Dobrý den, jsem student (18let). Asi před 3 měsícemi jsem se rozhodl obchodovat s akciemi. Dneska jsem zjistil, že jsem přesáhl částu 100000Kč. Většinou z burzy DFC, kde funguje pákový efekt 1:5. Mé zisky jsou pomalu nulové (ze začátku jsem prodělával). Vůbec nevím, jak podávat daně. Myslíte, že mám sám podat daňové přiznání? Nebo se obrátit na daňového poradce ( Kolik by to stálo?)? Nebo nedělal nic, jen přestat obchodovat a doufat, že si toho daňový úřad nevšimne? Nevím, co dělat prosím poraďte. Moc se omlouvám že všechny chyby ( píší to rychle, ještě něco musím dělat). Předem děkuji za všechny odpovědi
V tuto chvíli nemusíte dělat nic. Zdaňovací období je celý kalendářní rok 2024. Lhůta pro podání daňového přiznání za r. 2024 končí až 1. dubna 2025 (pokud podáváte sám) nebo 1. července 2025 (pokud si do 1. dubna najmete daňového poradce). Do té doby máte dost času nastudovat podmínky danění. Pokud si na to netroufnete, hledejte poradce včas, dokud mají kapacitu. Pro lhůtu do 1.7. to musí být opravdu daň. poradce, pro "obyčejné" účetní to neplatí.
Pro podání daňového přiznání nepotřebuješ žádného daňového poradce. Jestli vůbec nevíš, jak se to dělá, je ostuda školy. Ve školách se učí nepřeberné množství pro život nepotřebných volovin a dovednost, s kterou se setká prakticky každý, se člověk musí naučit sám. Toto je naštěstí velice jednoudché. Přečti si zákon o daních z příjmů. Konkrétně se tě týká § 8 - příjmy z kapitálového majetku. K tomuto příjmu nemusíš vést účetnictví ani daňovou evidenci a nemusíš platit zdravotní ani sociální pojištění. Vyplnění formuláře přiznání je interaktivní na mojedane.cz. Posílá se datovkou. Není potřeba nikam chodit. Chyba je prakticky vyloučená. Bohužel u § 8 nejdou uplatnit výdaje ani ztráta. Do přiznání se neuvádějí příjmy, které jsou už zdaněny u zdroje.