Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Neuznaná reklamace sprch. koutu

Od: redroker® odpovědí: 20 změna:

Zdravím! Před 1/2 rokem nám firma prováděla doma rekonstrukci koupelny + materiál. Vybrali jsme sprchový kout, který stál 20 tisíc, cena jen prosklené části (do oblouku) bez vaničky. Minulý týden nám doslova jedny dvířka explodovali, na malé kousíčky skel (bezp. sklo) aniž by se zrovna s nimi manipulovalo. Poslední užití boxu bylo před cca 24h.

Dnes jsem tuto událost reklamoval na firmě a tam mi bylo sděleno, že to zašlou výrobci,ale ať spíš počítám s tím, že to neuznají, že už těch případů bylo několik. Mě by zajímalo, jak by se to muselo rozbít, aby reklamaci uznali. Takhle to spíše vyargumentují tím, že bylo s dveřmi špatně manipulováno. Taky mě překvapilo, že na firmě mi sdělili, že výrobce to hodí spíše na firmu, že špatně box/dvířka instalovala a když jsem jim připoměl, že instalaci prováděli oni, tak odvětili " No, my nejsme výrobci". Je nějaká rada, jak případný spor řešit? Děkuji!


Neuznaná reklamace sprch. koutu

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

Tohle je na dobrovolný solidnosti - nijak neprokážeš že to ruplo "samo" kvůli výrobní vadě nebo chybné montáži a ne že jsi to rozbil ty. Pokud reklamaci zamítnou tak máš smůlu. Ale neni se čemu divit, spousta lidí sklo rozbije svojí chybou a zkouší to vyreklamovat.. Ale solidní prodejce ti může nechat nový sklo za nákupku apod.

O reklamaci nerozhoduje výrobce ale prodejce. Jestli a kde si to nechá posoudit tebe nemusí zajímat. Tj. pokud někdo reklamaci zamítne, tak ten co ti to prodal.

re4zon
Tohle neni pravda. Zakaznik do 12 mesicu od nakupu nemusi nic prokazovat, to musi prodejce. V pripade ze to sam instaloval se nemuze ani vymlouvat na spatnou montaz (coz by mu stejne nepomohlo, vyzadovat montaz odbornou osobou muze jen u urcitych vyrobku, treba u jistice). Smulu ma jen ten, kdo se necha odbyt. Takze reklamovat - v pripade neuznani predzalobno vyzva a zaloba. Lze to prolozit jeste stiznosti na COI, prodejce dostane jeste flastr, pokud se k tomu nepostavi celem.
asd1

"Sklo jsme nechali posoudit u výrobce a ten uvádí že k rozbití nedošlo kvůli výrobní vadě ale působením vnějších sil."

Co dál? Znalecký posudek z kterýho vypadne že to tak být mohlo a nevyvrátí že to tak být nemohlo? Zákon předpokládá vadu z výroby, ale posouzení výrobce vadu vyvrací. Znalec nemá jak to rozlišit, to sklo se rozsype naprosto shodně samo i nárazem, a navíc vadné rupne obvykle hned, ne až po půl roce.

Klidně do toho mohl někdo před týdnem jebnout kýblem nebo ranou dojet na doraz, ale ruplo to až po pár hodinách/dnech, to tyhle skla umí. Děcka nebo tchýně to samozřejmě nepřiznaj...

A upřímně, pokud si do sprcháče pořídim kalený sklo do oblouku, tak musim bejt milionář kterej na to má.. Je to jak skleničky, taky jí občas křápneš a ani to nemusí být velká rána, a nejde o vadu výrobku...

re4zon
Ty ale motas co by mohlo a nemohlo do situace, kde se na nic takoveho nehraje. Zakon predpoklada, ze vec byla vadna pri prevzeti. Pokud prodejce tvrdi opak, musi to prokazat, a to jednoznacne. Ano, treba posudkem znalce. Co rika vyrobce je irelevantni, ten rozhodne neni nestranny. Pokud to prodejce prokazat nedokaze, ma smulu, tak to proste je. Ze to nekdo mohl vzit kyblem je pekne, ale neni to dukaz, jen spekulace. Musis se na to proste divat opacne, nemuzes se ptat "mohl to rozbit zakaznik?" ale "mohlo to prasknout samo?". Mohlo = vada.

 

hodnocení

2x

Hlavně reklamovat písemně včetně jasného vyjádření, co požadujete.

Při asertivním přístupu máte slušnou šanci, protože zákon předpokládá, že sklo bylo vadné z výroby, pokud prodejce neprokáže opak.

liska5

Dobrá odpověď. Jen nemohu bodově ohodnotit.

 

hodnocení

2x

Bude záležet na tom, kolik času tomu budete chtít věnovat. Jak bylo řečeno, odpovědnost má prodejce. Dokud mu bude procházet odpálkování jednotlivých zákazníků, k nápravě nedojde. Jestli jde o opakovaný jev u relativně malého množství výrobků, jde o vadnou technologii. Skla použitá např. v autech, autobusech, vlacích, metru, eskalátorech jsou někde i bez rámu, musejí odolávat otřesům i hrubé síle a nepraskají. K nápravě by mohlo dojít snad jen zveřejněním a poklesem odbytu.

 

mate59
hodnocení

1x

Reklamaci uplatňujete ne u výrobce,ale u prodejce,co vám to i montoval. Bude to však s rozbitím tvrzení proti tvrzení a negativní výsledek,znalecký posudek...Kupte nový kout.

hodnocení

Super! Kout za 20 tisíc, klidně mohu kupovat každý měsíc, vždyť jsem milionář!

mate59

Poskytl jsem vám radu.Vím, že není podle vašich představ,ale klidně se můžete pustit s nimi do boje.Začněte znaleckým posudkem a skončíte u soudu.

 

liska5
hodnocení

0x

Já bych si nevymýšlela manipulaci. Některé sklo umí samo vybuchnout. Mně se jednou ve školní jídelně rozprskla před očima taková ta tlustostěnná sklenička na tisíc kousků. Tam byli svědci a taky šlo o maličkost, ale ten jev existuje. Vám ho ostatně potvrdili. Být Vámi, ten materiál bych si schovala, nevyhazovala. A když jimi budete argumentovat, část si schovejte. Jsou schopni je úmyslně ztratit. Ty specifické střepy, to je důkaz. Nevím, jestli uspějete, ale důkaz to je a výrobce bude tento jev znát. Jde o nějaké pnutí ve tvarovaném materiálu..No nezávidím Vám.

hodnocení

Ano, nic jsem nevyhodil a střepy uschoval.

Neuznaná reklamace sprch. koutu #2
asd1

To je kalené sklo a ve střepech není rozdíl když rupne "samo" nebo po úderu.. Ty střepy si můžeš vystavit třeba v akvárku..

Kalené je proto aby se rozsypalo na takhle malé kousky a ne na dlouhé střepy, podobně jako boční skla u auta...

Ze střepů se už asi nic nepozná. Výrobce by se odpovědnosti zbavil snad jen v případě, kdyby doložil, že použil technologii, která samovolný rozpad vylučuje. Za takovou cenu by měla být použita technologie, jaká se používá při výrobě autostel. Na potřebnou změnu ale jednotliví zákazníci stačit nebudou. Chtělo by to zveřejnit jako varování před šmejdem, aby klesnul odbyt.

 

 

hodnocení

0x
Ono ale opravdu kdykoli při montáži, nebo užívání stačil malý ťukanec (něčím tvrdým, kámínek, beton, cihla, kachlička..), o kterén nevíte, sklo se načalo a pak třeba při teplotní změně klidně po měsíci prasklo. Z principu to prostě je časovaná bomba.
Teoreticky byste měl být v právu vy, protože pokud se věc rozbije od jednoho roku od zakoupení, má se za to, že byla vadná už v době zakoupení, pokud prodejce neprokáže opak, např. to poškození nesprávným používáním. Zde se to komplikuje firmou, která to instalovala a mohla se chyby dopustit ona. Ve výsledku jste závislý na jejich dobré vůli, protože jedinou další možností je drahý soud s drahým posudkem, který už ale namá s čím pracovat. Ze střepů výrobní vadu nepozná, musel by odhalit chybu montáže. Prodejce i montážní firma to ví, takže vás nejspíš odpálkují. Jedině byste je dokázal pořádně seřvat a vystrašit, nebo měl známost v TV, třeba v Černých ovcích a k tomu třeba našel další případy prasklých skel. Pak by výrobce velice rychle dodal "z dobré vůle" náhradní sklo, přestože problém "nezavinil".
liska5

Teď jsem tohle povídala příbuzné. Ta zase zažila, jak jim v kredenci explodovala sklenička, sama od sebe. Jestli prý kolem domu neprojelo nějaké těžké vozidlo/?/ Prostě tento jev existuje a charakter těch střepů /stejných malých krychliček/ tomu napovídá. Jen to bude tvrzení proti tvrzení. Nejsou svědci.

že se to speciální sklo takhle rozsypalo-je dáno jeho výrobou a bezpečnostními předpisy-jak by to vypadalo kdyby se použilo a vysypalo obyčejné sklo třeba kdyby byl někdo uvnitř a sprchoval sel...aby byl zasypán kusy skla...tak sklo se rozsype při problému na malé lehké kousíčky/drobínky a nikomu to neublíží-a pokud to někdo načl -tak to se mohlo stát třeba i při manipulaci ve výrobním závodě,přepravě,montáži-bohužel černého Petra máte Vy...můžete nadávat ale to je tak asi vše...

 

hodnocení

No pokud neuspěji, tak je jasné, že do skla už nepůjdu a odbydu to plastovou výplní, protože se to může třeba za rok stát znovu.

Nevěšte hlavu, právo je jednoznačně na Vaší straně. Pokud se výrobek porouchá v prvním roce od nákupu a prodejce nechce uznat reklamaci, musí prokázat, že výrobek, který Vám dodal, neměl vadu. K tomu zkoumání samozřejmě potřebuje výrobek a ten vy máte v pytli, takže ho můžete poskytnout. Forenzní analýzou střepů by se pravděpodobně určilo, jestli sklo bylo v pořádku, takže pokud prodejce odmítá reklamaci, může to zadat nějaké laborce ke zkoumání. Což samozřejmě neučiní, protože dodávka nového skla bude řádově levnější. V případě problémů s prodejcem vzneste dotaz na ČOI, jak v tomto případě postupovat.

liska5
31.03.25 16:58

*palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]