Zasílal jsem televizi 43" na reklamaci (v záruční době) k prodejci přes DPD. TV byla zabalena v obalu od TV, vystlána polystyreny, označená symboly Křehké a Neklopit, obsah zásilky označen jako TV. K prodejci TV dorazila s rozštípaným rohem a prasklou obrazovkou. Prodejce samozřejmě reklamaci neuznal pro fyzické poškození. DPD se k reklamaci postavila tak, že dle podmínek přepravují monitory o velikosti do 42". Moje TV byla 43" (o 2.5cm v úhlopříče větší). Tím pádem mi reklamaci - poškození při přepravě - zamítli, a já přišel o hodně peněz... Takže zaměstnanec DPD zničí zásilku a zákazník má smůlu. Dá se s tím něco dělat?
V podminkach je presne co? Nechce se mi je studovat, kouknul jsem jen do navodu k zabaleni a tam je jen "prepravujeme do..", coz evokuje, ze by to nemeli prijmout, ne ze za nic neruci. Ale taky tam je, ze na krabici musi byt jejich stitky a kde maji byt, byly tam?
Na místě to přebral řidič, olepuje si krabici sám, dle předchozí objednávky. Tudíž i štítky Křehké a Neklopit, v poznámce uvedeno, že jde o TV (i obal byl od TV). Co je vyloučeno z přepravy, jsem nestudoval. To bych řešil v případě zasílání např.chemikálií... Ale TV se úplně běžně přepravují. Takže kdo chce prodat, reklamovat, např.dnes běžné 50" a větší TV, bude mít asi problém.
Jestli bylo na krabici jasne videt (a pro chytraky, u vetsiny je to natisteno tak, ze to nikdo nemusi hledat, vidi to i poloslepy na prvni pohled z peti metru), ze jde o 43tv, ridic to bez kecu prijmul a pri rozflakani se k tomu postavi takhle, jsou to zmrdi. Jinymi slovy - prachy si vezmeme, na nic neupozornime a kdyz se to rozbije, tvoje smula. Pokud plati, ze to bylo viditelne, mohl bys to u soudu i vyhrat, ale nevyplati se ti to. Odepis to, dpd si dej na blacklist a napis jim nejake hezke recenze, vic s tim neudelas.
No je fakt že to mají v přepravních podmínkách. Ale zase na druhou stranu, neměl řidič tu vaši TV vůbec přebírat, počítám že on zná přepravní podmínky lépe než vy. Takže to bude sporné, snad jedině soud.
Někdy 2,5 cm nikoho nezajímá, jindy jde o hodně. Poslal jste větší zásilku, než oni požadovali. Kdyby Vám ji odmítli přijmout, asi byste se na ně zlobil. Je to nepříjemné, ale měl jste si buď vybrat jiného dopravce, který by byl schopen přepravit větší monitor. Další možnosti: vlastní doprava, případně dovézt TV do prodejny, kde jste ji zakoupil. Předpokládám, že není daleko a oni by se už o dopravu k reklamaci postarali.
Někdy je, bohužel, stane. Přišla jsem o 2 roky starou pračku, díky opravdu "úžasně šikovnému" panu opraváři, který nám poradil po telefonu. Jaga.
Přes DPD mi nedávno dovezli jinou TV, a ještě větší. Podmínky jsem nečetl-nenapadlo by mě, že když mi TV dovezou, zpět ji už přes ně poslat nemůžu. U psaní objednávky se vyplňuje rozměr a hmotnost. Vézt TV 300 km a 300 zpět, to ne. Řidič TV převzal, jen přeměřil venkovní obal-na obalu byl typ TV označen. Zkoušel jsem Zásilkovnu-ti mi ji nevzali kvůli velikosti obalu. Kurýr-chtěli přes 1.500kč. DPD 360Kč
Smluvní odesílatel bude mít nejspíše jiné podmínky, než vy při odeslání sloužbou "z ruky do ruky". Řidič nemá možnost ani povinnost ověřit obsah krabice, takže nemůže vědět, co v té krabici odesíláte, natož kontrolovat parametry odesílané televize.
Dobrý den, nechci se nějak zastávat DPD, ale pokud to takhle mají v přepravních podmínkách nic s tím neuděláte. Že to byla originál krabice? To je možné, ale uvnitř mohlo být úplně něco jiného... Jinak samozřejmě DPD i jiné přepravní firmy s balíky zachází, jak když nejsou jejich... Skoro denně vidím na vlastní oči jak řídící DPD s balíky hází k příjemci přes plot klidně 5m a v pohodě jedou dál... Takže tak. Soud nemá cenu, protože krabice hák jsem psal mohla obsahovat cokoli, takže ji řidič přijmul...
Nevím,jak to ma DPD,ale pracovně jsme využívali PPL a GLS a co su pamatuju, v přepravních podmínkách bylo zabalení takovým zpusobem, aby balík vydržel pád z výšky 1m, aby byli krytí, když spadne v depu z pásu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.