Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Důchod dovršení 26. let a studium, zdravotní pojištění

Od: samaritan odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

před pár dny mi došel dopis z ČSSZ, že mi bude ukončen sirotčí důchod kvůli dovršení 26. let věku, který nastane v říjnu a za období od 22.9 do 10.10 mi ještě náleží nějaké peníze, které mi budou vyplaceny, ale nic nepíšou o nějakém potvrzování nebo prokazování studia. Respektive bylo mi řečeno, že poslední výplata důchodu náleží 09/24, tudíž jsem předpokládal, že poslední výplata nastane v srpnu za září...jak se to posílá dopředu a už nebudu řešit jestli jsem student nebo ne. Zatím status studenta mám ale jestli budu pokračovat ve studiu od září..to zatím nevím. Samozřejmě svoji povinnost nahlašovat veškeré změny do 8 dnů znám, ale jestli budou hrotit a řešit poslední výplatu důchodu, to právě nevím. Nevíte jak to je?

Pak bych se rád zeptal, jak je to s případným zdravotním pojištěním. Když dovrším 26. začátkem října, tak za mě stát zaplatí ještě zdravotní pojištění za říjen? V listopadu pokud neseženu zaměstnání a musel bych nedejbože na ÚP tak tam klidně mohu v pátek 29.11 a stát za mě zaplatí pojištění za celý listopad i když se tam příhlásím ten poslední den? Pokud ukončím zaměstnání tak se musím evidovat do 30 dnů, ale jak je to při ukončení studia jsem nikde nenašel.

Děkuji za cenné informace.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

orphar
hodnocení

0x

Poslední sirotčí důchod dostaneš v tom měsíci, kdy máš narozeniny (pokud tvoje narozeniny nevychází na víkend, ze svý zkušenosti můžu říct, že mám narozeniny řekněme 18. ledna, 18. mi běžně chodil důchod, ale letos jsem měla narozeniny o víkendu a za ten daný - poslední - měsíc - leden - mi už důchod nepřišel, poslední důchod mi přišel v prosinci).

Nevím, co myslíš tím hrocením, až ti bude 26, sociálka ti výplatu ukončí sama, dopis už ti přišel.