Nejste přihlášen/a.
Včera odpoledne jsem měl cestu do města a tak jsem se stavil na pobočku banky Moneta abych si tam nechal převést běžný účet Genius Gratis na Tom Plus. Kdysi to bylo možné vyřídit v bankovnictvi, ale už to tam není. Je tam pouze možnost založení nového běžného účtu a to nechci abych měl zbytečně 2 běžné účty. Paní která to se mnou na pobočce vyřizovala mi dávala vše ohledně toho podepisovat na tabletu nebo co to je co v Monetě k tomu používají a bylo to několik podpisů. Když jsem se ptal jestli mi dá vytisknuté vše to co jsem podepsal tak mi řekla, že to budu mít vše k dispozici v bankovnictví. Na té pobočce nebyl příliš čas si vše co jsem podepisoval důkladně pročítat a studovat to, protože bych tam tím strávil docela dost času a asi bych to nestíhnul do konce otevíraci doby té pobočky. Důvěřoval jsem te paní, že mi snad nedá podepsat něco co nechci. Když jsem se na to večer podíval v IB tak jsem zjistil, že tam mám podepsaný i "Souhlas s pojištěním Pojištění cenností, karet, elektroniky a telefonu" s měsíční úhradou za to pojištění 139 Kč a počátkem toho pojištění 13.5.2025. Nic takového jsem nechtěl zřízovat a pani se mne neptala jestli to chci a ani mne o tom neinformovala, že mi to zřízuje. Bezcharakterně mne ta paní podvedla a zneužila to, že jsem ji podepsal to co mi k podpisu dala. Nyní by mne zajímalo jak to pojištění zrušit a kde a jak se na tu paní postěžovat, že mne podvedla.
Nevím co ta paní bankéřka z toho má, že mi takto podvodně dala podepsat to pojištěni. Možná z toho má nějaké peníze za to když naláka někoho na zřízení nějaké placené služby.
Banky neustále informuji klienty aby si dávali pozor na podvodníky kteří se snaží různě podvádět a vylákat od někoho peníze, ale zapomínají informovat, že i bankéři v bankách se občas snaží někoho z klientů podvést.
Ach jo.
Jaký podvod? Vaše lenost, nebo rovnou nedbalost.
Všude vás upozorňují, "Než něco podepíšeš, přečti"
Znáte to? Důvěřuj ale prověřuj.
No koukněte do internet bankingu jestli tam nemáte položku "zrušit"
Nebo zítra naklusat do banky a zrušit osobně.
Dalo se čekat, že se najdou i takoví co mne budou za to kritizovat, že jsem se nechal podvést a bankéřku budou obhajovat za to jak na mne vychytrale vyzrála tím, že mi podsunula k podpisu něco co jsem zřízovat nechtěl a ani mne o tom neinformovala. Ano měl jem si to přečíst co podepisuji a nedůvěřovat te bankéřce, že mi dává k podpisu skutečně to o čem mne informovala. Psal jsem, že nebyl příliš čas si vše co jsem podepisoval důkladně pročítat a studovat to, protože bych tam strávil tím docela dost času. Navíc jsem starší člověk a se slabším zrakem (používám brýle) a tak bych tam musel vytáhnout lupu a obtížně to na tom tabletu číst. Byl to jednoznačný podvod, protože ta bankéřka se mne měla zeptat jestli chci to pojištění zřídit a ne vychytrale dát mi k podpisu něco co jsem zřízovat nechtěl. Rád bych věděl kolik lidí vše (několikastránkové smlouvy, podmínky ceníky atp.) důkladně pročítá a studuje než něco podepíše. Myslím, že jich asi mnoho nebude. A co ty, ty také vše důkladně pročítáš a studuješ než něco podepíšeš? Bydlím na vesnici kde žádná banka nemá pobočku a banku Moneta nemám někde za rohem abych tam jen tak mohl každou chvíli chodit. Dnes na to nemám příliš čas abych kvůli tomu jel do města a marnil tím čas.
Já s Jurajou souhlasím. Nechápu, proč jste tohle absolvoval, proč jste si nevyžádal všechno písemně s tím, že si prostudujete a v dalších dnech se stavíte podepsat. Fakt nechápu, že čas úřednice byl pro vás důležitější, než vaše peníze. A to s ani nezmiňuji o konkurenci. Kam plivneš, tam je banka. Stačí jen doma u PC srovanat a vybrat si. A kdykoliv při jednání s bankéřem vstát a odejít. S poznámkou: Vaše práce, moje peníze.
juraja: "že vám něco podstrčila a že podvod." Ano jednalo se o jednoznačný podvod který ty pochopít nechceš. "Zde máte sjednané pojištění - popis zde." Ne, o pojištění se mi ani slůvkem bankéřka nezmínila a já jsem nepředpokládal, že by mi mohla dát podepsát něco takového o co jsem ji nežádal a na co se mne ani nezeptala. Chtěl jsem pouze změnit účet Genius Gratis na Tom Plus a nepředpokládal jsem, že mi kromě toho zřídi i pojištění a to bez dotazu jestli to chci.
babkazov: "proč jste si nevyžádal všechno písemně" Protože mi to ta bankéřka odmítla tisknout s tím, že vše budu mít k dispozici v bankovnictví a netušil jsem, že by mi mohla mít v úmyslu zřídit i to pojištění. "a v dalších dnech se stavíte podepsat." Já nemám tolik času jako možná ty abych jezdil každý den do města za účelem návštěvy pobočky banky a tam trávil čas než se dostanu na řadu a pak ještě vyřizováním něčeho. "Fakt nechápu" Protože to záměrně pochopit nerchceš. "A to s ani nezmiňuji o konkurenci." Ano konkurence tu je, ale v každé bance se určitě najde něco co se někomu může nelíbit nebo s čím je nespokojený a úplně být bez účtu v nějaké bance v současné době není snadné. "kdykoliv při jednání s bankéřem vstát a odejít." To by znamenalo nic nevyřídit kvůli čemu se do banky přišlo. S takovým přístupem by ani nemělo příliš význam tam jít.
@pr - Rád bych věděl kolik lidí vše (několikastránkové smlouvy, podmínky ceníky atp.) důkladně pročítá a studuje než něco podepíše.
Tak třeba já, můžete si udělat čárku A je mi úplně jedno, jestli se druhé straně nelíbí, že ji "zdržuju". Ale já jsem asi divná, když si ověřuju, pod čím se podepíšu.
Nic mu nepodšoupla.Klasika b*b co nečte a jen podepisuje.Vše mu vysvětlila a svým podpisem on souhlasil.Ostatní okolo atd. je výmluva malého děcka.Za tu dobu co tady ten brekot na pracovnici banky sepisoval by to měl už zrušený.
libor007: Děkují, že jsi asi tu jediný který dobře chápe o co šlo a co se stalo a nevymýšliš si pouze samou kritiku tak jako bych si to zavinil sám a vina byla pouze na mne, protože bankéřka je v tom zcela bez viny.
mnd: A ty jsi tam u toho včera v bance se mnou byl, že tak velmi dobře víš jak to probíhalo a jak se při tom chovala bankéřksa? Nic mi nebylo vysvětlené bylo to několik podpisu a na vše jsem se musel dotazovat co mi to dává k podepsání. O tom, že mi dává podepsát souhlas s pojištěním se ani nezmínila a mne ani nenapadlo, že by mi mohla dát podepsát něco o co jsem nežádal. Jinak nadávky ti jdou dobře, ale na této poradně je to něco běžného co si může téměř každý dovolit.
Na kom je tedy vina že nečtete a podepisujete kde co.? Taky jste mohl podepsat např.úvěr na 1 000 000 ,-Kč nebo bezplatný převod majetku na pana P.P. z vesnice Hnízdo.Vyzvěte i tu paní z banky ať se k tomu tady vyjádří.Bez jejího vyjádření je to jen tlachání někoho anonymního a uraženého na poraďte.cz a pomlouvání nějaké pracovnice na nějaké pobočce v nějaké bance.
Vina je na bankéřce že podstrčila produkt bez zmínky že ve smlouvě je. Prostě klasický makléřský podfuk na hejla jestli to projde.
Zrušit a ukončit tam všechno/ změnit i banku, šéfům tý bankéřky poslat pozdrav ať si tohle zkouší na někoho jinýho.
Bohužel tyhle šmejdský praktiky jedou všude okolo ve velkým, tak je třeba být pořád ostražitý, smlouvy si v klidu přečíst, rozmyslet jestli to tak opravdu chci a až pak podepisovat. Obzvlášť pokud "spěchá" atd.
Vina je na tazateli.Podepisuje všechno.I to co prý nečetl.Paní si může povídat co chce,ale on to podepsal a potvrdil podpisem.Brýle,čas,věk apod... jsou už jenom zbytečná výmluva tady.Radu jak to zrušit dostal.A jestli neumí ovládat IB,tak si zase udělá cestu do města.
Ale znovu - NEČTE A PODEPISUJE.PODVOD TO NENÍ !
asd1, genehawkins:
Komu se ještě nic podobného nestalo tak ten to nepochopí a bude zarytě tvrdit, že jemu by se nic takového stát nemohlo i když v reálu to často byvá jinak než si takoví chytráci myslí.
mnd:
Nikdo vás nic podepisovat přímo na pobočce banky nenutil.Mohl jste si vše nechat vytisknout a v klidu domova si pročíst a potom podepsat.Nemusel jste to podepisovat hned.Nějaká výmluva starší člověk a brýle a banku nemám u baráku a kdybych si to četl,tak nestíhám jejich pracovní dobu a,a,a... malé děcko teda už asi nejste.
Taky už mám přes třicet a na čtení potřebuji brýle a na pobočku Monety to mám čtyři kilometry pěšky (MHD nepoužívám),ale rozhodně nepodepisuji nic co si nemůžu v klidu přečíst.Ten tablet co měla paní umí i nahrávat a dokumentovat.
Osočujete paní že Vás prý podvedla,ale to ona neudělala.O všem Vás pravdivě informovala a vše si nechala po souhlasu podepsat.Zrušení si najděte v nastavení - moje produkty - běžné účty - změna smlouvy - zrušení.
Jenom Vy jste ,,píp,, že neposloucháte a jen podepisujete.
aha - juraja to už psal,že ty tablety umí i nahrávat
Nic jsem si nemohl nechat vytisknout, protože bankéřka mi to odmítla tisknout s tím, že vše budu mít k dispozici v bankovnictví. V bankovnictví mám ale pouze to co jsem podepsal. Mne je už docela dost přes třicet a když mi bylo něco málo přes třicet tak mi čtení ještě nedělalo až takový problém. Nyní v mým současným věku už mám dost silné brýle a často se bez lupy neobejdu. To ale bezcharakterní trollové nepochopi.
Oni to maji dobře nacvičené, aby Vás přesvědčili, že podepisujete něco jiného. Měl jsem za to, že tohle je spíš praktika velkých bank jako třeba spořitelny (s tím jsem se setkal několikrát (hlavně během první návštěvy, kdy jsem tam zakládal účet), naštěstí v době, kdy jsem byl cvičený na to nenechat se opít rohlíkem). No ale ona General Electric je taky dost velká banka.
Nezbývá než to pojištění nějak zrušit. Není možné třeba nějak odstoupit od smlouvy ještě před jejím plněním?
Holt i v bance si člověk musí dávat pozor. Oni mají nepochybně nějaké provize ne podle toho jak jsou klienti spokojení, ale podle toho, kolik toho prodají.
A to jěště máte štěstí, že jste to našel. Já (u Fio) mám v IB akorát seznam toho, co jsem tak podepsal a nikde se k tomu nemohu dostat. (Zatím o nic nejde, je to jen souhlas s podepisováním a vklad. Až budu příště něco takového podepisovat, tak se na to budu muset pořádně zeptat.)
To není podvod. Vy jste podepsal souhlas.
Chyba je na Vaší straně, že nečtete důležité smlouvy a jen bezhlavě podepisujete.
To podvod jednoznačně je když mi bankéřka vychytrale dala podepsat něco o co jsem ji nežádal, neinformovala mne o tom a na co se mne ani nezeptala jestli to chci zřídit.
asd1... To je hezké, le jak jí to bude zpětně dokazovat? Nahrával si sezení s bankéřkou na diktafon?
Pokud je tazatel nesvéprávný, tak v dnešním světě bez opatrovníka neuspěje. Stejně tak při bezhlavém signování . Vždy je to tenký led, ale vždy je to v mezích, aby nešel "podvod" prokázat.
Bohužel většina podvodníků cílí na nízké IQ nebo nedůslednost. Přitom je až z podivem, kolik lidí je laxsní při podpisu bankovních smluv a pak se diví jak malé děti. Jak tací lidé do dnešního dne fungovali? Maminka za ně vše zařídila?
Tenký led mezi nesvéprávností a podvodem je normální v dnešní době a kdo v tom neumí chodit, tak končí. Přitom stačí jen a jen ten základ.
Přečíst si co podepisuji. To není na obhajobu tazatele, ale spíše k dokopání, aby se začal trošku starat. Jinak podepíše něco horšího tímhle stylem. A může se klidně urazit. To je fuk. Taky může být rád, že nepodepsal půjčku na 1000000, jak tu padlo.
@asd1 - Dovolím si upřesnit k vašemu odkazu na tr. z. § 209
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.
Tamtéž
§ 138 Hranice výše škody, prospěchu, nákladů k odstranění poškození životního prostředí a hodnoty věci
(1) Pro účely tohoto zákona se rozumía) škodou nikoli nepatrnou škoda dosahující částky nejméně 10000 Kč
Tazatel uvádí
"mám podepsaný i "Souhlas s pojištěním Pojištění cenností, karet, elektroniky a telefonu" s měsíční úhradou za to pojištění 139 Kč"
To je hranice trestného činu, pod ní je ještě přečin a přestupek. Podvod za míň než 10k legální a beztrestný opravdu není, pořád to je podvod.
Když není záznam z jednání tak to neprokáže, ovšem záznam může mít banka, pokud to vedení nepřikryje tak to není problém řešit, automaticky by za tohle měl následovat vyhazov.
Je smutné že banka zaměstnává podvodníky, pochybuju že o tom vedení neví. Jasně, je dobrý přečíst si co se podepisuje, ale dělat z podvedenýho nesvéprávnýho debila, to je jak znásilněnou obvinit že šla v minisukni parkem, takže za to může ona.
Ať je vám kolik chce, váš písemný projev svědčí o vaší zdravé mysli a tudíž mají @juraja a @mnd úplnou pravdu.Házet celou vinu na někoho jiného a dokonce nazývat ty dva rádce TROLLY je jen vaše ostuda.
Proberte se, zamyslete se sám nad sebou a jděte to pojištění zrušit.
Mj., Moneta je podobnými praktikami docela známá a zrovna tam bych bez řádného prostudování nepodepsal vůbec nic. A ti dva vámi napadení si zaslouží vaši omluvu!
Satam,
Házet celou vinu na někoho jiného***jak je to jednoduché...
a dokonce nazývat ty dva rádce TROLLY ***jak je to jednoduché...
Tady se nejedná o finanční gramotnost, ale negramotnost jako takovou. Tazatek sám zjistil, že si službu nepřál. Akorát to zjistil až po podpisu. To nemá co dělat z finanční gramotností, ale jen a jen s de...
Tady se jedná o podvod a důveřivý klient naletěl bankéřce, věřil že banka pracuje poctivě. Holt od národa kde je morálka zkažená desítkama let pod vládou komančů se nic jinýho nedá čekat. Nejsme ve Švýcarsku.
Bankéřka poctivě vykonala jako "pěšák" na pobočce přání klienta a převedla jednu službu na druhou dle aktuálních smluvních podmínek banky Moneta.
To, že tazatel nechtěl číst změny od doby, kdy se tato možnost uživatelsky zrušila v internetovém bankovnictví, kde sám o tom věděl a napsal a že se to ponovu mělo dělat osobní návštěvou na pobočce, je věc druhá, že to nechtěl objasnit a neptal se proč tomu tak banka udělala a jestli tam nejsou i další změny, nezeptal se.
Místo toho to bezhlavě podepsal a kochal se, jak to stihl do zavíračky.
Prostě "podvod"... jako fakt?
asd1, tos teda klesl hluboko. Kdybych takto podnikal, tak jsem na dlažbě z dluhy.
Přitom tazatel je zkušenej, jak píše. Umí internet banking, má několik bank a peníze stále přesouvá, jak se to hodí dle výhodnosti mezi mnoha bankami. Sám to píše a pak tohle a bankéřka je podvodnice.
O pochybnosti jednání Monety taky píše, takže ví.
Já mám účty ve více různých bankách a to mj. i ve FIO. Peníze si mezi bankami přesouvám podle potřeby jak mi to kde zrovna vyhovuje a take podle toho jaké jsou kde úroky. Takových lidí co mají účty ve více bankách je docela dost. Na FIO se prozatím nemůžu stěžovat i když jsou i lidí kteří na FIO nadávají. O bance Moneta je známé, že se občas snaží lidém nabízet nebo i podsouvat různé to o co člověk nemá zájem nebo nechce to a nakonec to může dopadnout i tak jak se to nyní stalo mne. Na pobočky bank téměř vůbec nechodím a vše si vyřízují přes internet v bankovnictví. Jsou ale některé věci které přes internet vyřídit nejde nebo které je z mého pohledu lepší si zajít osobně vyřídit na pobočku.
Plně vás chápu, právo je na váší straně. Je to nemorální a bezpáteřní. Já osobně důvěřuju jedině Fiobance a matku jsem takto přesvědčil, aby převedla všechny úspory do FIO od KB. Důvod byl právě ten co říkáte - tedy podobná situace. Zřídili ji sice peníze a účet na spoření, ale peníze nechali na tom obyčejném účtu. Ona tomu vůbec nerozumí ale vůbec a zřídili ji i to pojištění takže neměla nic, nic nezískala a jen a jen se ji odečítaly peníze. Prostě jsem to vše s jejím svolením zrušil a převedl na FIO, s tím pánem jsem se už dohodl a přišli jsme tam společně. Je to mladý poctivec, takže vím, že se mu dá věřit. Tuším že co jsme zřizovali bylo i písemně na papíru ale nevím jestli vše. Já bych vše zrušil a přešel k FIO ale nevím jestli vám to za to stojí, já jednám s nimi osobně, vklady u nich, výběry z bankomatu. Neplatím jim nic. Vše zadarmo. I spořící účet. Nemohu mluvit jak to bude na jiných pobočkách, ale já jsem s tou naší pobočkou FIO spokojen.
Dobrý den, je mi naprosto zle z lidí, kteří si potřebují kopnout do každého, kdo tu napíše nějaký dotaz. Já taky absolvovala v několika bankách podpisy na tabletech a opravdu v dnešní době v bankách už tištěné smlouvy nedávají. Jediná banka, která mi dala tištěnou smlouvu je Fio banka. Opravdu nechutní lidé, kteří potřebují kritizovat a kopat. Dnešní doba je odporná v tom, že nikde člověk nenajde zastání, každý má ostré lokty, nikde není nikdo empatický, každý jen shazuje druhé, útočí, kritizuje a dokonce je to bráno v celé společnosti, že je to norma. Já už jsem také na všechno sama, to je prostě život, že nejbližší zemřou a mám jen pár kamarádů, se kterými volám a docela jsou empatičtí, tak alespoň něco. Také už musím mít brýle, je mi přes 40 a už musím mít brýle na blízko a na střední vzdálenost, mám i na dálku, ale na blízko a na střední vzdálenost ty brýle opravdu potřebuji, stihla mě tzv. vetchozrakost, předtím jsem viděla suprově. Chování ve společnosti se velmi změnilo k horšímu, je to nejvíce vidět právě na internetových diskuzích a všude, kde lidé píší anonymně, přijde mi, že už nikdo neumí být šťastný, tak potřebuje anonymně ubližovat druhým. Já tedy byla vychována milými rodiči a stále jsem taková a nemám nikdy potřebu někoho někde anonymně kritizovat, já vůbec nechápu to zlo, které jde z těch lidí, přijde mi, že číhají na poradte, kdo napíše o radu a hned píšou hnusné komentáře a snad si to nějakým zvráceným způsobem užívají, opravdu tyto lidi nechápu a je jich mraky, stačí se podívat na diskuze pod čímkoliv. Žiji sama, vše si vyřizuji sama, většinou elektronicky a ptám se na nějaké rady jen v tom nejzazším případě, protože vím, že zas pravděpodobně, když napíšu dotaz sem, tak dostanu kopance od psychopatů, co tu jsou anonymně a potřebují si něco dokazovat, zřejmě to, že už nedokáží být z ničeho šťastní, ale líto mi jich není, sami se tak rozhodli, že šíří negativitu. Amen.
Já mám účty ve více různých bankách a to mj. i ve FIO. Peníze si mezi bankami přesouvám podle potřeby jak mi to kde zrovna vyhovuje a take podle toho jaké jsou kde úroky. Takových lidí co mají účty ve více bankách je docela dost. Na FIO se prozatím nemůžu stěžovat i když jsou i lidí kteří na FIO nadávají. O bance Moneta je známé, že se občas snaží lidém nabízet nebo i podsouvat různé to o co člověk nemá zájem nebo nechce to a nakonec to může dopadnout i tak jak se to nyní stalo mne. Na pobočky bank téměř vůbec nechodím a vše si vyřízují přes internet v bankovnictví. Jsou ale některé věci které přes internet vyřídit nejde nebo které je z mého pohledu lepší si zajít osobně vyřídit na pobočku.
Napadlo mě jestli by nešlo příště všechno zaznamenat na telefon, aby bylo vidět jak s vámi bylo zacházeno. Nic jiného mě nenapadá. Je to standardní postup když voláte na obchodní zákaznickou linku velkých firem, tak proč byste si nemohl vy zaznamenat jejich jednání? Pokud jsou poctiví, tak se nemají za co stydět. Potom by existovala možnost zvážit třeba žalobu ale nejsem právník, takže to je jen nápad pro bohaté lidi co maj peníze na utrácení .
klarana: Děkují za ten příspěvek. Je to hezký napsané. Bohužel slušnost už dávno není v modě což je vidět většinou v internetových diskuzích které nejsou moderované a pokud ano tak ne slušnými lidmi což je i přípsad této poradny. My starší jsme byli trochu jinak vychovávaní než současná mládež a proto se nám nelíbí to řádění mnohých mladých grázlů, ale bohužel těžko s tím něco naděláme.
Tazatel osočuje lidi, kteří umí jednat a přečíst si vše, co podepisují vpodstatě jak sám píše grázly a píše něco o slušnosti
Ano, dříve byla jiná doba. Stačilo mlčet, držet krok a nemyslet. To byl totalitní režim. Myslející občan byl na tenkém ledě před zavřením ḱor při prosazení jiného názoru.
Dnešní svět vyžaduje po lidech myslet. Kdo nemyslí, je chudáček a je nutno ho politovat.
Kdo myslí a umí v dnešním světě žít, tak je grázl podle tazatele.
Zajímavé hodnocení celé situace
Kde je chyba? Asi obecně v té výchově se o sebe umět postarat a nebýt pasivní onuce.
genehawkins:
Takovým co možná také podvádějí a kterých rodiče nedokázali vychovat na slušné lidí se to vysvětlit nedá. Pro takové je podvádění něčím zcela normálním, protože lidí by si měli dávat na všechno pozor a když si náhodou na něco pozor nedají tak je to třeba zneužít a nutně je podvést nebo okrást.
Podle mého názoru je Moneta (dříve GE Money) nejhorší banka v ČR.
A také si myslím, že nešlo o podvod, ale o zručnou bankéřku.
O tom jestli je Moneta nejhorší bankou v ČR by se dalo hodně diskutovat. Záleží z jakého pohledu se kdo na tu banku dívá a co všechno a jak na ní hodnoti. Pokud jde o ty nekalé praktiky a podsouvání klientům něčeho o co nemají zájem, nebo co nechtějí to nejhorší banka v ČR asi je. Už jsem četl i v jiných diskuzích docela dost stížnosti na to. Jinak si nemyslím, že by to byla až tak špatná banka i když super asi není.
Takže co víme:
Požádal jste bankéřu o jasný úkon. Převézt Genius Gratis na Tom Plus. Z toho jako bankéř bych usoudil, že víte co děláte a máte přečtené aktuální změny a popisy služeb bankovnictví dostupné v obchodních podmínkách. Kdyby tomu tak nebylo, tak Vám bankéřka na požádání vše přečte nebo dá k dispozici či odkáže na to bankovnictví či web banky, kde to je povinné uvádět do detailů.
Požadoval jste jasný úkon převodu, nechtěl zdržovat něco vysvětlovat, aby se vše stihlo do ukončení otevírací doby toho dne.
Bankéřka to tedy bez průtahů promtně vyřídila. Proto na Vaše požadavky a stihnutí časově nedala prostor (nechtěl jste to).
Takže úkol zněl jasně. Převést službu Gratis na Plus a aby se to stihlo do zavíračky.
Bankéřka splnila.
Nyní je za podvodnici a reagující tazatelé na celou situaci, kteří se tohoto zastaly jsou grázlové.
*********************
Co by se ovšem stalo, kdyby bankéřka tazatele přesvědčovala, že musí znát všechny podmínky. Byla by osočena za pomalou, že to nestihla do zavíračky a že je nevěrohodná?
Nebylo to náhodou tak, že tazatel byl suverén a věděl přesně co chce, akorát netušil, že si banka změnila na své služby Gratis a Plus v průběhu let podmínky, které tazatel nechtěl číst a ani slyšet, protože by to enstihl do zavíračky?
Ono to totiž mohlo být úplně jinak. Banky jsou takové, jaké jsou, ale jací jsou klienti? To neřešíme?
Spousta lidí si bere úvěry, které nemůže splácet a pak by chtěli vinu dát bance, proč jim úvěr poskytla, když jsou vpodstatě bezdomovci?
Takže banka je zodpovědná za své slaboduché klienty a nese vinu za jejich jednání?
Jako sorry, ale představujete si to jak Hurvínek válku.
Podle Vaší mentality by i podnikatel v dnešní době musel být mafián, grázl a zloděj, když vy sám dřete a nemáte ani na lepší živobytí?
Jako já to stále asi nechápu, že někdo může takto argumentovat. Jít na kolotoč je také na vlastní nebezpečí a v případě úrazu chce 90% lidí hodit na majitele atrakce. Přitom spousta lidí sama na takovou atrakci jde právě z důvodu, že bude díky adrenalinu krok před smrtí (jinak proč by lezli na některé centrifugy dobrovolně).
A stejně tak je to s bankami a jejich úvěry a službami. Klient dobrovolně žádá o služby, které banka poskytuje pod nějakými podmínkami. Podpisem stvrzuje ty podmínky.
Pokud se nevyzná, tak s finančním poradcem, kterého si zaplatí.
Ale tazatel se vyzná, když používá internetbankig a používá mnoho bank po kterých peníze přesouvá dle toho, jak je to výhodné. Takže jak sám uvedl, je s podivem, jak reaguje na svou zásadní chybu.
Tazatel není člověk, který by měl jednu banku, jeden účet a neuměl s PC.
Možná i chtěl vyvolat antireklamu na Monetu. I za cenu přiznání blbosti jak ledabile něco podepsat.
Kdo ví.
Podle mě to bylo jinak.
Rád bych viděl záznam z jednání či vyjádření bankéřky.
Tobychom čuměli, že?
pr.: Takže o jednání Monety, že je pochybná jsi nevěděl -> píšeš, že to víš zde v diskuzi
Několik účtů v bankách a nemáš načtené jejich podmínky a výhody, protože sám píšeš, že dle toho přesouváš prachy.
Na to mimochodem musí být hodně času a znalostí. Jinak je to hazard.
Takže prachy přesouváš dle postavení hvězd, nic nečteš a podpisi rozdáváš jak na grammy nebo oscarech a pak se divíš
Chá chá... nebo vlastně chudák...promiň ... chudáčku
bear - myslel jsem si o tobě, že jsi fakt borec, teda aspoň co se aut týká. Ale nezlob se, tady reaguješ jak idiot - dehonestuješ tazatele, udělal chybu, což se stane občas každému (pardon, bearovi ne), chápu, že si chtěl vylít srdíčko, postěžovat si, místo toho dostal čočku a ty si tady užíváš, jak ho tady shazuješ. Asi jsi měl špatný den, tak neútoč na jiné a radši se podívej do zrcadla na toho neoomylného beara(gumídka).
Podle mě slepě věřit a jen tak vše podepisovat od žákovské knížky syna po podpis hypotéky je jako šoustat bez gumy. To je zásadní fatální chyba.
Pokud to někdo necítí, tak holt necítí, no.
K volbám taky půjdete hodit lístek dle toho, co se odehrává měsíc před nebo podle toho, jak vláda funguje několik let zpětně a co lze očekávat?
Prostě fatální selhání a mít to takzvaně "na banánu".
OK ajvn. Beru názor každého
mettaxa: Zaslal jsem jim stížnost a reklamaci kde jsem vše popsal jak to bylo a co si o tom myslím a také, že žádám o okamžité zrušení toho pojištění. Jsem zvědavý za jak dlouho to vyřídí a jak.
Kdybych měl pobočku banky Moneta někde za rohem tak bych tam zašel to řešit. Nemám ale tolik času abych na tu pobočku do města jezdil každý den něco vyřízovat. Snažím se většinou co se dá vyřízovat přes internet. Na pobočce by asi se mnou pouze sepsali reklamaci a možná i stížnost a řekli by mi, že to odešlou na kompetentní oddělení banky které to bude řešit a že mám čekat až se mi někdo ozve. Navíc nemám příliš zájem se na te pobočce setkat s tou paní podvodníci a dohadovat se tam s ní jak to podle ní bylo. Navíc by mi mohli říct, že tam na pobočce zrovna není nikdo kompetentní kdo by to se mnou mohl řešit a nakonec bych odtamtud odešel s nepořízenou.
K mému překvapení mi dnes telefonovala paní z banky ohledně te včera zaslané reklamace a stížnosti. Řekla mi, že to se mnou po ověření může to pojištění zrušit, ale až k poslednímu dní měsíce a né okamžitě tak jak jsem to požadoval a to pak se mnou i provedla. Údajně to systém okamžitě zrušit neumožňuje. Také mi řekla, že na konci měsíce mi bude stržený poplatek za to pojištění, ale ten mi pak zase bude navrácený zpět na účet. K tomu jsem ale tak trochu nedůvěřivý jestli se tak opravdu stane tj., že mi ten strhnutý poplatek zase hned vrátí zpět. Nějaké potvrzení, že se tak stane mi ale odmítla vystavit s tím, že to vystavit nemůže. Jsem zvědavý jak to nakonec celé dopadne.
mettaxa: S tím, že mi ten poplatek opravdu vrátí bych si nebyl až tak jisty když na to nemám žádné potvrzení, že se tak stane. Až to uvidím vrácené na účtu, tak až pak tomu uvěřím. S tím, že to strhnout musí bych si také nebyl až tak jistý. To, že bance to možná jejích systém neumožňuje ten poplatek u jednoho klienta zrušit ještě neznamená, že by se nedala udělat nějaká vyjímka a do systému to zrušení poplatku nešlo nějak zadat. Spíše si myslím, že se jedna o neochotu se tím zabývat a tak se to raději udělá tak jak je to jednodušší.
To je legrace tadytakže já, zaměstnanec, si skočím ráno do fabriky píchnout příchod, za 5 minut zmizím do hospody za roh, kde budu celou směnu a 5 minut před koncem si zase přijdu odpíchnout odchod - a - teď to přijde: já nejsem podvodník protože mě nikdo neviděl, papírové důkazy jsou na mé straně a říkal jsem že budu v práci. Ba co víc, může za to zaměstnavatel, protože ten hloupý naivka si měl zkontrolovat, že v práci opravdu jsem
ne to je přesně dnešní doba. Absolutní absence kritického myšlení u některých
Co se týká dotazu, stěžovat si samozřejmě nemá smysl - vedení o tom ví. Stejně tak ví, že se nevyplatí to ve většině případů řešit s advokátem, proto pokračují. Smysluplnou možností je rozmáznout to řádně na internetech, což už jste počal zde. Budiž vaše zkušenost dobrou radou pro každého dalšího. Samozřejmě ukončit s Monetou navždy veškerou spolupráci
Vy, co píšete, že si měl přečíst, co podepisuje, jste asi nic v poslední době na pobočce takto neřešili.
Je běžné, že vám dají k podpisu jen políčko, nikoli text, a chce velkou míru asertivity říct si o přečtení toho, co podepisuju. Já to udělal, a ejhle, ukázalo se, že mi podstrčila k podpisu souhlas s využíváním mých údajů k marketingu, což všude zásadně neguju. Normálně se jednalo z její strany o podvod, za což jsem ji ihned seřval a jednání jsem ukončil.
Ale chce to - skoro bych řekl - osobní odvahu, strpět jejich nervozitu a nenápadné naléhání na rychlost.
Považuji jejich jednání za nemorální a nerad tam chodím, je li nutnost...
"...jste asi nic v poslední době na pobočce takto neřešili."
Ale řešili. Mám účty ve 3 bankách a leccos s nimi musím řešit. Nikdy bych nepodepsal nic, co bych si důkladně nepřečetl, případně si to nenechal vysvětlit. Že je úřednice nervozní mě nezajímá, jde o moje peníze.
Je to možná nemorální, ale běžné. Už proto je čtení dokumentů víc, než důležité. Úřednici se nelze divit - má z nově podepsaných smluv provizi. A to jsou zase její peníze, tak se snaží.
Nepochybuju o tom, že ty si přečteš kompletní smluvní podmínky u každé aplikace, kterou instaluješ, to dá rozum, jinak bys s nimi nesouhlasil...
genehavkins:
magdon: "Nikdy bych nepodepsal nic, co bych si důkladně nepřečetl, případně si to nenechal vysvětlit."
Jojo, bankéři tohle dělají. Ale nechápu, že i takovéto věci jsou za ten svůj ubohý plat lidem ochotni dělat. Taky jsem měl s Monetou incident, po kterém mi dokonce poslali omluvnou tisícovku na účet. Volal jsem totiž na pobočku, že potřebuji potvrzení, že jsem nevzal úvěr, na který mě kalkulovali (protože jsem ho nakonec vzal u jiné banky a to se jim asi nelíbilo). Na pobočce mi řekli ano, vystavíme vám potvrzení. Přijedu na pobočku a tam mi ta stejná ženská řekla, že to nejde, ač před 10 minutami tvrdila, že ano. Bylo to ještě tak moc zamotané, že jsem ztratil nervy a dopadlo to peněžitou omluvou. Neschopáci bankéři, co "podvádí" normální lidi kvůli normám za almužnu. Tomu se říká idiocie. Řešte to.
Já to samozřejmě řeším. Nějaká omluvná tisícovka zaslaná na účet by se hodila, ale nečekám, že by se v bance Moneta něco takového stalo. Ty jsi byl možná nějaká vyjímka.
Já žádné penize nechtěl, jen jsem v tom formuláři stížností také uvedl, že můj čas jsou peníze a zbytečně jsem ztratil 2 hodiny řešením problému, který jiná banka vyřeší jen po telefonu za 2 minuty. Musel jsem zaplatit za tuto věc i poplatek tuším 200kč, že mi to potvrzení přijde do aplikace.. Tak mi psali email, ze poslali 1000 za "ušlý zisk" a pohonné hmoty. A neni pravda, co píšou ostatní, že jste něco podepsal a nečetl. Kolikrát člověk věcem nerozumí a může být vychcaným bankéřem uveden v omyl. To se taky často napadá..
"...a asi bych to nestíhnul do konce otevíraci doby té pobočky".
Nic ve zlém, ale když potřebuju něco zařídit v bance (jakékoliv), vyhradím si na to dostatek času. Určitě se tam nezastavím před zavíračkou jen proto, že jdu náhodou kolem. A rozhodně tam nepodepisuju nic, co jsem si třeba i víckrát nepřečetl, nebo mi to není dostatečně jasné.
Ta bankéřka je tam od toho, aby Vám všechno vysvětlila a že je nervózní, protože spěchá na rande Vás nemusí zajímat.
Kdybych podepisoval všechno, co mi kdo podstrčí, už bych asi spal pod mostem. A není to jen o bance, nedávno se mě pokoušeli odrbat výtaháři o 20000 Kč za páci, kterou nedělali. Kdybych si to nepřečetl, měl bych smůlu a těžko bych to z nich zpětně dostával.
Co byste dělal, kdyby Vám bankéřka podstrčila třeba plnou moc k přvodu celé částky z Vašeho účtu kamsi do Afriky? Taky byste to bez čtení podepsal?
Ono se to dobře píše co a jak bychom měli dělat a jak se kde chovat, ale v praxi to často bývá jinak. Bylo by zajímavé zjistit kolik lidí a s jakým úspěchem ty všecvhny více či méně dobré rady dodržuje. Předpokládám, že by jich příliš mnoho nebylo.
Ano, v praxi to často bývá jinak. Lidé jsou nepoučitelní. Jenže doba je taková, že můžete věřit akorát sám sobě. Je to smutné, a je to chyba.
Tak jsem ve smart bnance našel možnost zrušení toho pojištění a skusil jsem to zrušit. Zobrazila se mi "Dohoda o ukončení Pojištění" a v ní je bod s tímto textem: "Banka a Klient se dohodli na ukončení vzniklého na základě Pojistné smlouvy, a to k posledfnímu dní v měsící podpisu této Dohody.". Mají to velmi vychytrale dělané, že to ukončí k posledfnímu dní v měsící podpisu a to aby mohli ještě za tento měsíc ode mne vybrat poplatek za to podvodně zřízené pojištění. Jinak to pojištění v bankovnictví vidím stále jako aktívní.
Je jedno z jakých důvodů si někdo něco nepřečte. Nikoho to ale neopravňuje aby to zneužil a podstrčil mu k podepsání něco o co si sám nepožádal nebo o čem ho neinformoval. Takoví co se to tak snaží dělat jsou bezcharakterní podvodníci.
Tak včera přišla e-mailem tato odpověď na mojí stížnost.
Vážený pane XXXXXX,
reagujeme na Vaši stížnost týkající se založení pojištění cenností, karet, elektroniky a telefonu (dále jen "pojištění"),
kterou jsme obdrželi dne 14. května 2025.
Dne 15. května 2025 došlo ke zrušení zmiňovaného pojištění a bylo Vám také zasláno potvrzení o zrušení dohodou
k poslednímu dni v měsíci. Vzhledem k tomu, že se poplatek za pojištění účtuje za měsíc zpětně (zpravidla k 2. dni
v měsíci), dojde v červnu k zaúčtování poplatku ve výši 139 Kč. Poplatek Vám již nyní zašleme na Váš Běžný účet
s číslem 000***000/0600.
Co se týká komunikace na obchodním místě, není nahrávána, a nemůžeme tak objektivně posoudit průběh Vašeho
jednání, na obchodním místě jsme však záležitost samozřejmě zkonzultovali.
Osobní bankéřka uvedla, že jste společně měnili typ účtu, a v rámci změny Vám nabídla pojištění. Doplnila, že Vám
poskytla všechny potřebné informace ke sjednání. Vzhledem k oční vadě jste uvedl, že si všechny dokumenty doma
prostudujete. Následně došlo k podpisu. Velice nás mrzí, pokud došlo k nedorozumění.
Byť chápeme Vaše zdravotní komplikace, do budoucna doporučujeme si dokumenty důkladně pročíst ještě před
samotným podpisem smlouvy, popřípadě v případě nejasností vznést dotazy na obchodním místě ještě v průběhu
schůzky.
Věříme, že do budoucna již bude vše v pořádku.
S pozdravem
Chápu, že pokud komunikace není nahrávána a nemám na to jak to probíhalo svědky tak nic nemohu dokázat jak to skutečně bylo. Také chápu, že bankéřka se k podvodu jen tak nepřizná a bude tvrdit, že to bylo jinak než jak to tvrdím já. Není pravda, že by mi bankéřka to pojištění nabízela a poskytla mi informace k jeho sjednání. O tom pojištění se mi vůbec ani slůvkem nezmínila. Nyní už ale nemá smysl se s bankou ohledně toho jak to ve skutečnosti bylo dohadovat. Předpokládám, že bankéřka byla o moji stížnosti informována a bylo ji asi doporučené aby si při podvádění dávala větší pozor a tím to skončilo bez asi jakýchkoliv následků pro ni. Ten poplatek 139 Kč za to podvodně zřízené pojištění mi byl včera zaslaný na účet i když asi začátkem června mi bude zaúčtovaný.
@jedubabicka: Vy jste si nikdy nic nekontrolovala podrobně až ex post? Krabice mléka v krámě otevíráte před zaplacením? Nebo jim přece jen věříte, že je tam mléko?
@genehawkins - Jestli fungujete stylem "Podepíšu vám, co mi podhodíte a pak se kouknu, co to bylo.", ráda bych od vás koupila třeba dražší nemovitost
jedubabicka: Ptal jsem se bankéřky jestli mi to co podepisuji dá vytisknuté, ale odpověděla mi, že to není potřeba, protože to budu mít k dispozici v bankovnictvi. Asi velmi dobře věděla proč mi to raději netisknout abych si náhodou nevšimnul, že je tam smlouva na pojištěni o které jsem nežádal a o kterým mne záměrně neinformovala. Pouze mi přisunula tablet a ukázala mi kde to mám podepsat. Když jsem chtěl stránku posunout tak mne zastavila a vrátila to zpět s tím, že tam ne, ale tam kde mi ukázala to mám podepsat. Doma bych si to prostudovat nemohl před podepsaním, protože v bankovnictví jsou k dispozici pouze smlouvy které jsou podepsané a jiné dokumenty k uzavřeným bankovním službám. Jinak nemám ažtolik času jako možná ty abych každý den jezdil do města na pobočku banky něco tam vyřízovat. Vidím, že se snažíš obhajovat jednoznačnou podvodnici a to asi proto, že asi také podvádíš a tak se není čemu divit, že podvodnice obhajuje jinou podvodnici a podvedeného kritizuješ za to, že podvod odhalil a nenechal to jen tak bez stížnosti a reklamace.
genehawkins:
Takže místo toho aby se omluvili a sypali si popel na hlavu, ještě z vás udělali blbce. Moneta je špatná banka. Je jasné, že o podvodech na klienty Moneta nejen ví, ale ještě má tu nebetyčnou drzost na klienty po odhalení útočit. Přesně podle dnešního úchylného principu: špatný není ten, kdo podvod páchá (Moneta), ale ten co na podvod upozorní (klient). Vrchol arogance. Jak jsem již psal, hlavně ukončete všechny služby které u banky využíváte a odejděte jinam. Ať má podvod jménem Moneta zase o klienta méně.
smode2: Ono je to těžké když komunikace na pobočce není nahrávaná a není tak možné věrohodně prokázat jak to ve skutečnosti bylo. Pro mne je důležité alespoň to, že mi vrátili ten měsíční poplatek za podvodně zřízené pojištěni který mi asi začátkem června strhnou z účtu a že smlouva o tom pojištění snad bude ke konci května zrušená. Víc nemám náladu se s bankou ještě o něco dohadovat. Ukončení všech služeb u banky Moneta a odejíti jinam nic nevyřeší. Jeden odejitý klient by jich vůbec netrápil a možná by jich to i potěšilo, že se zbavili ztěžovatele.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.