Nejste přihlášen/a.
Můžu znát váš názor, zkušenost, radu ohledně telešmejdů?
Každý den minimálně jednou volají. Jednou pet gurmet jindy helvetia od žrádla pro psy po vitamíny. Někdy jim to zablokuje sám telefon, ale většinou to zvoní a jen je tam nápis něco o podezření na spam. Někdy to zvednu a po jejich úvodním výblitku jim začnu nadávat. Ale nic z toho je nezastaví a nejpozději další den volají opět a opět z jiného čísla.
Poradíte někdo jak na ně? Vyhrožovat jim PČR? Už vážně nevím
To je dobrý návod a funguje.
Oni potřebují získat co nejvíc zákazníků a když zjistí, že mluví do prázdna, tak je to přestane bavit. Je to lepší než blokování čísla, protože budou volat z jiného telefonu.
Je také třeba si dávat pozor na slova "Ano" a "souhlasím", protože oni jsou schopni upravit hovor tak, že se souhlas dostane za nabízený produkt ...
Mám takové hovory minimálně. Když začnou volat, sdělím, že nechci být nahráván - oni poděkují a hovor končí.
Nerozumím četnosti hovorů u některých lidí - ale jsem přesvědčen, že to má příčinu buď v registracích na různých webech, v soutěžích atd. A NEBO v nastavení u operátora, kdy souhlasíte s telemarketingem. Tu druhou variantu si můžete ověřit u svého operátora vč. požadavku o zablokování - sdělení nesouhlasu.
Mám v telefonu 2 čísla - volají mi max. 1 za měsíc.
Manželce volají možná 2-3x měsíčně, ale buď to típe sám telefon spamem nebo opět zvedne a sdělí, že si nepřeje být nahrávaná ani do budoucna kontaktovaná.
U nás to funguje - opětovně ta konkrétní firma minimálně rok nevolá.
Úplně se toho nezbavíte. Vyhrožování a ani reálné stížnosti někam na úřad taky moc nepomůžou - jednoho se zbavíte, dalších 10 jich zavolá:-/
Co mi osobně pomohlo, ale rovnou říkám, že to je běh na dlouhou trať, tak se maximálně soustředit na to, co kde podepisujete a zaměřit se na marketingové údaje a jejich odvolání. Popřípadě jej odvolat hned, jakmile pomine jeho potřeba. Zejména u bank, poskytovatele internetu a mobilních operátorů. Ale i v rámci různých věrnostních programů, které využíváte. Vždy vyjádřit nesouhlas s poskytováním vašich údajů třetím stranám --> zejména tyto otravují, protože zakoupili konktakty od vaší společnosti, které jste dal souhlas k předání třetím stranám.
A pak si postupně čísla blokovat a identifikované spamy nezvedat.
U sebe jsem si takto zredukoval otravné volání s x týdně na jednotky ročně. A prakticky mi volají už jen společnosti u kterých mi to nevadí a jde jen o ty, jejichž produkty využívám a mám zájem o nabídky.
Vyhrožovat nedoporučuji. Nemáte proč ani čím vyhrožovat. Tito šmejdi nakupují sáhodlouhé seznamy kontaktů a do těch se Vaše číslo dostalo tak, že jste jej někde dobrovolně zveřejnil. Od toho bylo ono obávané GDPR a dnes se Vás každý musí ptát, zda s uložením a dalším využitím čísla souhlasíte, což jste předpokládám souhlasil.
Můžete je vyzvat, aby Vás vyřadili ze své databáze, ale to je nekonečný proces, protože vždy vyleze další, který ten seznam sehnal jinde a otravuje nanovo.
Někdy si čísla nechávají náhodně generovat, takže číslo reálně nikde nemají uložené.
Když Vám telefon hlásí SPAM, tak nezvedat. Když nehlásí a zvednete, číslo si nechte zablokovat. Ono je to časem projde...
Zkuste mobilní aplikaci kdomivolal.eu/...
Od té doby co ji mám, mně obtěžují minimálně. A když už se to stane, zapíšete do sdílené databáze číslo jako obtežující s vysvětlením a pomůžete tak i ostatním.
a/ pouzivat aplikaci na blokovani hovoru
b/ zvednout hovor a rict vetu "Nesouhlasim s nahravanim hovoru"
a) když už to zvednete, tak jakmile vám dojde, že jde o takovouto věc, tak rovnou zavěsit. Tedy zmáčknout to červené sluchátko nebo tak. Žádné vysvětlování že nemáte zájem, žádné omlouvání se a hledání výmluv, žádné zdvořilosti, nic, prostě zavěsit. Že nemáte zájem z toho pochopí snadno, že vás obtěžují ve snaze se dostat k vašim penězům ví ještě než vůbec vytočili vaše číslo a přesto to schválně udělali a jestli se jich to zavěšení náhodou dotkne a rozhodnou se zato s váma nemluvit, tak vás to mrzet nemusí. A jestli je to znechutí tak, že s tím seknou a raději si najdou nějakou poctivou práci, tím líp.
b) pokud náhodou mám zrovna spoustu času a náladu, tak jim skočím do hovoru a chci po nich ze všeho nejdřív fakturační údaje. Pokud se začnou ptát proč a nač, tak proto, abych jim mohl poslat fakturu za svůj čas, účtuju si každou načatou hodinu. Když začnou, že ale oni od vás nic nechtějí, jen vám nabízejí ... tak jim do to zase skočím, že si to poslechnu, ale samozřejmě pouze až zaplatí fakturu, můj čas není zdarma, jestli váš čas zdarma je, tak bych potřeboval porýt zahradu. V tu chvíli mi to zavěsili i ti nejvytrvalejší.
Přitom já jsem ochotný jim svůj čas prodat (řekněme 1.000,- za načatou hodinu) a poslechnout si co chtějí říct, ale samozřejmě peníze předem a moje nabídka neobsahovala nic o tom, že bych jim já měl odpovídat na nějaké otázky, dávat nějaké údaje, neřkuli cokoli od nich kupovat. Ale tu fakturu jim klidně pošlu a budu trvat na proplacení.
"Prosím, toto je pohotovostní telefon na hlášení poruch, máte nějakou poruchu? Pokud ne, nemůžeme blokovat tuto linku. Děkuji."
Proč jiím vyhrožovat a čím? Oni jen dělají svoji práci a nabízí Vám něco.
jim začnu nadávat.***proč? protože dělají svoji práci? Co si tím dokážete?
A proč jim nenadávat? Že dělají svoji práci? Několikrát proběhlo, že nemám zájem a přesto po třeba chvilce (týdnu) volají zase. Navíc se mi líbí když už mě oni otravují, že já jim sprostě nadávám a jak se kvůli tomu hlavně ženy rozčilují.
Než se vymlouvat na pohotovostní telefon je rychlejší zavěsit
Když si dotyčný zanadává, uleví se mu. A jestli to naštve lidi, co si jako práci vybrali obtěžování ostatních nevyžádanou reklamou, tak je to jen takový drobný bonus
Nevyžádané telefonní nabídky jsou u nás zakázané a že si našli nějakou výmluvu mě nezajímá, obtěžuje mě to stejně jako bez výmluv.
Že jen dělají práci, kterou si sami vybrali a o které ví, že ostatní obtěžuje je jejich problém, ne můj. Pokud si někdo najme zloděje na okrádání lidí, taky je neomlouvá, že si vybrali práci jako zloději.
Kdyby bylo tlačítko, které telešmejdovi pošle do sluchátek 120dB nesnesitelného vřeštění a pak zavěsí, tak bych ho na tyhle hovory používal bez vyjímky. Kdyby to dělal každý, brzo by to otravování ustalo a svět by byl aspoň o kousíček lepší. Bohužel takové tlačítko nemám.
to, že oni to musí dělat, protože je to jejich práce je úplně stejně tak diskutabilní argument, jako že klidně můžeme nadávat, když nám volají a my to nechceme
můžeme nadávat, ale nemusíme, mnohem lepší je chovat se slušně a zdvořile odmítnout s dovětkem, že si přejeme, aby nám už nikdy nevolali
na druhou stranu, pokud se pracovníci callcentra budou setkávat s nepříjemnými negatvními reakcemi tak často, že to nebude chtít nikdo dělat, může to být také (hypotetická) cesta
popravdě jsem zastáncem slušného chování, bohužel jsem si ale v praxi ověřil, že mnohdy, když chci něčeho dosáhnout a jsem přesvědčen o svých právech, jedinou cestou je maximální asertivita až na hranici neslušnosti (nezaměňovat s agresivitou), a vůbec to nedělám rád...
@juraja nevyžádané obchodní hovory, ke kterým volající nemá souhlas volaného jsou u nás zákonem zakázané už léta a všichni to ví, včetně zaměstnanců těch callcenter.
Že si našli trapnou výmluvu, kde se jim porušení zákona nedá prokázat, pořád ještě neznamená, že se na ně ten zákaz nevztahuje, maximálně to znamená, že se jim nedá prokázat porušení.
Nemám pochopení pro lidi, kteří jdou vědomě proti zákonu jen pro své obohacení a mou škodu. Pokud se mě pokusí na ulici někdo oloupit, taky ho přetáhnu co největším klackem a nebudu ho omlouvat, že by mě třeba ani neolupoval, ale když už přijal zaměstnání jako pouliční lupič, tak mě chca-nechca olupovat musí, protože jen dělá svou práci a tak bych na něj neměl být hrubý a zlý, ale naopak bych mu tu práci měl pokud možno co nejvíc zpřijemnit.
(A nic na tom nezmění ani to, že jako titul práce má uvedené "manager přesouvání finančních prostředků pro veřejně přístupné prostory" nebo jiný profláknutý titul, o kterém všichni vědí, že znamená pouliční lupič.)
Já ty podmínky čtu celkem často a žádné zbytečné souhlasy moc nedávám a stejně mi volají. A zejména z oblastí, kde jsem na internetu nekupoval nikdy nic.
Já to dělám tak, že nic nezaškrtávám, pouze povinné položky, které by neměly žádný takový souhlas znamenat. Podle GDPR (a předtím platilo přibližně to samé) nesmí obchodník takovým nadbytečným souhlasem podmiňovat uzavření smlouvy. Je-li teda někde potřeba něco zaškrtávat (obchodní podmínky, zpracování údajů) nesmí to být nad rámec toho, co obchodník potřebuje k vyřízení zakázky.
No ale spousta lidí prostě zaškrtne a odsouhlasí všechno (i to, co nemusí) a pak se diví.
To jsme na tom podobně. Bývá to nejvejš 2x do roka. Poslední dobou čísla se zahraničními předvolbami, zřejmě nějaký způsob, jak obejít zákaz telemarketingu. Ale já si nemůžu dovolit nebrat třeba slovenská čísla (ta ostatní bych teoreticky mohl ignorovat). Počítám samozřejmě jen spamy, ne nějaké ty omyly. Je docela zajímavé, že mi volali z nějaké pojišťovny něco kolem pojistky. Jednou do práce na stůl, jednou na mobil (teda s dost dlouhým odstupem, stačilo říct, že je to omyl, že žádnou pojistku nemám). Tak práci chápu, najít moje jméno přes internet není tak složité, telefonní seznam našeho podniku je veřejně vyvěšený, no tak když pojišťovák nemá kontakt, tak to zkouší, nechápu kde vzali to číslo na mobil ve spojení s mým jménem. Ale jinak to opravdu neni tak časté. Ale já si dávám pozor, abych nikde nedával takový souhlas. Navzdory GDPR je často to okénko defaultně zaškrtnuté. A i když neni, tak jsem několikrát zažil, že to eshopy nerespektovaly a posílali mi majly (telefony naštěstí ne).
Dnes už se nad tím bavím. Když zavolá týpek a nabízí mi například supervýhodné převody kurzů, začnu se o to zajímat, ale jenom jako. Pokládám rafinované otázky a snažím se hovor udržet co nejdéle. Když už není kudy kam a týpek má připravenou smlouvu, nakonec řeknu: děkuji a nashledanou" a ukončím hovor. Rekord je zatím 23 minut a možná se časem dostanu na půlhodinu. Varianta č. 2 jde na to odlišně. Zavolal mi chlápek a nabízel "zelenou úsporám". Já mu odpověděl, že mám jen červenou úsporám a že by se mi zelená také hodila do sbírky. Když mě další nabízel výhodné kurzy, rozpovídal jsem se o tom, jak jsme byli v létě u Balatonu a že mám pár mincí, které mohu nabídnout. A pak se rozpovídám, jak bylo u Balatonu hezky a užili jsme si tam koupání. Nadávání a vztekání nebo odkaz na Policii nemá smysl, ale když už volají, je potřeba to vzít s humorem a nadhledem.
výhrůžky vám nepomůžou. Někde jste se registrovala a poskytla jim svoje osobní údaje. Já mám na ně svoje způsoby, které mi zaberou. Poslední rozhovor od někoho z průzkumu trhu vypadal asi takto - moje reakce:
"A můžete mi říct, kde jste na mě vzal kontakt?"
"Máme vás v databázi."
"A odkud jste vzal databázi?"
"To vám nepovím."
"Tak když vy mi nic nepovíte, tak já vám taky nic nepovím."
A pak už bylo ticho protože zavěsil bez rozloučení .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.