Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zastavení exekuce u starobního důchodce, jak na to?

Od: lily odpovědí: 15 změna:

Dobrý den,

mám za souseda starého pána (77 let), který má problém. Zaplatil exekuci za syna, kterému byl ručitelem na půjčku a teď mu naběhla další exekuce ze stejného důvodu. Když jsem prošla papíry, je jasné, že částky neúměrně vzrostly z té původní, kterou syn dlužil. Pán je osamělý, ráda bych mu pomohla. Existuje možnost požádat exekutora o zastavení exekuce z důvodu stáří, špatného zdravotního stavu anebo něco podobného? Jistě, že se pán měl nějak bránit dříve, ale jeho věk a tudíž i nevalná orientace v právních záležitostech ho v tomto ohledu hendikepuje. Je mi ho hrozně líto, je to hodný člověk a je to smutný příběh jeho života. Asi by měl mít kklidnou aspoň jeho závěrečnou fázi. Ráda bych pro něj něco udělala.

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

makk
hodnocení

8x

Tady se asi vyplatí investovat do právníka. Jsem laik, ale myslím si, že když někomu ručí na půjčku a on nesplácí, tak teda bohužel musí zbytek splatit za něj, ale proč by měl platit ještě exekuci? A navíc vlastně dvě jak píšete.

lily
hodnocení

Děkuji Vám, vím, že to bylo nejlepší, ale u právníka zaplatíte i za to, že vezmete za kliku. Pán na to nemá a já též ne, jsem na mateřské. Nicméně kdybych pracovala, nejspíš bych za pána klidně konzultaci zaplatila, protože vím, jak se věci seběhly a jeho syna znám. :( Vaše odpověď je jedna z mál slušných, jsem Vám za ni vděčná.

znalec
hodnocení

7x

Zaplatil exekuci za syna, kterému byl ručitelem na půjčku...

Pokud byl ručitelem, tak ručil myslím společně a nerozdílně, tzn. zaplatil za sebe. Měl(i) zaplatit už pravomocný rozsudek A nikoliv vyčkávat až na exekutora!

Pokud tvrdí the že ze stejného důvodu, že platí něco co už zaplatil, tak se podává návrh na zastavení exekuce s doložením, že už zaplatil.

Pokud ovšem se jedná o jiný dluh, nebo nedoplatek nebo,... No tak to má smůlu.