Není nic snažšího, než odmontovat jedno víko motoru, vytáhnout rotor a změřit rozměr vinutí v jedné mezeře statorových plechů. Pak už pouze změříš délku a spočítáš počet drážek s vinutím. Takto se dostaneš k objemu mědi a před hustotu vypočítáš hmotnost.
Vycucáním hodnoty z prstu mi vychází asi 40kilo. Ale to se mi zdá příliš moc.
Pokud to chcete do sběru, tak za kilo lakované měděného drátu je 170Kč, za kilo elektromotoru do 300kg bez řemenic je 13 Kč. V asynchronním motoru je drát jen ve statoru, klec v rotoru může být z hliníku
Zdravím, člověk z toho moc nezbohatne, ale zabaví se, to je pravda. Motor(y) už jsem špatné? Jinak jsem nikdy nepochopil tu pečlivost a požadavek na téměř 100℅ čistotu ve výkupu. Stejně to hodí do tavici pece a co tam být nemá, tak shoří, nebo se jako struska sebere.
jir
Ano, pokud je motor funkční, bylo by lepší jej prodat někomu, kdo jej využije, než jej dávat do sběru za několik málo tisícovek. Cena takového nového motoru se pohybuje v desítkách tisíc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.