Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

První brigáda

Od: kikirin odpovědí: 4 změna:

Ahoj,

potřeboval bych radu k hledání první brigády. V tomto směru mě dlouho držela zpátky sociální fobie, ze které jsem se ale postupně vyhrabal a teď se to nějak snažím dohnat. Docela se ale bojím případných otázek ohledně pracovní minulosti. Je mi 21 a studuji VŠ, dosud jsem ale nepracoval. Navíc to s lidmi neumím a nedokážu moc dlouho předstírat, jaký jsem to vstřícný a příjemný člověk. Nejlépe bych se to asi naučil v zaměstnání, kde se musí komunikovat, ale to by mě nejprve museli najmout. Napadlo mě v CV uvést nějaké brigády, které nemají s takovým zaměstnáním nic společného a říct, že mám zájem zkusit i něco jiného, protože by to asi vyznělo lépe než "ahoj, zaměstnáte nervózního mamánka?" Nebo to mám říct na rovinu?

Díky.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Otázkou je spíš, proč hledáš brigádu (práci s lidmi), když nemáš lidi rád, způsobují ti fóbii a celkově s tím nejsi komfortní. Jsou přece pracovní pozice, kde moc lidí nepotkáš, například práce ve skladu, noční vrátný, psaní a korektury, překlady, datová analýza, úklid ve firmách mimo provozní dobu, tester softwarů, grafik, stříhání videí, apod.

Zaměstnání není primárně o tom, že tě tam něco učí. Ty učíš je, jak dělat věci efektivně, přinášíš firmě zisk svými schopnostmi a dovednostmi. Jako vedlejší efekt tě trochu naučí, specifika v dané firmě, jejich postupy, know-how, ale základní dovednosti musíš už umět.

Silně nedoporučuji lhát v životopise a celkově. Provalí se to a budeš za tydýta. Protože oni se tě budou ptát na detaily těch tvých lží, a do toho se prudce zamotáš. Mohou chtít taky nějaký telefonní čísla, na které zavolají, aby si ověřili tvoje reference, a to budeš tuplem v loji.

kikirin
hodnocení

Děkuji za odpověď.