Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
po dlouhé době zdravím uživatele tohoto serveru, a přicházím s otázkou, jak je to se zařazováním zaměstnanců do platových tříd? Jde mi o to, že pracuji jako obsluha čerpací stanice PHM a to za minimální mzdu, tj. za 48,10 hrubého za hodinu, což odpovídá první platové třídě. V katalogu prací (nařízení vlády č. 222/2010) jsem svoje zaměstnání nenalezl. Moje otázka tedy zní, zda je zaměstnavatel mne a mé kolegy povinen zařadit do platové třídy dle nejpodobnějšího zaměstnání a které by to tedy podle Vás bylo? Já se domnívám, že by šlo o pozici "obsluha strojních a přečerpávacích stanic" v kapitole 2.21.11 "strojník vodohospodářských zařízení", která je zařazena v platové třídě 4. Podle tohoto by tedy naše minimální zaručená mzda měla být 64,70 ... mám pravdu já, případně se mýlím částečně, nebo se tímto zaměstnavatel v soukromém, veřejném sektoru nemusí řídit? Jak jsem psal, jsem zaměstnán jako obsluha čerpací stanice PHM - s nerovnoměrně rozloženou pracovní dobou 40 h /týdně. Děkuji za fundované odpovědi, David.
doplněno 07.11.10 15:49:.. ještě doplním, že mám středoškolské vzdělání ukončené maturitou, pokud to hraje nějakou roli..
Milý davide, to že máš ukončené středoškolské vzdělání s maturitou opravdu žádnou roli nehraje. Jinak pokud ti je málo tvých 48,- Kč brutto, prostě si najdi jinou práci. Na stavbě u lopaty budeš mít možná víc a tvá maturitka tam bude mít stejnou váhu jako na benzínce, tudíž žádnou. Dále mám pro tebe dobrou radu :pokud si chceš své místečko na benzínce udržet, tak přestaň spekulovat s platovou třídou nebo tě tvůj chlebodárce prostě vykopne a na tvé místo rádo nastoupí dalších deset s maturitou a možná budou mít zájem i někteří vysokoškoláci s vystudovaným perspektivním oborem jako je například nějaké humanitní zaměření, veřejná správa atd.