Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace zboží po 40dnech

Od: gatre odpovědí: 18 změna:

Zdravím, chci se zeptat, jaké mám možnosti, pokud mi prodejce zašle informaci, že mám opracené zboží po 40 dnech od začátku reklamace? Mohu toto zboží odmítnout a požadovat odstoupení od kupní smlouvy a vrácení platby nebo je jeho vyrozumění o úspěšné reklamaci pro mě nějak závazné resp. není možné odstoupení od kupní smlouvy?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Odstupte od kupní smlouvy z důvodu neprovedení opravy do 30 dnů. Pokud tedy jste spotřebitel a ne firma...

 

hodnocení

3x

Podle mého názoru musíte zboží vzít. Pokud o zboží již nemáte zájem, měl jste hned po ulynutí 30 denní lhůty na opravu odstoupit od kupní smlouvy.

po ulynutí 30 denní lhůty*** proč ne až po 31 dnech? Ona je to povinnost po 30 dnech oznámit?

V případě marného uplynutí této lhůty má spotřebitel i právo odstoupit od kupní smlouvy. Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je přestupkem, s podnětem k zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekc

"Zákonem stanovená délka nebrání dohodě se spotřebitelem na delší lhůtě k vyřízení reklamace."
Občas se stává, že servis nemá náhradní díl a termín o trochu přetáhne, v takovém případě by měl prodejce zákazníka informovat a dohodnout se na posunutí termínu (zákazník však nemusí souhlasit). Pokud zde komunikace neproběhla, tak pán má právo na odstoupení od smlouvy, nicméně jsem někde četl, že by tak měl učinit bez průtahů (ale možná si to s něčím pletu). Každopádně čekat, až mi prodejce oznámí, že je zboží opraveno a pak teprve odstoupit od smlouvy, se mi zdá poněkud podivné, ale neznám podrobnosti, třeba na to pán zapomněl.

Ale nikde není napsáno, že musí hned další den po 30 dnu.

Zkrátka do 30 dnů to nebylo, na prodloužení se nedohodli, klidně může odstoupit od smlouvy. I po 10 dnech, páč nebyl doma.

Na oznámení odstoupení od smlouvy snad nepotřebujete být doma, ale OK, máte pravdu, že právo je na straně tazatele.

Ale když jsem na dovolené v JAR, tak nebudu řešit reklamaci...

orbital

Pane, prodávající může tvrdit, že spotřebitele vyzval, a spotřebitel nereagoval, těžko bude spotřebitel prokazovat :) Prodávající asi nemá povinnost zboží automaticky zasílat, případně mě opravte. Způsob vyřízení reklamace se volil v okamžiku úplatnění reklamace.

Takže z tohoto důvodu první věty je výhodné, aby jednatřicátý den spotřebitel uplatnil právo... Tak jde o to, jak se bude a co konkrétně prokazovat, a měřit lhůta...

Ta legislativa se stále mění...

Tvrdit může co chce, na to má právo. Ale asi neprokáže, že to bylo do 30 dnů, jak píše pan tazatel, když to bylo po 40 dnech.

Legislativa se v tomto směru nemění tak často.

orbital

prokáže, že to 30. den měl opravené a zákazník se nedostavil...

Pak budete dělat co, hledat v legislativě, že má povinnost vás na opravený výrobek upozornit doporučeným dopisem nebo jak si to představujete?

Že poslal info až po 40 dnech nedokazuje, že to neměl už 30. den připravené.

Neprokáže.

re4zon
Prokazovat musi prodavajici, ze upozornil, coz je jeho povinnost. Ale mam za to, ze spotrebitel by mel odstoupit PRED oznamenim, ze je zbozi pripraveno. Co je a neni prestupek je vec druha.
orbital

Ok, Třeba mu volal, nedovolal se, a má to na výpisu hovorů. Splněno.

ps: Ochrana spotřebitele je pouze, pokud na faktuře, prodejním dokladů není uvedeno ičo

Třeba mu volal,***Nevolal, páč to je málo, Volat mů může, že je krásné počasí.

 

 

hodnocení

3x

Ak vam obchodnik preukazatelne neponukol pocas 30 dni predlzenie opravy a nenasledoval vas suhlas, tak ma smolu, mozete vyrobok vratit a ziadat peniaze, ak sa bude krutit, ako bonus schyta pokutu od COI.

Lehota sa moze predlzit na viac ako 30 dni, napr sa caka na nahradny diel, ale vzdy je nutny vas suhlas. Nejaka fikcia ako vam predajca volal, ale vy nedvihali telefon je z hladiska zakona nepodstatna.

 

km
hodnocení

0x

Já si myslím, že tam jsou ještě některé výjimky, které umožňují to zboží opravit později než je 30 dnů.

když se domluví...tak ano.

Ano, ale to vyzera takto : pisomna informacia o cakani na nahradny diel a otazka na suhlas.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]