Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Navýšení ceny za internet

Od: macina odpovědí: 10 změna:
Prosím o radu. Dodavatel internetu navýšil cenu za službu. Do mailu mi to přišlo 22.4.2025, dnes 5.5.2025 jsem podala ukončení smlouvy. Dostala jsem od nich potvrzení, že výpovědní lhůta činí 30 dnů, začíná běžet zítra a smlouva bude ukončena 3.6.2025. Část textu v oznámení o navýšení zní: "Ve smyslu ust. § 63b zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů informovat o Vašem právu vypovědět závazkový právní vztah vyplývající z uzavřené smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací, aniž by Vám vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasíte. Toto právo je možno uplatnit do 1 měsíce po doručení tohoto oznámení." Zároveň dnes přišla faktura na květen již s navýšenou cenou. Jak se mám k tomu postavit. Zaplatit květen i červen a kolik, jestli původní cenu nebo navýšenou, když s ní nesouhlasím? Děkuji.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mnd®
hodnocení

1x

Zaplatit cenu která je na faktuře a potom podat reklamaci.

 

0rion
hodnocení

1x

Podnikatel nemá právo cenu změnit, pokud vás na ni předem včas a adresně neupozornil.
Co si pamatuju, tak poskytovatel internetu vám musí oznámit zdražení služby měsíc dopředu, aby zákazník mohl zavčasu smlouvu ukončit bez toho, že musí platit další měsíc s navýšenou cenou. Tohle váš poskytovatel evidentně nedodržel, takže mu zaplaťte původní cenu s vysvětlením, že vám to poslali pozdě, ať si tyhle šmejdské praktiky zkouší na někoho jiného.

 

danr
hodnocení

0x

Je také možné , že tazatel uzavřel smlouvu na "zvýšenou" částku s tím , že po omezenou dobu např. 12 měsíců měl slevu. To samé jsem měl i já letos. Přešel jsem k jinému operátorovi..

macina
hodnocení

Navýšil cenu kvůli zvýšeným nákladům, nikoliv po nějaké smluvní době.

 

vili
hodnocení

0x
Obvykle toto řeším zavoláním na infolinku a nikdy se mi nestalo, že bych po konci hovoru do 10 minut neobdržel mail s pokyny na platbu původní částky až do okamžiku ukončení smlouvy. Prostě jim vysvětlím, že dle zákona jsem oprávněn do jednoho měsíce od oznámení o zvýšení odstoupit od smlouvy, oni mají oznámení zaslat tak včas, aby se lhůta dala dodržet, a pokud pochybili, není to moje starost, a na tom trvám. Nikdy bych nezaplatil vyšší částku než na kterou mám smlouvu, což jim samozřejmě také případně oznámím, protože z nich pak nebudu tahat přeplatek formou reklamace.
0rion
05.05.25 22:09

*palec*

 

hodnocení

0x
avatar herd
škoda že nepíšete konkrétní cenu (přibližnou) a parametry, někoho to může zajímat. Nikdo po nás nechce prásknout ho.
macina
hodnocení

Informace o ceně je nepodstatná s ohledem k mému dotazu.

mnd®

herd: To bude asi to slavné O2 s přechodem na optiku,zvýšením přenosové rychlosti a napařením oné ,,slavné,, TV prý zdarma a zvýšením ceny o 72,-Kč.I o tom se tady už někde něco psalo.

macina
hodnocení

Jde o místní soukromou společnost.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]