Nejste přihlášen/a.
Ahoj absolventko, jde vidět, že jsi v hledání práce naivní nováček. Hrotit takto jednu pozici, to tě rychle přejde po půl roce, roce, dvou nebo třech hledání práce. Psychicky se spíš připrav na rozesílání desítek životopisů, úvodních textů a motivačních dopisů týdně. Všechny materiály musí být přizpůsobené a upravené konkrétní pozici. Aby ses s trochou štěstí do půl roku až do roka někde upíchla.
K tvé otázce, klidně se jim znovu ozvi. Pravděpodobně tě budou ignorovat, neboť tě už jednou odmítli. Tyto firmy většinou nikoho nehledají. Jen inzerují. Na to se také připrav, že 80 % firem, které se tváří, že někoho hledají, tak ve skutečnosti nikoho nehledají. Jen tak fejkově inzerují pořád dokola a dokolečka.
>> 80 % firem, které se tváří, že někoho hledají, tak ve skutečnosti nikoho nehledají
To docela nechápu proč by to v dnešní době dělali, ale vyloučit to nelze. Tohle se běžně dělalo za minulého režimu. To vyprávěl táta, když si hledal práci (tehdy to bylo trestné být nezaměstnaný), tak na to prý víckrát narazil. Měli inzeráty a nikoho nehledali. Tak se na to po několika podobných pohovorech zeptal, jaktože nikoho nehledáte, když tady máte inzerát. A prý to bylo kvůli nějakým normovaným místům, prostě museli vykazovat určitá místa jako neobsazená. Ale to bylo v úplně jiném ekonomickém systému. Dneska bych nic takového nečekal.
V dnešní době je to také běžné. Proč se to děje? Spíše se ptám, když zjistít proč se to děje, pomůže mit to nějak? Ne, nepomůže. Děje se to např., že firma chce vzbudit navenek, že roste, nebo že oficiálně musí dávat ven inzerát, ale místo obsadí dcerou generálního ředitele nebo synovcem majitelky.
Tady jsou další důvody, proč se to děje:
1) Budování databáze uchazečů: Firmy někdy chtějí získat přehled o talentech na trhu a vytvářet si databázi potenciálních kandidátů, i když v danou chvíli aktivně nikoho nenajímají.
2) Testování trhu práce: Firmy mohou inzerovat fiktivní pozice, aby zjistily, jaké jsou momentálně platové požadavky a kvalifikace dostupných pracovníků v jejich odvětví.
3) Interní postupy: Některé společnosti musí podle interních pravidel nebo regulačních požadavků inzerovat pracovní pozice, i když už mají interního kandidáta nebo jsou rozhodnuty o tom, koho najmou.
4) Zlepšení image společnosti: Firmy mohou chtít vytvářet dojem, že se jim daří a expandují, i když to není pravda. Inzerce nových pracovních míst může posílit jejich veřejnou image jako rostoucího podniku.
5) Získání zpětné vazby: Firmy mohou používat pracovní inzeráty jako nástroj k získání zpětné vazby na pracovní podmínky, benefity nebo jiné aspekty nabídky.
6) Předstih v očekávání růstu: Některé firmy očekávají, že v blízké budoucnosti budou muset rozšířit své týmy, a chtějí být připraveny s vybudovanou základnou potenciálních zaměstnanců.
Pokud nechcete dělat za pár šušní někde ve skladu, u pásu, nechat se buzerovat za pokladnou v Kaufu, Albertu, nebo Lídlu za almužnu, tak moc nezáleží, jako práci hledáte, jestli je to administrativa, IT, marketing, účetní, personalista, obchodník, analytik, apod. tak nalezení vhodného místa může trvat klidně půl roku až rok. A to ještě, když se budete hodně snažit, budete rozesílat desítky životopisů za týden, a každý z nich přizpůsobíte té konkrétní nabídce.
Zakopaný pes není v pohlaví, věku, fyzickému stavu nebo lokalitě. Zakopaný pes je takový, že o dobrých místech, kde by člověk pracoval a dostal za to adekvátní odměnu a nebyl šikanován, je poměrně málo. A ty se obsazují známými známých a dcerami a syny prominentů.
Osobně bych tedy neposílal, ale @kdosi v příspěvku výše mě nabudil, takže bych tam napsal ještě jednou. Pro jistotu bych ale úplně překopal životopis a dopis a přistoupil k tomu z úplně druhé strany než předtím. To, co jsi tam měla předtím, zjevně nefungovalo, tak teď zkus přesný opak.
Jestli jsi předtím byla skromná myš pokorně uvádějící všemožné -- byť i jen vzdáleně relevantní -- informace, tak tentokrát na papír vlítni jako plná sebevědomí ("Mám tento obor, diplomku na toto téma, tuto projektovou zkušenost [brigády v oboru, mimoškolní projekt, účast na školním projektu pro externího zadavatele, ...], chci dělat přesně tu práci/projekt, který poptáváte, domluva možná), uveď jen hlavní body, aby třeba získali zájem dozvědět se více kvůli dvouznačnosti informací (je tak dobrá, že uvádí tak málo nebo nemá více co uvést?) a snad je to tentokrát zaujme.
Jak se píše výše, neupínej se na jednu práci. Posílej několik životopisů denně. Čti weby firem a jestli to vypadá, že by tam mohli mít pozici nebo využití pro tvé znalosti, hned tam napiš, i když zrovna nikoho nehledají. Většina volných míst se neinzeruje. Málokdo se chce zdržovat probíráním se stovkou uchazečů a odhadovat, jak zapadnou do firmy a tak dají na doporučení důvěryhodného člověka (jiný osvědčený zaměstnanec, známý, ...) nebo vezmou prvního zvenku, kdo se náhodně přihlásil. Firmy si najdi v seznamech členů profesních asociací, zmínkách v novinách nebo na webu, z inzerátů jejich služeb, reklamách na autech, od známých, z online vývěsky na Úřadu práce, jiných pracovních inzertních stránkách, ...
Budeš muset poslat desítky životopisů pro pozvání na pohovor a přes stovku pro získání místa. Nenech se odradit jedním zamítnutím. Je před tebou stovka dalších.
Ať se podaří!
Určitě bych to znova zkusil. Ono i tím bude vidět větší zájem o tu pozici.
Takové to s tím přijímáním kohokoliv bez ohledu na cokoliv jsou samozřejmě jen PR kecy, to asi jako absolventka vš dobře chápete. Prostě si do užšího kola vybrali lidi s většíma zkušenostma (zase absolventi jsou víc v obraze pokud jde o novoty, teda aspoň v mém oboru).
Zájemci s většími zkušenostmi mohou taky chtít víc peněz a to se jim možná nechce dávat. Obecně firmy chtějí kvalifikaci raketového konstruktéra za plat uklízečky a skuhraji, že nemaji zaměstnance.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.