Nejste přihlášen/a.
Vcera jel manzel trasu, ktera ho pri koupeni u pokladny stala 56kc. Tu samou trasu jsem mu koupila na ,,muj vlak,, ale i na idosu je stejna cena za 88kc. je to jednorazova jizdenka, zadna zpatecni, zadna sleva a jede stejnou cestou-pres stejny prestup. Je to mozne?
tak to je mazec. myslite, ze to stejny by mohlo byt i pro rocni jizdenku tratovou? nebo na to se to nevztahuje a je cena jednotna kdyz je to dlouhodoba. no kazdopadne zjistime a koupime. diky
Cena roční jízdenky a všech těhle časových je daná násobkem základní, zlodějské ceny (ovšem ten násobek byl takový, že se to vyplácelo). Čtvrtletní třeba bývala 74 násobek obyčejného jízdného (přičemž během 1/4 roku pokud jezdíte denně jedete 60x tam a zpátky, ale pokud byste měl kupovat 120 jednotlivých jízdenek asi zvolíte jiný způsob dopravy).
Bývaly doby, kdy se normálně přišlo na nádraží a v pokladně se koupily jízdenky (a bylo jedno jestli to je Vlašim-Benešov nebo Plzeň-Praha). Bylo to za stejnou cenu jako nákup kterýmkoliv jiným způsobem (svého času býval bonus 3% za samoobslužné odbavení (tehdy v PAJ), ale ten byl zrušený dávno před možností kupovat jízdenky online). Hlavně to byla relativně normální cena. Pak se teprve začly vymýšlet tyhle koniny. Vláda se asi shlédla ve švýcarském modelu, kde mají nesmyslně vysoké tarifní ceny, ale (skoro) nikdo za ně nejezdí. (Myslím, že i inspiraci tím švýcarskem nejen přiznali, ale hrdě se tím chlubili. Ale ona vysoká základní cena a její milostivé ponížení třeba na 25% (při nákupu 180 dnů předem bez možnosti storna) je takový standard.)
Jízdenky z internetu bývaly ty nejlevnější (cena byla kolikrát i jen 1/3 proti tarifu, stanovená podle mnoha okolností zahrnující snad i konjunkce hvězd na obloze), i když stejnou cenu má údajně nabízet pokladna, tak to nedělá. Ale levnější, a to snad bez výjimky, jsou právě ty různé krajské integrované systémy, které ještě poskytují další možnosti (přestup z/na návaznou dopravu). Nějaký zmatek je snad akorát u studentů.
Prostě je to šílený bordel, který má co nejvíc lidi odradit od cesty vlakem. Hlavně příležitostné cestující, aby se jim to náhodou nezalíbilo a nezačli jezdit tímto neekologickým dopravním prostředkem. Nebo máte pocit, že dráha se nesnaží lidi odradit.
Takhle mluví lidé 70 +, kteří nechápou...
Mimochodem, jel jste někdy vlakem? Nepřipadalo mi, že ty vlaky jsou prázdné, jsou tam studenti, rodiny, starší lidé... Ono jako všechno, musíte se naučit, jak ty věci fungují, a za mě to je vynikající že kdo se stará, tak může jezdit za zlomek ceny (kraj dotuje), nebo ne?
Ta cesta pro jednoho i pro dva musí být holt levnější než kdyby vzali auto a jeli autem, aby se to vyplatilo. Nikdo nechce na silnicích a parkovištích nárůst levných starých automobilů, Které převážně stojí!
Na tom idosu to může být třeba tarif One Ticket, co vláda se slávou před pár lety představila jako jednu jízdenku platnou ve všech vlacích v objednávce MD a krajů. Tenhle tarif je výrazně dražší než u dopravců.
V Královohradeckém a Pardubickém kraji je také integrovaný systém a tarif IREDO, u ČD si můžete také koupit jak jízdenky v IREDU tak ČD tarifu, který trochu dražší.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.