Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se zbavit telešmejdů?

Od: martas odpovědí: 43 změna:

Můžu znát váš názor, zkušenost, radu ohledně telešmejdů?

Každý den minimálně jednou volají. Jednou pet gurmet jindy helvetia od žrádla pro psy po vitamíny. Někdy jim to zablokuje sám telefon, ale většinou to zvoní a jen je tam nápis něco o podezření na spam. Někdy to zvednu a po jejich úvodním výblitku jim začnu nadávat. Ale nic z toho je nezastaví a nejpozději další den volají opět a opět z jiného čísla.

Poradíte někdo jak na ně? Vyhrožovat jim PČR? Už vážně nevím

 

 

43 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar ringo

Nejlepší je položit někam probíhající hovor a dělat si dál to svoje.

xyz

To je dobrý návod a funguje.

Oni potřebují získat co nejvíc zákazníků a když zjistí, že mluví do prázdna, tak je to přestane bavit. Je to lepší než blokování čísla, protože budou volat z jiného telefonu.

Je také třeba si dávat pozor na slova "Ano" a "souhlasím", protože oni jsou schopni upravit hovor tak, že se souhlas dostane za nabízený produkt ...

martas
hodnocení

Tak tohle jsem zkoušel jako první. Zvednout a odložit a stejně pořád volají a volají

 

hodnocení

4x

Tito lidé dělají svou práci. Téměř vždy to jsou lidé v nedobré osobní situaci. Nadávat jim nebo vyhrožovat policií je projev nekultivovanosti. Veškerá taková volání lze vyřídit zdvořile a slušně řádově v desítkách vteřin bez potřeby jakéhokoli blokování čísel. Doporučuju naučit se telefonovat.

 

hodnocení

3x
avatar jmlc

Mám takové hovory minimálně. Když začnou volat, sdělím, že nechci být nahráván - oni poděkují a hovor končí.

Nerozumím četnosti hovorů u některých lidí - ale jsem přesvědčen, že to má příčinu buď v registracích na různých webech, v soutěžích atd. A NEBO v nastavení u operátora, kdy souhlasíte s telemarketingem. Tu druhou variantu si můžete ověřit u svého operátora vč. požadavku o zablokování - sdělení nesouhlasu.

Mám v telefonu 2 čísla - volají mi max. 1 za měsíc.

Manželce volají možná 2-3x měsíčně, ale buď to típe sám telefon spamem nebo opět zvedne a sdělí, že si nepřeje být nahrávaná ani do budoucna kontaktovaná.

U nás to funguje - opětovně ta konkrétní firma minimálně rok nevolá.

 

hodnocení

2x
avatar vikos

Úplně se toho nezbavíte. Vyhrožování a ani reálné stížnosti někam na úřad taky moc nepomůžou - jednoho se zbavíte, dalších 10 jich zavolá:-/

Co mi osobně pomohlo, ale rovnou říkám, že to je běh na dlouhou trať, tak se maximálně soustředit na to, co kde podepisujete a zaměřit se na marketingové údaje a jejich odvolání. Popřípadě jej odvolat hned, jakmile pomine jeho potřeba. Zejména u bank, poskytovatele internetu a mobilních operátorů. Ale i v rámci různých věrnostních programů, které využíváte. Vždy vyjádřit nesouhlas s poskytováním vašich údajů třetím stranám --> zejména tyto otravují, protože zakoupili konktakty od vaší společnosti, které jste dal souhlas k předání třetím stranám.

A pak si postupně čísla blokovat a identifikované spamy nezvedat.

U sebe jsem si takto zredukoval otravné volání s x týdně na jednotky ročně. A prakticky mi volají už jen společnosti u kterých mi to nevadí a jde jen o ty, jejichž produkty využívám a mám zájem o nabídky.

 

ltz
hodnocení

2x
Když zavolají 1-2x za půl roku, tak to se člověk ještě udrži. Komunikujete slušně, slušně odmitnete, že nemáte zájem. Ale když i přesto volají znovu a i další a další + různé průzkumy, tak to se pak člověk už neudrží. To už je potom obtěžování. A ještě třeba do toho SMS např. typu, že vám nemůže být doručen balíček, atd.. Potom se volající nemůžou divit, že lidi se cítí i ohrožení, vymýšlejí různé figle, aby se jich zbavili.

 

hodnocení

1x
avatar chlochydess

Vyhrožovat nedoporučuji. Nemáte proč ani čím vyhrožovat. Tito šmejdi nakupují sáhodlouhé seznamy kontaktů a do těch se Vaše číslo dostalo tak, že jste jej někde dobrovolně zveřejnil. Od toho bylo ono obávané GDPR a dnes se Vás každý musí ptát, zda s uložením a dalším využitím čísla souhlasíte, což jste předpokládám souhlasil.

Můžete je vyzvat, aby Vás vyřadili ze své databáze, ale to je nekonečný proces, protože vždy vyleze další, který ten seznam sehnal jinde a otravuje nanovo.

Někdy si čísla nechávají náhodně generovat, takže číslo reálně nikde nemají uložené.

Když Vám telefon hlásí SPAM, tak nezvedat. Když nehlásí a zvednete, číslo si nechte zablokovat. Ono je to časem projde...

 

hodnocení

1x
avatar martinus

Nevím, nakolik to pomůže, jestli už vaše číslo někde koluje, ale u svého operátora mám možnost zvolit, že nechci přímý marketing formou telefonického hovoru (v nastavení aplikace, u T-Mobilu to bylo, myslím, po přihlášení do účtu na stránkách).

 

hodnocení

1x
avatar libor007
Pokud volají opravdu každý den, tak jsi někde rozházel kontakt. Není to únik z jedné databáze, ale číslo figuruje na více místech. Různé rádoby soutěže, jakože testy, dotazníky, registrace kdovíkde, vzorečky zdarma atd. je potřeba ignorovat. Hovory já ukončuju v řádu jednotek vteřin s tím, že nemám zájem a po této kouzelné formulce rovnou bez čekání na reakci zavěsím.

 

hodnocení

1x
Já měl poměrně velkou vlnu těchto opruzů cca před půl rokem, krátce poté, co jsem dal telefon Rixo srovnávači, takže podezřívám z úniku je.
Prostě čísla blokuji jak u sebe, tak je odesílám na nevolejte.cz. Prakticky je poznám po první větě, mluví českoukrajinsky, většinou se ani nepředstaví a slyšíte v pozadí šum callcentra. Když mám škodklibou náladu, tak telefon položím na stůl a nechám je, ať si povídají pro sebe. Pokud na to nemám chuť, tak je utnu: "Nebudeme se navzájem zdržovat, na shledanou." Už to vcelku ustalo, určitě si ta čísla nějak bodují podle reakce na ty, kam má smysl volat a kam ne.
Kolega je sám a nevykecanej, ten je rád, že mu vůbec někdo zavolal, tak ten si nima klidně čtvrt hodiny povídá a pak řekne, že si to rozmyslí. :-D
Nejraději bych neznámá čísla vůbec nebral, ale bohužel jsem v situaci, kdy takový hovor může být důleżitý.
doplněno 23.10.24 13:11: Zajímavé je, že nově více volají spíše neprofláknutá čísla, na které ještě na netu nejsou žádné negativní recenze.

 

hodnocení

1x

Ja im vynadam,že mám utajené číslo a,že odkiaľ majú moje číslo a že ich ohlásim polícii. Hovory potom prestanu.

 

hodnocení

1x
avatar chlochydess
Osvedcilo se mi rict "Dekuji, nemam zajem" a zavesil.
Ale volaji tak 3x za rok.
A kdyz mi mobil hlasi podezreni na spam, tak to cista ignorace.

 

hodnocení

1x
avatar salik

Zkuste mobilní aplikaci kdomivolal.eu/...

Od té doby co ji mám, mně obtěžují minimálně. A když už se to stane, zapíšete do sdílené databáze číslo jako obtežující s vysvětlením a pomůžete tak i ostatním.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Mám jich zablokovaných snad milion pět.V drtivé většině nezvedám a hned blokuji. ale poslední rok , rok a půl? je to tak max 1X měsíčně ne-li méně.

 

ttt
hodnocení

0x

a/ pouzivat aplikaci na blokovani hovoru

b/ zvednout hovor a rict vetu "Nesouhlasim s nahravanim hovoru"

id
Nebo také 100 % funguje, když vyslovíte větu - taktéž hovor nahrávám. Nejprve mi sdělte, kde jste vzali můj kontakt. Sami ukončí hovor.
nuketheirn

Co když řeknete, že nesouhlasíte s nahráváním hovoru, ale on odpoví, že vás nenahrává?

"Říct ale já nahrávám vás,"?

 

kdosi
hodnocení

0x

a) když už to zvednete, tak jakmile vám dojde, že jde o takovouto věc, tak rovnou zavěsit. Tedy zmáčknout to červené sluchátko nebo tak. Žádné vysvětlování že nemáte zájem, žádné omlouvání se a hledání výmluv, žádné zdvořilosti, nic, prostě zavěsit. Že nemáte zájem z toho pochopí snadno, že vás obtěžují ve snaze se dostat k vašim penězům ví ještě než vůbec vytočili vaše číslo a přesto to schválně udělali a jestli se jich to zavěšení náhodou dotkne a rozhodnou se zato s váma nemluvit, tak vás to mrzet nemusí. A jestli je to znechutí tak, že s tím seknou a raději si najdou nějakou poctivou práci, tím líp.

b) pokud náhodou mám zrovna spoustu času a náladu, tak jim skočím do hovoru a chci po nich ze všeho nejdřív fakturační údaje. Pokud se začnou ptát proč a nač, tak proto, abych jim mohl poslat fakturu za svůj čas, účtuju si každou načatou hodinu. Když začnou, že ale oni od vás nic nechtějí, jen vám nabízejí ... tak jim do to zase skočím, že si to poslechnu, ale samozřejmě pouze až zaplatí fakturu, můj čas není zdarma, jestli váš čas zdarma je, tak bych potřeboval porýt zahradu. V tu chvíli mi to zavěsili i ti nejvytrvalejší.

Přitom já jsem ochotný jim svůj čas prodat (řekněme 1.000,- za načatou hodinu) a poslechnout si co chtějí říct, ale samozřejmě peníze předem a moje nabídka neobsahovala nic o tom, že bych jim já měl odpovídat na nějaké otázky, dávat nějaké údaje, neřkuli cokoli od nich kupovat. Ale tu fakturu jim klidně pošlu a budu trvat na proplacení. *ua*

nuketheirn

Přesně tak to dělám. Proto ani neříkám své jméno, ale ten co mi volal posledně mé jméno znal. To bylo divné. Neobvyklé.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

"Prosím, toto je pohotovostní telefon na hlášení poruch, máte nějakou poruchu? Pokud ne, nemůžeme blokovat tuto linku. Děkuji."

Proč jiím vyhrožovat a čím? Oni jen dělají svoji práci a nabízí Vám něco.

jim začnu nadávat.***proč? protože dělají svoji práci? Co si tím dokážete?

martas
hodnocení

A proč jim nenadávat? Že dělají svoji práci? Několikrát proběhlo, že nemám zájem a přesto po třeba chvilce (týdnu) volají zase. Navíc se mi líbí když už mě oni otravují, že já jim sprostě nadávám a jak se kvůli tomu hlavně ženy rozčilují.

kdosi

Než se vymlouvat na pohotovostní telefon je rychlejší zavěsit :)

Když si dotyčný zanadává, uleví se mu. A jestli to naštve lidi, co si jako práci vybrali obtěžování ostatních nevyžádanou reklamou, tak je to jen takový drobný bonus :)

Nevyžádané telefonní nabídky jsou u nás zakázané a že si našli nějakou výmluvu mě nezajímá, obtěžuje mě to stejně jako bez výmluv.

Že jen dělají práci, kterou si sami vybrali a o které ví, že ostatní obtěžuje je jejich problém, ne můj. Pokud si někdo najme zloděje na okrádání lidí, taky je neomlouvá, že si vybrali práci jako zloději.

Kdyby bylo tlačítko, které telešmejdovi pošle do sluchátek 120dB nesnesitelného vřeštění a pak zavěsí, tak bych ho na tyhle hovory používal bez vyjímky. Kdyby to dělal každý, brzo by to otravování ustalo a svět by byl aspoň o kousíček lepší. Bohužel takové tlačítko nemám.

@martas takže Vy na každý ten telefonát čekáte jako slepice na flus.
Hlavně si zanadávat, žejó.
kdosi

@juraja netřeba čekat, ozvou se sami

Ale oni se ozvat musí, mají to v náplni práce.
Vy nadávat nemusíte, stačí položit a zablokovat.
Ale chápu že někteří lidé jsou tak flustrováni, že jim stačí každá záminka k nadávkám a urážení.
Hlavně když to ta druha strana nesmí sama položit.

někteří lidé jsou rádi, že můžou nadávat na cokoliv...

km

to, že oni to musí dělat, protože je to jejich práce je úplně stejně tak diskutabilní argument, jako že klidně můžeme nadávat, když nám volají a my to nechceme

můžeme nadávat, ale nemusíme, mnohem lepší je chovat se slušně a zdvořile odmítnout s dovětkem, že si přejeme, aby nám už nikdy nevolali

na druhou stranu, pokud se pracovníci callcentra budou setkávat s nepříjemnými negatvními reakcemi tak často, že to nebude chtít nikdo dělat, může to být také (hypotetická) cesta

popravdě jsem zastáncem slušného chování, bohužel jsem si ale v praxi ověřil, že mnohdy, když chci něčeho dosáhnout a jsem přesvědčen o svých právech, jedinou cestou je maximální asertivita až na hranici neslušnosti (nezaměňovat s agresivitou), a vůbec to nedělám rád...

kdosi

@juraja nevyžádané obchodní hovory, ke kterým volající nemá souhlas volaného jsou u nás zákonem zakázané už léta a všichni to ví, včetně zaměstnanců těch callcenter.

Že si našli trapnou výmluvu, kde se jim porušení zákona nedá prokázat, pořád ještě neznamená, že se na ně ten zákaz nevztahuje, maximálně to znamená, že se jim nedá prokázat porušení.

Nemám pochopení pro lidi, kteří jdou vědomě proti zákonu jen pro své obohacení a mou škodu. Pokud se mě pokusí na ulici někdo oloupit, taky ho přetáhnu co největším klackem a nebudu ho omlouvat, že by mě třeba ani neolupoval, ale když už přijal zaměstnání jako pouliční lupič, tak mě chca-nechca olupovat musí, protože jen dělá svou práci a tak bych na něj neměl být hrubý a zlý, ale naopak bych mu tu práci měl pokud možno co nejvíc zpřijemnit.

(A nic na tom nezmění ani to, že jako titul práce má uvedené "manager přesouvání finančních prostředků pro veřejně přístupné prostory" nebo jiný profláknutý titul, o kterém všichni vědí, že znamená pouliční lupič.)

km,

popravdě jsem zastáncem slušného chování

to Vás chválím.

@kdosi ano, je to zákonem zakázáno pokud nedáte souhlas.
Ale na druhou stranu si za to můžeme sami.
Ruku na srdce, kdo z vás při nějakém nákupu (na netu) četl jejich obchodní podmínky.
To jen bezmyšlenkovitě odklikneme "Souhlasím" jen ať už to zboží mám doma.
kdosi

Já ty podmínky čtu celkem často a žádné zbytečné souhlasy moc nedávám a stejně mi volají. A zejména z oblastí, kde jsem na internetu nekupoval nikdy nic.

mll

Já to dělám tak, že nic nezaškrtávám, pouze povinné položky, které by neměly žádný takový souhlas znamenat. Podle GDPR (a předtím platilo přibližně to samé) nesmí obchodník takovým nadbytečným souhlasem podmiňovat uzavření smlouvy. Je-li teda někde potřeba něco zaškrtávat (obchodní podmínky, zpracování údajů) nesmí to být nad rámec toho, co obchodník potřebuje k vyřízení zakázky.

No ale spousta lidí prostě zaškrtne a odsouhlasí všechno (i to, co nemusí) a pak se diví.

 

hodnocení

0x
Nevím jak to děláte že všem volají i několikrát denně. U T-Mobile jsem se nechal vymazat z databáze (jde to přes účet i hovorem) aby moje číslo nepředávali v databázi a když nepočítám banku (která má souhlas) tak za posledních 5 let jsem měl dohromady 10 nevyžádaných hovoru co nebyly nějak se mnou společné, za tento rok 1. A to mám stejně číslo 20 let.
mll

To jsme na tom podobně. Bývá to nejvejš 2x do roka. Poslední dobou čísla se zahraničními předvolbami, zřejmě nějaký způsob, jak obejít zákaz telemarketingu. Ale já si nemůžu dovolit nebrat třeba slovenská čísla (ta ostatní bych teoreticky mohl ignorovat). Počítám samozřejmě jen spamy, ne nějaké ty omyly. Je docela zajímavé, že mi volali z nějaké pojišťovny něco kolem pojistky. Jednou do práce na stůl, jednou na mobil (teda s dost dlouhým odstupem, stačilo říct, že je to omyl, že žádnou pojistku nemám). Tak práci chápu, najít moje jméno přes internet není tak složité, telefonní seznam našeho podniku je veřejně vyvěšený, no tak když pojišťovák nemá kontakt, tak to zkouší, nechápu kde vzali to číslo na mobil ve spojení s mým jménem. Ale jinak to opravdu neni tak časté. Ale já si dávám pozor, abych nikde nedával takový souhlas. Navzdory GDPR je často to okénko defaultně zaškrtnuté. A i když neni, tak jsem několikrát zažil, že to eshopy nerespektovaly a posílali mi majly (telefony naštěstí ne).

 

hodnocení

0x
Pěkný den,já jim řeknu dekuju,nemám zájem a zavesim

 

ujo
hodnocení

0x
že já jim sprostě nadávám - Vy budete asi labilní. Raději si vyslechněte proč volej a pak řekněte že nesouhlasíte s nahráváním, nemáte o mě zájem a souhlasíte s využíváním vašeho čísla k marketingovým účelům.Případně se zeptejte, jménem jaké společnosti vám volají, kde vzali číslo a jaké je to callcentrum, Že budete psát stížnost na čtu a Českou obchodní inspekci, myslím že už nezavolaj :)Když budete nadávat, tak zavolaj klidně znovu

 

jano123
hodnocení

0x

Pan "ringo" mal dobrý nápad, niekedy vyskúšam...*zdravi*

Teraz mi volajú veľmi málo, ale ak predsa niekto zavolá, tak poviem:

záujem mám, ale nemám peniaze, ale ak budú, určite Vám zavolám...

Teraz prepáčte, mám súrnu robotu, a položím.

ujo

Přesně po takovychle vtípkách si vás rovnou přeplánuje na další měsíc

 

 

adam22
hodnocení

0x

Dnes už se nad tím bavím. Když zavolá týpek a nabízí mi například supervýhodné převody kurzů, začnu se o to zajímat, ale jenom jako. Pokládám rafinované otázky a snažím se hovor udržet co nejdéle. Když už není kudy kam a týpek má připravenou smlouvu, nakonec řeknu: děkuji a nashledanou" a ukončím hovor. Rekord je zatím 23 minut a možná se časem dostanu na půlhodinu. Varianta č. 2 jde na to odlišně. Zavolal mi chlápek a nabízel "zelenou úsporám". Já mu odpověděl, že mám jen červenou úsporám a že by se mi zelená také hodila do sbírky. Když mě další nabízel výhodné kurzy, rozpovídal jsem se o tom, jak jsme byli v létě u Balatonu a že mám pár mincí, které mohu nabídnout. A pak se rozpovídám, jak bylo u Balatonu hezky a užili jsme si tam koupání. Nadávání a vztekání nebo odkaz na Policii nemá smysl, ale když už volají, je potřeba to vzít s humorem a nadhledem.

 

hodnocení

0x
avatar ruze

V takovém případě já říkám,,Ať mi nabídnete cokoliv,mám to už 5 x a položím telefon. *smich*

 

nuketheirn
hodnocení

0x

výhrůžky vám nepomůžou. Někde jste se registrovala a poskytla jim svoje osobní údaje. Já mám na ně svoje způsoby, které mi zaberou. Poslední rozhovor od někoho z průzkumu trhu vypadal asi takto - moje reakce:

"A můžete mi říct, kde jste na mě vzal kontakt?"

"Máme vás v databázi."

"A odkud jste vzal databázi?"

"To vám nepovím."

"Tak když vy mi nic nepovíte, tak já vám taky nic nepovím."

A pak už bylo ticho protože zavěsil bez rozloučení :).

 

julie
hodnocení

0x
Semtam mám hovory (5 za rok) ,krom posl.2 rokú. Ale zpetne si vybavuju,že jídlo pro psa se vyskytovalo častěji a to žádné nemám
Taktika je unavit, prodlužovat hovor , mít výpadky, zaměstnat je na nejdelší dobu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]