Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jsou nejake davky pro studenty?

Od: student odpovědí: 17 změna:
Dobry den,
jsem zletila a studuji na nastavbe denni studium, matka me neplati nic, tata se snazi ale take to neni dost. Nestiham tolik brigad skrz praxe a odpoledni, takze stale ziju hodne chude a kolikrat na jidlo neni. Muzu se zeptat zda je nejaka moznost dostat od matky (rozvedení rodice) nejake penize pres soud (nema skoro zadny prijem) popr zda stat nemuze neco prispet napr na bydleni? Nebo si mam zazadat o hmotnou nouzi? (bydlim se spolubydlici) Mesicne mam i s brigadou cca 4 az 5 tisic na jidlo i drogerii a o obleceni se mi muze zdat
Dekuji moc za návrhy

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Dobrý den,

pokud matka téměř nic nemá, tak papírově sice soud něco nařídí (ona je to v podstatě její povinnost) ale v praxi těžko z nemajetného něco dostanete.

Doporučoval bych zajít na Českou správu sociálního zabezpečení, kde vám poradí a pomůžou. Popřípadě i na úřadu práce - viz mpsv.cz/...

Držím palce ať se vám podaří vše dobře zařídit a dostudovat!

coztebebude
hodnocení

1x
Proč by tě měl živit stát? Dávky přímo pro studenty nejsou a díkybohu, to by to teprve vypadalo. Ono ne nadarmo se říká, že pokud chceš mít opici, musíš mít na banány. Dokud studuješ, mají tě živit rodiče + máš chodit na brigády. Je léto, do školy nechodíš, možná máš max. praxe, nic ti nebrání intenzivně hákovat. Můžeš se soudit, ale pokud rodiče nic nemají, nic z nich nedostaneš. Co z tebe bude, když si zvykneš sosat stát?