Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ztráta debit karty Poštovní spořitelny

Od: grofka odpovědí: 17 změna:

Dobrý den. Zjistil jsem nějakou telefonní linku kde to nahlásit, ale nebudou po mě chtít nějaký PIN atd..? Ptám se čistě teoreticky, jelikož se mi to za 20 let, co ji mám, nestalo, ale kdyby náhodou... A jestli posílali extra nějaký PIN který nahlásit v případě ztráty nebo odcizení, to nevím. Vím že to je třeba tak u SIM karet, kde je tam kód který se pak hlásí operátorovi, při všemožné blokaci. PIN díky kterému vybírám z bankomatu, po mně počítám chtít nebudou.. Díky.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Neřešte to na internetové poradně, ale ihned zavolejte na 495 300 300.
Žádný PIN od vás nikdo nebude chtít. Když ale máte internet, tak byste mohl zvážit zřízení internetového nebo mobilního bankovnictví. Kromě bankovních služeb je v obou pro tento případ tlačítko, kterým můžete kartu okamžitě zablokovat. Stejně tak si tam můžete sám nastavit limity plateb a pro nákup na internetu kartu odblokovat a po zaplacení zase zablokovat. Možnost ztráty peněz je tak prakticky vyloučená.

grofka
hodnocení

Otázka zněla teoreticky, zatím se mi ji ztratit nikdy nepodařilo.

 

hodnocení

3x
avatar magdon

Jestli máte internetové bankovnictví, tak banky na svých stránkách běžně nabízejí možnost zablokování karty "on-line". V podstatě k tomu nepotřebujete nic, jen se přihlásit do svého účtu. Pozor! Je to nevratné, z kary se stává bezcenný kus plastu. Musíte pak požádat o novou kartu (a ta bude mít jiný PIN).

grofka
hodnocení

Nemám aktivované internetové bankovnictví, jelikož když mi ho kdysi nabízeli, tak jako standartní internetové platby šlo nastavit půl milionu Kč a nejde nastavit méně. Koukali na mě proč to jako vůbec řeším a chci nastavit méně... Tak jsem ho rovnou ani neaktivoval / deaktivoval. Teď už nevím přesně.. Ale nemám ho.

Co to prosím je za banku, že nejdou nastavit limity pro platbu?
grofka
hodnocení

Je to hned v hlavním dotazu.. Ale bylo to před lety. Jen vím že tam bylo něco jako standart půl milionu Kč denně. A to jsem zrovna nechtěl riskovat...Když jsem říkal, že to chci snížit, bankovní operace na např. 10 tisíc denně, tak na mě koukali jako z jara, že jsem asi paranoidní a o co jde... Ale nechci kecat, jestli ten limit byl opravdu tak veliký. Jen si matně pamatuji, že to tak bylo. Je to 10 let +-.

Jo sorry prehlidl sem nadpis.
Jinak kartu kterou můžete platit, teda podle vás až půl milionu denně máte, ale bankovnictví v mobilu, či PC nechcete.
Chápu to správně?
grofka
hodnocení

Nee. Ten půl milion? byl právě myšlen na to internetové bankovnictví. Jinak tam mám týdenní limit přes automat ve městě.. 10 tisíc a u obchodníků v krámech 5000Kč.

nene

Tak třeba u Fio banky si v online bankovnictví můžu zablokovat kartu i dočasně (dokud ji sám neodblokuju). Takže ne, nemusí to být nevratné, magdon

S tím PINem je to taky nesmysl. Už mám třetí kartu (1x ztráta, 1x zneužití) a mám na požádání stále stejný PIN.

vernon
U ČSOB a tedy i u PS, jde karta zablokovat a odblokovat kolikrát chceš...
PIN se po ztrátě karty nemění a v internetovém bankovnictví ho lze dokonce kdykoliv změnit...
Internetové bankovnictví je dnes již nutnost. Nelze bez něj obsluhovat účet.

satam - vernon - "...mám na požádání stále stejný PIN".

Stejný pin máte, když Vám kartu běžně vymění po uplynutí platnosti. Pokud jí necháte zablokovat z důvodů krádeže, nebo ztráty, PIN u nové může být jiný. Není ale problém si ho změnit na původní.

Moje nedávná zkušenost u K.B.

 

 

futra
hodnocení

1x
Mám debetku u poštovní taky .Nedávno jsem ji nemohla najít,tak jsem ji přes internetové bankovnictví zablokovala a když jsem ji našla ,tak jsem ji zase v internetovém bankovnictví odblokovala.

 

pr
hodnocení

0x

Nemám s tím zkušemnosti, protože jsem ještě nikdy kartu neztratil. Pokud je to tel. číslo z oficiálních stránek banky tak PIN nebo nějaké přihlašovací údaje do bankovnictví po tobě by chtít neměli. Pokud ano tak bych jim to po telefonu nezděloval. Budou si tě asi ale chtít nějak ověřit jestli jsi to skutečně ty a jestli se jedná o tvojí kartu a toho bych se nebál. Jak je to v ČSOB (Poštovní spořitelna už asi ne) nevím, ale předpokládám, že zablokovat kartu a případně i požádat o novou by snad mělo jít i v internetovém nebo i mobilním bankovnictví. Doporučil bych u té ztracené karty pro jistotu snížit všechny limity pro platby a výběry na nulu.

grofka
hodnocení

Koukám že ve předu je 16 místné číslo kreditky + do kdy platí. Tak to radši mít někde připravené, možná... Možná by jim to stačilo.. + třeba rodné číslo..No jen mě to napadlo, kdybych to prostě někde projebal, pak si třeba po návratu toho všiml, tak abych to mohl hned zablokovat a neposlouchal že to nejde a nemusel se tahat na Poštovní spořitelnu...

 

prostromek
hodnocení

0x

Pokud kartu ztratíte/bude zcizena, tak každá banka má hot linku, kde si ji zablokujete. Operátor/ka na lince si Vás ztotožní, nebojte, žádný pin/heslo ani nesmí od zákazníka vyžadovat. Mají svoje standartní postupy, oni z Vás něco vytáhnou, nebojte se. Adresa, tel. číslo, datum narození, nebo rodné číslo - možná bez lomítka, třeba i zpětné volání.

Při krádeži platí - dojít nahlásit na Policii, a poté s papírem od nich poté fyzicky dojít do banky a doložit toto.

Jinak Vás operátor/ka na lince určite navede, co je potřeba udělat.

grofka
hodnocení

Taky si říkám, že by to mohli nějak dát.. Navíc bych volal i nejspíše z toho telefonního čísla, co tam někde možná mají. Díky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]