Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Plusy a minusy jízda autem nebo na kole

Od: erik odpovědí: 35 změna:
Nedávno jsem si udělal řidičák.Nemám ještě své auto pouze půjčené od taťky.V létě budu mít jako student letní brigádu.Ta firma bude vzdalená 3km od našeho domu na vesnici.Přemýšlím jestli dojíždět autem nebo na kole.Od toho kola mne trochu odrazuje, že mezi řidiči aut je kritizované a dráždí jejich nervy při předjíždění.Táta mne říkal že před 20 lety byla jiná situace a nikomu nevadilo na silnicích. Má údajně kolo špatnou pověst, kdo na něm jede a nálepku trochu směšnou pumpičkář. Co byste zvolili Vy na dojíždění a je psychologický aspekt řidičů s kritikou na místě vyhnat cyklisty z veřejné komunikace ve městech a na vesnicích úplně pryč a používat prioritně jenom auto, které není ostudou jako kolo a společenská prestiž nevypadá tak sockovsky z pohledu společnosti?

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar juraja
No, já odjíždím do práce na kole, bratrů už 12 let a pokud se nechovám na cestě jako ***** tak nikdy jsem nezažil to co tu tvrdite.
A vůbec nechápu ten váš komentář k cyklistum a k vyhnání jich z veřejné komunikace.
Že by další Flame war?
erik
hodnocení

Nezažil jsem osobní kritiku při jízdě na kole.Na sociálních sítích kolují negativní komentáře co se týče cyklistů a prezdívka na ně pumpičkář idi*t.
To chce míň sledovat sociální sítě, jít se ven projít/ projet.
No a tím naberete vlastní zkušenosti a nebudete přebírat nějaké ****** kde co a jak řika ;)
2024
Eriku..
Musíte to brát tak, že mezi každou skupinou účastníků silničního provozu se najdou blbci.
A i jako dlouholetý cyklista musím bohužel přiznat, že mezi cyklisty je těch blbců větší procento, než mezi řidiči aut, to je prostě fakt.
Takže se jako cyklista snažím chovat taky abych cyklistům tu reputaci trochu zlepšil.
A jako řidič se chovám ke slušným cyklistům velmi slušně a ohleduplně. To však neznamená, že když potkám na kole joudu, že mi neuteče pár sprostých slov.
erik
hodnocení

Co když cyklista s námahou šlape do kopce a řidič auta ho z okénka vyhecuje, přidej mladej at nezdržuješ provoz. Umím akcelerovat já, tak Ty musíš též, může namítnout. Stalo se to mému kamarádovi kde puberťák měl na něj z auta blbé hemzy a túroval motor, ještě aby řval z výfuku jako při rally že je větší frajer a pomalý cyklista posera.

 

2024
hodnocení

5x
3km chodím do práce každý den pěšky (tam i zpět, takže 3+3km).
Kolo nemusí vypadat sockovsky, může být klidně dražší než většina běžných aut... když tedy budete chtít.
Ale na 3km bych osobně auto nebral a kolo stačí klidně starší, to přejedete za pár minut i na staré skládačce.

A v práci sedíte? nebo děláte co?

2024
Ano, většinou sedím.
Ale nemyslím, že bych jezdil 3km autem i kdybych neseděl. Ba jsem o tom přesvědčen a nejmladší už také nejsem.
No pokud byste v práci nachodil víc jak 10km a přemístil třeba pár tun (i desítky tun) materiálu, pak byste určitě byl rád, že můžete autem.

 

yarda1
hodnocení

4x

Především bych si tu trasu prošel v době kdy ti začne a skončí pracovní doba abys viděl jaký je tam provoz. A taky si vyzkoušel jak dlouho ti bude trvat kdybys tam chtěl chodit pěšky (odhafuji to tak na něco přes půl hodiny). Kolo má nevýhodu (mimo ty co jsi vyjmenoval) že jsi vystavený počasí a nemusí ani v létě jen svítit slunce.

 

hodnocení

3x

Ten cyklista má úplně stejná práva i povinnosti.

Rozdíl je v tom, že cyklista má na svoji ochranu přilbu, rukavice a vrstvu oděvu, naproti tomu řidič auta má plechy, motor, bezpečnostní pásy.

A některé řidiče aut vytáčí, když já jako cyklista jedu po silnici, vedle které vede cyklostezka.

Ale to už je věc každého, jak se chová na silnici a jak dodržuje pravidla.

yarda1

...když já jako cyklista jedu po silnici, vedle které vede cyklostezka...

Proč to děláš? Ohrožuješ tím především sám sebe.

bear

yarda1... to jsou právě ty pumpičky v dresech tour de france. Na cyklostezku nejdou z principu.

Jsou cyklo stezky a cyklo stezky. Za vše dva příklady, cyklostezka na téměř rovině=minimální stoupání či klesání, mezi Starou Hlínou a Třeboní je (byla ) vysypána jen zhtněnýnm kamenivem 8-16 nebo větším? a tam se fakt nedalo na normální kole pořádně jezdit možná na horském s velkými balony, ale na silničním se nedalo. Další je stezka mezi JH od bývalého Husky do Horní Pěny /dobudovává se!/ z JH je celá do dost velkého kopce ale asfaltka a kde žádný cyklista snad ani nejezdí.

Samozřejmě první nwn jak dnes,ale ti co jezdili do Třeboně za prací jeli kolem raději po silnici než po tom pro cyklistu takodromu! takže se mněkdy nedivte že "pumpičkář" jede po silnici místo vedle po cyklostezce. Po té druhé jsem neviděl ani pěšího ani cyklistu-ale hlavně si někdo zase poplácá ramena jaký je dobrý , že nechal vystavět dalších x km stezky pro cyklisty!

Dle mé zkušenosti - hovada jsou ve všech skupinách-mezi řidiči profíky (zejména ř.busů) stejně jako v OA a stejně tak mezi cysklisty. nejhrší jsou jak píše bear ti co obléknou nějaký dres jako na závod míru a...přitom se na kole neumí chovat = dovolenkoví cyklisté , stejná sorta je pak ten dovolenkový řidič-jen o dovolené v létě, jinak za volant nebo řídítka nesedne.

 

prostromek
hodnocení

3x

Ptejte se spíše na to, jak velký je provoz na trase.

Jak to bude pro Vás bezpečné. Jak široká silnice je a jak kvalitní jsou povrchy. Není možnost jet po cyklostezce, nebo souběžném chodníku, pěšině? Pokud tam jezdí hodně kamionů, nákladních aut, autobusů, tak jízda na kole není příjemná.

V případě nějaké okresky s minimální krajnici a vyhloubenou škarpou po straně nemá člověk na kole dobrý pocit.

Na ty 3 km by byla možná i e.koloběžka? Mezi mladými dost preferovaná, je to určitý moderní styl přepravy.

S Vaším pohledem na používání kola ze sociálního důvodu, se mi otázka jeví trochu nešťastná. A neměl byste brát naopak kolo jako ekologický prostředek?

Jinak, vyzkoušejte si dopředu trasu, zjistěte kritická místa na cestě, zjistěte si čas, jak Vám to bude dlouho trvat. V podniku možnost parkování a zabezpečení bicyklu pod střechou.

V případě deště asi stejně pojedete autem.

Vaše nynější zkušenost s používáním kola bude prospěšná, až budete jezdit pouze autem, tak z pozice řidiče budete vědět, co ta každodenní jízda na kole obnáší a stanete se ohleduplnější a tolerantnější k takovým "sockám".

Kde berete tyto myšlenky, že řidič dvoustopých vozidel chtějí vystrnadit jednostopá ze silnic? Nepřebíráte tyto názory od jiných lidí?

Víte, že v směřování EU je zminimalizovat provoz osobních automobilů, kromě e.aut, a používání hlavně této ekologické dopravy a MHD?

Takže helma a cyklistické oblečení s ochrannými zabezpečovacími prvky Vás jistí.

 

hodnocení

2x
Tady nejde o žádnou prestiž a ostudu, tady jde o to, že od dob mládí vašeho otce stoupla násobně hustota provozu, prostě se už auta na silnici v mnoha místech "nemohou vejít", čímž stoupá netolerance a agresivita. Na kole jste oproti autu malý, přehlédnutelný, pomalý a nechráněný, tedy velmi snadno zranitelný.
Prostě vás v tom provozu snadno někdo přehlédne a sejme. Asi vás nepřekvapí, že na dálnici by se vaše "životnost" na kole pohybovala pravděpodobně v řádu minut, proto tam s kolem nesmíte. Ale na silnici je rychlost aut pouze o necelou třetinu nižší, takže motat se na kole v hustém provozu není o moc bezpečnější. A ano, pokud kvůli vám auto musí zpomalit z 90 km/h na vašich 15 km/h, tak nadšený není, taky nebudete, až budete jezdit autem.
Pokud už na kole pojedete, snažte se být co nejvíc vidět. Silné zadní blikající červené světlo (tedy ne to za pajcku od ťamanů) výrazně zvýší vaši viditelnost i ve dne.

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Ja bych na kole nejezdil představa že bych po ranu v dešti zimě jel na kole do prace byt jen 100m mě zabíjí *smich* nehledě na bezpečnost
Co autobus ten tam nejezdí?
Když uz se nechceš či nemúžeš svěřit hromadný dopravě kup si třeba babetu na ty 3km ideální akorat je na tom zima zas to prd žere a nepotřebuje to velkou udržbu

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

To budu tedy Janek, co si asi vyberete z rad?

Můj kolega jezdil denně, za každého počasí, 12km ráno a odpoledne zpět. Autem jel jen, když potřeboval něco na Škodovce opravit u sousedů.

Manželka jezdila mnoho let po městě na kole do práce, 6km.

Já jsem jezdil jen autem 6km.do práce.

Každý jsme měli svoje zdůvodnění, proč to tak děláme. Takže žádný názor druhého to nevyřeší, každý má své důvody.

 

trtr
hodnocení

2x

Zdravím, asi bych volil kolo, určitě se najde cesta mimo hlavní - cyklo, polní, lesní.

 

bramburka
hodnocení

2x

Jedna se preci i brigadu, ne? Je to docasna zalezitost. Navic v lete, kdyz je vetsinou hezke pocasi. Spocital sis naklady, kdyz budes jezdit autem?
Jestli se stydis za kolo, porid si kolobezku. Takovou tu s velkymi koly. Slapes a mas ujeto skoro pul kilometru!
Jsi jasnym prikladem toho, ze mladi lide ziji vic ve virtualnim svete, nez v realite. Na nazory na internetu se vykasli.
Rid se tim, co chces ty! Resis problem, ktery ani neni problemem!

 

hodnocení

2x
avatar stir
Já nevím, muj taťka chodil do práce 4,5 km pěšky, já do školy také 4,5 km pěšky, to byla cesta jenom tam, to stejné zpět. Dneska jsou lidi líní ujít kilometr a vymýšlí kokotiny a musí si koupit starý krám. Který nemají ani kde parkovat. Na silničním kole jsem dřív jezdil 500-700km týdně, teď stále jezdím, ale je to míň a nikdy jsem neslyšel, že by na mě někdo volal pumpičkář, i když je pravda, že řidiči u nás jsou hulváti a mají milion duvodu, proč jim kolo na silnici vadí. Nicméně je to veřejná komunikace a já také musím dýchat ty jejich jedy.. Na druhé straně mám Slovensko a Rakousko za rohem a tam je jiná mentalita, zvláště v Rakousku ji situace úplně opačná než u nás. Tam se cyklista nepředjíždí v zatáčce, na horizontu nebo když něco jede v protisměru a nikdo s tím problémy nemá. Protože co cyklista, to o jedno smradlavé auto na silnici méně a také nezabírá tolik veřejný prostor. Jen parkoviště někde u obchodu je větší než samotný obchod.

 

km
hodnocení

1x

Jendoznačně bych preferoval kolo, jezdím celoročně, výjimečně použiji auto a ještě méně často mhd. Jízda na kole nemá se společenským statusem nic co dočinění. Mé povolání je na jedné z nejvyšších příček v průzkumech společenské prestiže povolání.

 

mll
hodnocení

1x

3 kilometry, to snad ani nestojí za startování auta. To je na kolo jak dělané. Pokud nechcete teda chodit pěšky (to je tak na půl hoďky).

Osobně jsem na kole dojížděl mnoho let 2.5 kilometru, v létě, v zimě i ve sněhu (to by bylo, aby ukrajinu zastavilo 15 centimetrů sněhu, sovětské kolo musí být stavěné na větší zimy). Asi bych dojížděl dodnes, ale udělali nám skvělou MHD a zadarmo. Cestou tam jsem musel trochu zabrat, cesta zpátky byla prakticky zadarmo, alespoň to na mě tak působilo, ve skutečnosti jsou obě místa ve stejné nadmořské výšce a teda by to mělo vyjít nastejno (jedním směrem je prudší kopec).

Nemám pocit, že by s kolem byl nějaký problém. Jasně že vypadá jinak, když někdo jede na letité ukrajině než když jede v nablýskaném mercedesu (no ale stodvacítka, co drží pohromadě jen špínou taky neni nijak prestižní auto). Ale to bych neřešil. Spíš je problém, že cyklisti jsou občas neviditelní. S čerstvým řidičákem jistě víte, že mají stejnou přednost jako kdokoliv jiný, ale není moc radno se na to spoléhat. Stejně tak musíte hlídat chodce, co vbíhají do silnice (koukaji po autech, kolo přehlédnou).

Taky stojí za zvážení, jak je to s parkováním, kolo se vždy někam strčí (i kdyby se mělo přivázat k plotu), ale s autem je to horší.

 

halamus
hodnocení

0x

Pokud se ptáte, zřejmě s jízdou na kole po silnici nemáte zkušenosti a budete se autům motat pod kolama.

 

jm
hodnocení

0x
Když na kolo ani pěšky, co tak koloběžka?

 

hodnocení

0x
avatar elisa24

Střídej to. Někdy pěšky, někdy na kole, někdy autem. 3 km se nedá nazvat dojíždění. To ujdeš svižnější chůzi do 30 minut. 3 km autem je takový kraťoučký trénink, jasně, ze začátku si budeš připadat jako frajer. 3 km na kole - to si nezajezdíš, jen ušetříš čas při chůzi. Záleží na tom, jestli máš nějakou hezčí cestu, třeba i další. Frekventovaná silnice bude nepříjemná. Jestli nerad jezdíš autem v dešti, pěšky je třeba nejlepší volba na střední déšť. Pokud nemáš chodník, tak to příjemná cesta není. Stane se Ti někco nepříjemného v autě, budeš chtít změnit způsob cesty na pár dní, to samé na kole, pěšky.

 

hodnocení

0x

Milý Eriku, nečetl jsem ty odpovědi tady, které jsi dostal, ale určitě jsem 4x starší než ty a styděl bych se dojíždět 3 km aztem. Neposlouchej nesmysly, o kterých v otázce píšeš. Na kole jezdím denně dost km, na řidiče si nemohu stěžovat a věřím, že ani oni na mne, žádný konflikt nikdy nebyl. A ... elektrokolo nemám, šlapu a šlapu, a rád. Tak se zamysli! Přeji ti krásné radostné dny i úspěšné kilometry!

 

smode2
hodnocení

0x

Záleží jakou máte brigádu. Pokud těžkou, volil bych auto, jinak kolo. Po dokončení školy již vždy jen auto. Tradiční vývoj totiž je: nohy > kolo nebo mhd > auto. To jen posledních pár desetiletí se rozšiřuje původní úchylka jezdit na kole nebo autem ne tam kam potřebuji ale kamkoliv výletně - protože nemám co dělat. Tj. tradičně je auto samozřejmě daleko lepší než kolo.

 

cyklon
hodnocení

0x
Zdarec, v tvém případě jako čerstvému řidiči poradím nepřestat jezdit, dle možností-taťka asi taky občas auto bude potřebovat takze omrkni terén v čase,jak tu někdo radil, kdy ho budeš využívat ty a je jedno jestli kolmo nebo peškobusem a jestli až přes prázdniny to tam bude možná rušněji i jiným způsobem. Z jízd si asi zažil všechny možné "překážky"
v silničním provozu, a kdo zná dědinu...traktory,babky o berlích co jde po cestě protože je chodník křivý, maminy které tašky s nákupem na obou řidítkách háže do stran a na nosiči to vyrovnává děcko s nohami od kola,aby je nevrazil do špic ...tak ale to.spis pamatuje taťka *smich* doba je jiná spousta žen uz taky řídí auta,důchodci mají tříkolky takže pohoda. Si mladý takže asi znáš písničku cyklo Praha nic proti nikomu ,když je vše v mezích přežití, nepovažuji se za perfektního řidiče ani po mnoha letech ale radši chodím pěšky kvůli kondici a umím spíš vyměnit kolo na autě než na kole *palec*
Tak si vyber co s tebou ladí nejvíc k tvému stylu a pak případné zátěži na brigádě...

 

makk
hodnocení

0x

Jezdit 3km autem je totální nesmysl. Váš dotaz je jen dokladem toho, kam ten svět spěje. Každý má plnou hubu ekologie a pak jezdí autem i na WC.

To nestojí ani za startování kola!

 

 

tm
hodnocení

0x
Tak pokud si koupíte elektrokolo nižší střední třídy, bude mít větší cenu než vozový park 50 procent řidičů... a pokud nechcete být socka, jeďte 3 km veřejnou dopravou.

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Pouhé 3km není třeba řešit. To doběhnete klidně pěšky.

Faktem je, že hustota silničního provozu je daleko větší, než bývala před lety. A tím pádem nebezpečnější pro cyklistu, kterého nechrání nic. Na druhou stranu rostou pěkné cyklostezky, kde je ta jízda rozhodně bezpečnější. Nejsou ale všude.

Jezdívala jsem na kole do práce 8 km, stejně tak zpět. Přes lesy. Odpolední směna končila ve 23,15 a ta cesta nebyla pak nic moc. Nikdo jiný mým směrem na kole nejezdil. Musela jsem sama. Příhody různé:

1/ občasný pád a vyválení se, když bylo náledí. Naštěstí pokaždé bez úrazu.

2/ občasný defekt, hlavně píchnuté kolo

3/ letní noční setkání u lesa s nějakým poťouchlíkem, vyčíhal si, že tamtudy v noci jezdím, čekal na mě, jel kolem mě, objížděl mě pořád dokola jak zajatce. Nikdy neřekl slovo. V noci jsem ho neviděla, kdo to je. Jednou jsem vypnula světlo a v nejbližší vsi mu ujela do tmavé zástavby. Tam jsem čekala asi půl hodiny. Od té doby už tam nikdy nebyl. Zvláštní zážitek. Nepříjemný.

4/ v kopci dolů mi skočila pod kolo postava v dlouhém kabátě, rozpřažené ruce. Povedlo se mi zastavit. Zjistila jsem, že jde o muže silně opilého. Své auto měl sjeté v poli pod srázem. Chtěl, ať jedu domů a přijedu svým autem, že ho musím vytáhnout. Aby prý ho hlavně nenašli tady policajti. Slíbila jsem, jela jsem rychle domů, nevrátila jsem se. To tak. Když ses, hochu, ožral...

Pak už jsem si koupila babetu a bylo to rychlejší a veselejší. Dnes mám doma dvě, jednu svou a druhou po manželovi. Jsou to poťouchlé stroje, nechce kloudně jezdit ani jeden. Budu to muset řešit.

A tak vzpmínám na kolo. Byla jsem pohyblivá, vysportovaná, ale ty zážitky z cesty nepatřily občas k nejpříjemnějším. Jaga.

 

hodnocení

0x
avatar herd
Od toho kola mne trochu odrazuje, že mezi řidiči aut je kritizované a dráždí jejich nervy při předjíždění. Nebezpečné je nedodržení zákazu předjíždění při {ukazování+ odbočování} vlevo auty za mnou, zrovna dnes mě v této situaci jeden hříšník předjížděl

Heh a to předjíždění ještě jednou, obráceně: o 10 minut později mi na kruháči vjede do cesty pomalé auto(naštěstí odbočovalo hned na nejbližší vyjíždce), že bylo nejlepší se
té lemře líné ignoranstké vyhnout se najetím k k středu silnice a normálně ho předjet)
Ale oba dva příklady s kolem nesouvisí(ne nebo ano?, nejsem si tim jistý třeba jen špatně vidí menší objekty) oba dva řidiči aut porušili 1:zákaz předjíždění a 2:přednost...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]