s hydroservem směrovky, což obnášelo katastrofu 2 letadel, třetí se s obrovskou porcí štěstí dostalo na zem.

idnes.cz/...

To, co myslíte je aféra s MCAS, což stálo za havárií rovněž dvou letadel. Tam ale bylo hodně hnusné, že za tím stály prachy, kdy Boeing upravil 737 do verze MAX8 s tím, že není třeba přeškolení pilotů, přičemž o MCAS ,,taktně´´ pomlčel. Ten systém pak poslal dolů dvě éra, přičemž stačilo proškolit piloty, jak tu fičuru zrušit. Ale v té Indii to na MCAS nevypadá, ano, jde jen o odhad, ale jednak ten systém upravili po tom průseru s uzemněním celé flotily MAX8, ale i z kamerového záznamu je patrno, že letadlo nesklopilo příď k zemi, což právě dělal MCAS, ale až do konce drželi piloti příď vzhůru. Ale podle posledních zpráv našli jak Flight recorder, tak Voice recorder (tedy obě ,,černé skříňky´´) tak je dost pravděpodobné, že se dozvíme, co se vlastně zvrtlo

fik
MCAS to na 100% nebude, protože 787 ho nemá. Je to moderní letadlo se správně umístěnými motory a dobrým těžištěm. Jenom 737 MAX je starý klump, na který pověsili velké motory před křídlo, protože pod něj se bez zásadních změn draku (a tedy nové certifikace) nevešly. MCAS to rozhozené těžiště dorovnává. Tedy dnes už ano, ale spolehlivě až po dvou haváriích.

 

hodnocení

2x

Letecká doprava je nejbezpečnější způsob přepravy - to jen vypadá hrozně, když to odnese tolik lidí najednou. V ČR bylo jen za květen 23 obětí dopravních nehod, tedy (nedejbože) za rok by to mohlo být skoro stejně jako při jedné letecké havárii. Přestanete jezdiit po silnici?

A speciálně u tohohle typu letadla je to první nehoda za nějakých asi 14 let.

V roce 2024 zemřelo na našich silnicích při dopravních nehodách 438 lidí.

 

hodnocení

2x
avatar promon
Po každé letecké nehodě následuje obsáhlé vyšetřování s cílem objasnit co se vlastně stalo a co bylo příčinou. Závěrečná zpráva pak obsahuje opatření, která mají zabránit jejímu opakování. Ale den po nehodě skutečně nelze spekulovat o tom, co se stalo. Podle videa ten Boeing normálně vzlétl, ale vzápětí v nějakých 200m výšky ztratil tah a zklesal do zástavby. Vzhledem k tomu, že byl natankován na dlouhý let, jsou následky hodně tragické. Ale rozhodně ani tato havárie nijak neovlivní letecký provoz, takových havárií už bylo mnoho, i podstatně horších. A přesto je cestování letadlem statisticky nejbezpečnější druh dopravy

 

mathew
hodnocení

1x

Možná 2 lidi radši zůstanou doma, jinak se nic nestane. Denně umře na silnicích na světě kdoví kolik lidí a za rok jich jsou tisíce, ale to kromě přímo dotčených nikoho nezajímá. Ovšem jakmile zemře 10 a více lidí ve stejnou dobu na jednom místě tak se vyhlašuje státní smutek... Proč se nevyhlásí i kvůli těm jednotlivcům? Nebo když umře člověk sám tak má jeho smrt menší cenu než kdyby umřel ve skupině?

 

hodnocení

1x

Ake ponaucenie si maju zobrat? Letecka doprava ma najmenej obeti v prepocte na pocet prepravenych cestujucich aj kilometre. Statisticky skor umrie vystraseny troll na infarkt za pocitacom, nez pasazier v lietadle.

 

fik
hodnocení

1x
Každý den se uskuteční na zemi cca 120.000 letů, které přepraví 10-12 milionů lidí. Ačkoliv je to tragédie a mediálně vděčná, jedna nehoda je v daném rozsahu marginální.

 

hodnocení

1x
avatar babkazov

Jaké skóre mají vlaky? Přejezdy, vykolejení, srážky, následky po sebevrahovi, chyba železničáře? Že vůbec nikoho nenapadne, obávat se.

 

 

nox®
hodnocení

0x
avatar nox

Ponaučení z čeho? Že se někdy stávají nehody? Tak u letecké dopravy je to velice nepravděpodobné. Denně zemřou tisíce lidí při dopravních nehodách a auty se jezdí stále. Ovlivnila cestovní ruch nějaká z předchozích nehod dopravních letadel?

 

hodnocení

0x

ales16: Takhle vznikají ty bludy a fámy o čemkoliv.Všichni cestující prý nezanuli - jeden přežil,protože seděl na sedadle smrti a u dveří byla díra.Tak vystoupil a odešel po svých.Je to sviňa,protože se ani nepokoušel poskytnout pomoc ostatním zraněným.Klidně mohl přežít i někdo další s jeho pomocí.Tento typ letadla prý havaroval poprvé v historii.

Ale k vaší otázce - lidé budou používat a létat dál a tleskat při přistání.Ještě se pomodlí,že ten let byl bez turbolencí a neupadlo kolo.Nějaké padání letadel je mizivé procento s ohledem na jiné havárie.

Se podívejte někdy na nebe a zjistíte,že se létá dál.

 

vernon
hodnocení

0x
Létám celý život. Proč bych se měl bát a čeho?

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Myslíte si, že lidé přestanou jezdit auty? Když denodenně je na simnicích hooodně mrtvých?! Našel jsem jen z roku (víc nehledal) 2021. Jen v 1EU při DN zemřelo 19 800 osob. Přičemž za rok 2021 CELOSVĚTOVĚ zemřelo bezmála 170 osob. To je rozdíl extra rozdíl ve prospěch letecké doprava! Jediné na to je , že když je něco takového-ví to IHNED téměř celý svět-o tom že cca 9 osob za týden zemře v česku při DM se dozví snad jen polovina obyvatel a to musí být ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]