Od svych 20.let pracuji na ŽL. Jsem malá rybka,měla jsem dříve svuj salon, pracuji si sama, dařilo se mi. Co se tyka úředničiny, na to jsem tupá, pardon, jiné věci mi jdou lépe. Platila jsem si účetní,ať se mi o tyto věci stará. Přišly děti, rodina, pozastavená živnost, nepracuji. Nyní jsou nejmladšímu už 3 roky, tak chodím vypomáhat do salonu jiných podnikatelů,neb mám děti a nemohu si dovolit pracovat od rána do večera. Mám také jedno místo kam chodím vypomáhat, líbí se mi tam i když nejsem svou paní, fajn kolektiv, bezva vedení, ALE - chtějí mě na ŽL, tak jsem si jej obnovila jakožto vedlejší činnost (hlavní je rodičovská dovolená, která mi letos v červnu končí). Typický švarcsystem. Když mi rod.dov.skončí,tak se mi v žádném případě nevyplatí zde pracovat, neboť si měsíčně vydělám možná tak jen na odvody zdrav.+soc.poj. Zajímá mě, zda mě může můj "odběratel" zaměstnat na dohodu, resp.nechápu proč to neudělá? Nevydělám si u něj víc jak 10 tis.měs. Nepotřebuji po něm dovolenou, benefity apod. Prostě udělám, zaplatí. Kdybych vydělávala mega sumy, neřeknu. To si zdrav a soc zaplatím.. Ale já mohu jen víkendy.. Věřím tomu, že lze pracovat takto na "zkrácený úvazek", aniž bych musela pracovat na živnost, jen nevím jak a co pro to musím udělat? O práci mám zájem, baví mě. Šef by me chtěl na HPP, jenže na kr.dl.tyden (12hod.směny)a to ja nemohu, neb mám.děti (škola,školka) tak tam bývám jen víkendy (zato ale celé). .. jak toto vyřešit?
V podstatě jste si odpověděla sama. Práce vás baví, tak tolerujete pro vás nevýhodný a rizikový švarcsystém, který je naopak pro zaměstnavatela výhodnější, než pracovní poměr.
hafbaf