Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Příplatky a danění u DPČ

Od: ahojcaute odpovědí: 1 změna:

Zdravim, prosimvas u dohod (DPČ,DPP) máme teď nárok na připlatky a dovolene tak, jako normalni zamestnanci na hlavni pracovni pomer. Chci se zeptat, jsem student a dovolene me az tak pri brigade nezajimaji, kdyz jdu zitra do prace a je statni svatek vcetne vikendoveho dnu (sobota), tak dostanu jak velky priplatek? 100% za svatek nebo x% za sobotu? A jestli to je zakonem dane nebo si zamestnavatel muze vybrat jaky priplatek obdrzim?
Dale se chci zeptat, kdyz jsem student a mam smlouvu na DPC, tak se mi pri podepsani "ruzoveho papiru" neodvadi z hrube mzdy dan z prijmu 15%, ale odvadi se mi socialni a zdravotni pojisteni. Kdyz ale dolozim potvrzeni o studiu, tak stat by mel za me platit jeste zdravotni pojisteni ne? Takze ve vysledku se mi bude odvadet jen 6,5% za socialni pojisteni? Nebo se mi obe pojisteni budou odvadet a musim si pak zajit na financak pro rocni vyrovnani dani? Nebo mi napiste jak to je, pokud se v tom dobre orientujete prosim

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Ohledně příplatků najdete vše v zákoníku práce. Je tam stanovena minimální sazba příplatků (SV 100 %, SO,NE 10 %), kterou zaměstnavatel může navýšit. Doporučuji přečíst celý, aspoň pro rámcový přehled, o čem to je.

Jestli jste podepsal daňové prohlášení, tím jste si uplatnil slevu na dani a při nižších výdělcích daň platit nebudete.

Ohledně zdravotního pojištění - každopádně budete platit zdravotní pojištění z hrubé odměny, kterou Vám v měsíci zúčtovali. Studenti a ostatní státní pojištěnci mají výhodu, že nemusejí zaplatit zdravotní pojistné alespoň z minimální mzdy jako všichni ostatní, takže když je jim zúčtováno 8.000 hrubého, pojistné platí z těch 8.000 a ne z 18.900. Ten doplatek do minima za ně hradí stát.

Sociální pojistné je aktuálně 7,1 %.

Pojistné na SP a ZP nemá s daněmi a jejich ročním zúčtováním nic společného.