Nejste přihlášen/a.
Dobré "ráno", chtěl bych se takto zeptat. Jsem mladý student, studuji teďka řemeslo, a už v lednu mi bude 18 a koncem školního roku, tak budu skládat závěrečné zkoušky. A mým snem bylo žít v USA. Ale jak rostu a vše kolem, tak sám vím že to není jednoduché, hlavně když tam nikoho neznáte. Chviličku jsem zkoumával, a chtěl jsem zkusit výměnné pobyty, a takovéto věcičky, konec konců, upřímě, toto si jen tak dovolit nemohu, 200 000,- a větší částky, nejsem z úplné rodiny, žiju s jedním zákonným zástupcem, a né vše si dovolíme. Takže jsem pak dlouho přemýšlel, jak tam vlastně začít, chci tam dosáhnout toho, že bych tam chtěl doopravdy žít, a že jejich občanství získat, fakt není jednoduché. Jakože jsem slušný člověk, pracovitý, takže nevidím problém, abych tam ukázal, že jsem schopen, ale stát se může cokoliv. No, dále jsem takto pomyslel, kde tam sehnat práci / brigádičku.. tak abych se ze začátku uživil. Ale takto, původně jsem chtěl studovat, ale vlastně, z čeho. A jak tam vůbec vlastně funguje studium? Jak tam začít studovat jako "Turista snažící se o občanství"? Máte někdo prosím vás zkušenosti nebo tak nějak? Popř. děkuji moc za vaše rady.
Doufám, že umíš dostatečně anglicky, aby sis mohl sám přečíst informace z amerických stránek. Protože jestli ne, tak na to bez hodně peněz zapomeň.
1. přečti si o dočasných pracovních vízech. Jako nejlepší je Summer Work Travel, ale ten je jen pro plnohodnotné studenty VŠ/VOŠ. To vizum stojí pár dolarů ($100?), když si ho vyřídíš sám. Agentury v ČR dříve chtěly strašné pálky za "kompletní servis". Nevím jak teď.
2. podávej si pravidelně v říjnu (letos do 7.11.) přihlášku do Diversity Visa Lottery. Trvalé imigrační vizum úplně zadarmo. Přečti si ty instrukce. Nečetl jsem letošní, ale dříve chtěli tuším dokončenou SŠ nebo 2 roky pracovní zkušenost, takže to bys nesplňoval. Až tedy příští rok.