Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nesprávné zboží zaslané z AliExpress

Od: rk22 odpovědí: 10 změna:

Dnes mi byla doručená zásilka z AliExpress ve které bylo úplně něco jiného než co jsem si objednal. Měl jserm objednané toto a bylo mi zaslané nějaké šití +2 knoflíkxy. Něco takového by mne nikdy nenapadlo kupovat a je mi to k ničemu. Za 1,79 USD (43,80 CZK) je to co mi bylo zaslané hodně předražený nákup. Nevím jestli je to nějaký omyl nebo záměrný podvod prodejce, ale zvažují podat spor a požadovat vrácení peněz v plné výši. Co ale pokud to šití budou chtít zaslat zpět? Rozhodně nehodlám nic zasílat zpět do Číny a investovat do toho nemalé peníze když nemám asi žádnou záruku, že by se mi ty peníze vrátily zpět. Měl jste už někdo takový případ, že vám bylo zaslané z AliExpress něco jiného než bylo objednané a jak jste to řešili?


doplněno 17.12.24 14:44:

Ještě obrázek toho šití.


Nesprávné zboží zaslané z AliExpress

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva
hodnocení

9x

Velmi zřídka se to stane. Otevřete spor, doložíte foto co došlo a dostanete peníze zpět. Nic se zpět neposílá.

 

hodnocení

0x

Malé věci řešte ruky mávnutím. Zcela jistě jde o omyl, kterým nená smysl se zabývat.

rk22
hodnocení

Já si mysdlím, že zabývat se i malými věcmi má smysl. To, že je to z Číny neznamená, že bychom to měli jen tak tolerovat mávnutím ruky nad tím? Jestli jde určitě o omyl tak tím bych si nebyl až tak jistý. Někteří čínští prodejci na AliExpress jsou různí chytráci a podvodníci. Zkusím to reklamovat podáním sporu a snad se to nějak rozumně vyřeší.

Pokud otevřete Spor a doložíte fotografii obdrženého zboží, v rozporu s objednaným, Aliexpress peníze vrátí bez vrácení zboží. U levných produktů to takto řeší (osobní zkušenost). Teď jsem řešil Spor ohledně zboží, které mi nebylo vůbec dodáno. Na základě jejich oznámení, že bude zakázka uzavřena, jsem "raklamoval" nedodání zboží a bez jakéhokoliv dalšího požadavku, z jejich strany, mi vrátili obratem cca 15 stovek.

rk22
hodnocení

Stalo se mi už, že mi zboží z AliExpress přišlo vadné nebo nepřišlo vůbec a vždy po podání sporu jsem to vyreklamoval a peníze mi byly vrácené. Asi vždy se čeká nějakou dobu na vyjádření se k tomu prodejce a pak je třeba dohadovat se s prodejcem. Pokud prodejce nereaguje tak po nějaké době AliExpress obvykle rozhodne ve prospěch kupujícího a peníze vráti. To dohadování se s prodejcem a čekání na jeho odpověď spor ale bohužel protahuje na delší dobu. To, že by mi bylo zaslané něco jiného než co jsem si objednal se mi ale stalo poprvé. Na to zboží které jsem si objednal prodejce láká za dobrou nízkou cenu s dopravou zdarma a tak předpokládám, že možná chce na tom podvodně vydělávat tím, že zasílá nějaké blbosti za nepatrnou cenu a očekává, že asi ne každý to bude reklamovat, což u Číňanu asi nebude nic neobvyklého.

kdosi

Na aliexpressu vždycky tyhle disputace řeším rovnou a jedině s aliexpressem, protože tomu jde o jeho jméno a tak je uzná, zatímco kdykoli jsem cokoli řešil přímo s prodejcem, tak tomu jde o jeho peníze (a hodnocení) a tak neuzná nic a zkouší nejrůznější cestičky, jak se vyhnout placení, nebo to aspoň prozdržovat do chvíle, kdy už to na alíkovi bude po termínu a tak to nebudu moc otevřít tam (a pak se přestane prostě ozývat).

rk22
hodnocení

Ano, problémy se sbožím je vždy lepší řešit přímo s AliExpress podáním sporu. I tak ale Aliexpress v rámci řešení toho sporu většinou čeká na vyjádření se k tomu prodejce a ten může k tomu navrhovat různé řešení nebo odmítat to co se reklamuje. Na to kupující účastník sporu může reagovat a buď s návrhem prodejce, např. na určitou slevu souhlasit a nebo to odmítnout a trvát na svým. Teprve až po určité době pokud nedojde k dohodě mezi kupujícím a prodejcem rozhodne AliExpress buď ve prospěch prodejce nebo většinou ve prospěch kupujícího.

kdosi

Ano, přesně tak, ale tam je vhodné pořád vše řešit na stejném místě u Aliexpressu, tedy i na připomínky a návrhy prodejce reagovat na té disputaci, kterou jsem založil (a obracet se na alíka, ne na prodejce, podobné jako u soudu se taky rozhádané strany obrací na soudce (on mi to a to) a ne na sebe navzájem (ty jsi mi to a to)) a ne se začít pak dohadovat s tím prodejcem někde vedle.

 

rk22
hodnocení

Spor podaný a snad AliExpress rozhodne rychle a vrátí peníze v plné výši. Snad nebudou požadovat vyjádření se k tomu prodejce čímž by se to celé zbytečně prodloužilo.

rk22
hodnocení

Reakce na podaný spor je, že mi bylo navrhnuté vrácení peněz což jsem potvrdil, že s tím souhlasím. Jestli mi to návrhuje přímo AliExpress nebo prodejce tak to jsem příliš nepochopil, ale to je jedno. Nyní bude třeba čekat na to až se peníze vráti zpět na můj účet v bance. Snad vlivem rozdilného kurzu v době placení za nákup a nyní při vrácení peněz nezískám o dost méně peněz v CZK než kolik jsem ve skutečnosti zaplatil, ale s tím se bohuižel nedá nic dělat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]