Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stížnost na státní úřednici?

Od: petr91 odpovědí: 67 změna:

Přišel jsem lehce řečeno naštván z Městského úřadu. Potřeboval jsem nový cestovní pas, jelikož v září musím na služebku do Indie a tak to musím i kvůli navazujících víz co nejrychleji vyřídit.

Na úřadě mají úřední hodiny do 17:00. Příšel bych dřív, ale musel jsem být dnes déle v práci a tak jsem došel s docela malou rezervou až v 16:40. Na dveřích byl nápis, že poslední klient bude přijat nejpozději 5 min před ukončením úředních hodin, tj. 16:55. Byl přede mnou ještě jeden klient, který ze dveří od úřednice vystoupil v 16:53. Tak jsem si říkal, že to asi stihnu, ale stále bylo na světelné ceduli, že "NEVSTUPUJTE". V 16:55 vystoupila úřednice ze dveří už s věcmi, že spěchá domů a otráveně se ptá, co chci. Říkám, že potřebuji vyřídit cestovní pas, načež je mi odpovězeno, že už musí jít a nestíhá. Ukazuji ji tedy ceduli, kde má jasně napsáno, že v tento čas by mě ještě měla přijmout. Prvně se hádá, že ne, ale nakonec uzná, že by mě měla přijmout, ale dodává, že už má někde mimo úřad něco rozjednaného a musí prostě jít.

A mě to pěkně naštvalo. Zítra i pozítří mají zavřeno. Pas co nejrychleji potřebuji. A proč mě napadá na ni napsat stížnost? Víte, nejsem z pravidla bonzák a nikdy jsem neměl zapotřebí způsobovat jiným problémy. Jenže v tomto případě způsobila problém ona mě. Pas potřebuju do měsíce (a nechci si teď kvůli její neochotě připlácet). Pokud by to byla soukromá firma, mávnu nad tím pravděpodobně rukou (a jdu ke konkurenci), ale vzhledem k tomu, že je to státní úřednice, placená mmj. z mých daní, není přípustné, aby si řekla: "dneska končím dřív, kašlu na úřední hodiny, mám jiné věci na práci". To je jako, kdybych si v soukromé firmě zaplatil službu a před dveřmi mi řekli, že smůla...

Prostě mě to štve, má dodržovat úřední hodiny...

 

 

67 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x
avatar inzinyrka

Z mého hlediska máte pravdu. Pracovala jsem jako státní zaměstnanec na úřadu 13 let, a nikdy bych si v úředních hodinách nedovolila odbýt klienta. Nikdy. Nejednou se mi stalo, že zoufalý člověk se marně snažil dostat dovnitř, protože vrátný v 17:00 zamkl vstup. I když bylo 17:05 a odcházela jsem v kabátě domů, vždycky jsem se zeptala, kvůli čemu přišel. Někdy stačila rada, ale byla jsem ochotná se s ním i vrátit do kanceláře, rozjet počítač a vyřídit jeho záležitost. Chápala jsem, že lidi pracují a dřív se nedostanou - kdysi dávno se se mnou vrátil odcházející úředník a vyřídil se mnou, co jsem potřebovala, a na tu vděčnost, protože jindy jsem to prostě vyřídit nemohla, si pamatuji dodnes, je to asi 20 let.

Z mé praxe poradím - zajděte za vedoucím toho oddělení a slušně, bez negativních vyjádření, mu popište, co se stalo. V klidu. Na našem úřadu by to bylo pod stůl nespadlo, to mi věřte.

Můj otec, vychovaný v první republice, říkal: "Úředník je služebník a úřad je služba." Toho jsem se vždycky držela a považuji to za správné. Kdo z úředníků to tak necítí, nemá na úřadě co pohledávat.

 

hodnocení

6x
avatar libor007
Připomínáš mi hnědočechy, které jsem na úřadě zažil. Přišli podobně, jak ty - pořadníky už byly vzhledem k počtu přítomných klientů dývno vypnuté. Hnědočeši spustili scény, že zítra dopoledne jedou na dovolenou a jdou si (teprve) žádat o doklady :) Jako co na to říct? Pokud chci 7 minut před zavíračkou úkon, který trvá déle - není to chyba úředníka. Osobně bych tam tak pozdě vůbec ani nechodil, max na objednání. Pas trvá do měsíce, přijď tam jindy a ve vhodnější čas. Přijít těsně před padla a domnívat se, že nikdo není v pořadí předemnou je dost naivní. Gor v toto období.

 

jirka*
hodnocení

5x

A kdyby vás vzala a byla tam kvůli vám třeba do 17:02, proplatil byste jí ty minuty navíc? Řešíte blbosti.

2024
Já ano.
Protože jít kvůli dvěma minutám znovu na úřad, to je pro mne rozhodně větší ztráta (jak času, tak peněz) než úřednici zaplatit pár minut práce navíc.
Mimochodem, bylo by to odhadem tak max.10Kč.
runner2
Neumím si představit, že bych v soukromé firmě takto kuli pár minutám odbyl zákazníka, který za mnou dorazil. A ano, taky bych jí těch pár minut klidně zaplatil abych tam nemusel jít znovu.

Jak jste přišel na to, že by měl úředníkovi proplácet přesčas? Pokud se dostavíte na úřad v úřední hodinu a úředník vaši žádost nevyřídí do konce své pracovní doby, tak je to čistě jeho problém. Pokud by se však jednalo o nějakou žádost se zdlouhavým vyřizováním, asi by mohl pána odmítnout a objednat na jindy.

 

hodnocení

4x

Nechci se zastávat někoho, kdo odchází před koncem pravovní doby, ani nevím, jestli se jednalo o výjimku, nebo toto dělá běžně. Ale:
1. Pokud někdo nyní v největším návalu přijde pro pas 20 minut před zavíračkou, může si být skoro jistý, že ho nevezmou.
2. Klient před vámi vyšel dle vašich slov 7 minut před zavíračkou. Určitě si nemyslíte, že za 7 minut (spíš za 6). Vás najde v kartotéce, odebere vám případně starý pas, zadá do systému údaje, vyfotí vás, sejme vám tabletem podpis. Navíc u nás se pak musí jít zaplatit na pokladnu do jiného patra, kde už by po páté také nikdo nebyl a nemohl byste tak poplatek zaplatit a přinést zpět doklad, jak se to dělá u nás.
Tedy rozhodnutí vás již nevyřídit považuji za logické. Jediné, při čem jste ji "nachytal" bylo, že šla z práce o 5 minut dříve.
A pokud si si někdo myslí, že v soukromém sektoru by se mu to nestalo (někteří to fakt naivně píšou), ať zkusí do autoservisu přijet předat auto 7 minut před zavíračkou, nebo chtít v hospodě 7 minut před zavíračkou udělat topinku. Nebo vejít 7 minut před zavíračkou do obchodu (mně posledně z malých soukromých domácích potřeb v půlce nakupování vyhodili 16:55 se slovy "zavíráme" a pokladní mě málem zavraždila pohledem, když 5 minut před zavíračkou musela namarkovat dvě položky.
Něco jiného je, že zaměstnanci pod tlakem makají v práci dýl, aby se stíhala práce, nebo jednali s důležitými klienty. (Ale to běžně dělají v neúřední dny i úředníci, jen to nevidíte. A zpravidla zadarmo.) Ale jako s běžným soukromým klientem, který chce maličkost, se s vámi pár minut před zavíračkou nebudou bavit troufám si tvrdit minimálně v 90 % podniků.
Vaši frustraci chápu, ale zkuste se na svět nekoukat jen sobecky svýma očima.

asd1

Tak když má na dveřích napsáno že posledního bere 5 minut před a ona 7 minut před odchází ze dveří kde se potká s posleedním, tak co na tom chceš obhajovat?

Otevře si úřad a v pracovní době jí tam chodí lidi, to je skandál. Mají před dveřma nocovat a být tam ještě před otvíračkou a ne že si tam přijde včas během pracovní doby!

Napadlo by vás 10 minut před zavíračkou se v hospodě domáhat řízku? Ne, nejvýš vám natočí poslední pivo.
Těch 5 minut jí bude stačit na vydání hotového pasu, ne na vyřízení žádosti o vydání nového. Co je na tom k nepochopení, že těch 5 minut logicky nemůže platit pro všechny situace? Stížností dosáhne přesně toho, co už někdo zmínil a co platí na většině podobných úřadů: "Příjem poslední žádosti 16:45".
petr91

Jablka a hrušky

1. Tato přepážka sloužila výhradně pro vyřízení cestovních pasů a občanek. Když si dají na dveře, že posledního berou 5 min před zavíračkou, asi předpokládají, že vyřízení cestovního pasu nezabere více než 5 min. Pokud ne, což nerozporuju, tak si to mají opravit na ku příkladu 10 min a budu s tím v pohodě. Aspoň budu vědět s čím počítat, stejně jako budoucí klienti.

2. Já nikde netvrdím, že v soukromém sektoru by to muselo být jinak, to vůbec. Jenže v soukromém sektoru nejsou ti lidé placeni z veřejných peněz = našich daní. Pokud se k zákazníkům budou chovat špatně, tak jim zákazníci odejdou, napíšou špatnou recenzi apod => firma přestane mít zakázky/zákazníky. Úřadu to je jedno. Ten tam ze zákona musí být a žádná konkurence ho nenahradí. Od soukromníka mohu odejít, kdežto daně musím platit pořád.

asd1
Když bude mít vylepeno "řízky nejpozději 10 minut před zavirackou tak ano domahal bych se ho. Úplně stejně jako kdyz má úřad vylepeno 5 minut před, tak mě nemá co vyhazovat 7 minut před a už vůbec ne mizet z kanclu. Když si tam vylepi půl hodiny před tak s tím budu počítat. Co si nastavili to mají dodržovat a jestli má akci která se překrývá s pracovní dobou tak to je její problém, ne klienta pro kteryho tam je. Toho může slušně poprosit a je na něm jestli jí vyhoví.
asd1 ..a co když na restauraci nemají vylepeno ani napsáno nic o tom,do kolika mají cokoliv? Prostě v restauraci při pokusu o objednání jídla jen suše oznámí, že kuchař-ka v 18:00 odešla.."posej se".. Jasně, můžu jít jinam..Ale na malém městě třeba není kam..Můžu si uvařit doma ,nebo si dát rohlík atd..Vážně bych nečekal, že restaurace nebude po 18.hod vařit...Ale zpět k úřadům,které si platíme mimo nemakačenka z těch našich daní..U nás na úřadě si dámy jedou své kšefty bokem asi jako na stk,dejme tomu..alespoň u evidence vozidel to dojde každému bystřejšímu jedinci..takže se klidně hodinu po otvíračce na terminálu objeví nápis-pro vysoký počet žadatelů vás dnes jiz nemůžeme obsloužit! Dav lidí se rozčiluje a vzteká..část lidí mlčky odejde a bystřejšímu dojde,že!.. "dámy" ten stroj na lístky umí ovládat a zapnout, kdy se jim zachce..! Nastavit tam tu lživou větu umí také! Zkrátka "to" funguje ,když mají čas na ty trumpety,co přišly poctivě..Přeberte si to každý po svém..néé všude jsou takhle "poctivé" úřednice..abych se nedotkl těch slušných;)

 

hodnocení

4x
Problém jsi si způsobil sám víme? Máš takové věci řešit z předstihem. Proč hledáš viníka jinde, když je v zrcadle? Bože…

Proč hledáš viníka jinde***páš je to to nejjednodušší

Nechápu, jak může někdo takový nesmysl olajkovat. Přišel včas.

Přišel včas je alibismus hlupáků, kteří si myslí, že přijdou těsně před zavírací dobou a bude na ně mít úředník čas stejně jako když by přišli dopoledne. A věta “placeni z našich daní” tomu nasadila korunu. Z daní se toho platí dost a platí se i dost hovadin, tak šup, pojďme to řešit a stěžovat si.

 

tm
hodnocení

3x
A víte, jak tato situace dopadne? Že tam příště přijdete 16.40 a bude tam cedule, že poslední člověk se bere 16.30. Udělal bych to taky tak. Kdybych věděl, že přijdu 16.40, tak zavolám předem, aby na mě počkali a nebo byste se třeba domluvili, že přijdete druhý den v 7.55 ... takhle to aspoň chodí u nás. Vše je o komunikaci a pokud je tam úřednice sama, jak má třeba vyřešit to, ze školka má do 17h, takže musí jít o chvilku dřív... to prostě nemá řešení. Jen se domluvit

 

hodnocení

3x

Na netu (ale i v hovoru) převládají lidé, kteří nadávají na všechny, na zloděje politiky, na neschopné na moje dítě zasedlé učitele, na neumětele namistrované úplatné doktory, na líné protivné neochotné úředníky, na neschopné drahé řemeslníky, na neschopné drahé automechaniky..
Předpokládám tedy, že takto si stěžují lidé poctiví, schopní, ochotní, milí a nezištní. ;)
Je tu ale jedna velká záhada, kde všichni tito skvělí lidé pracují, když v reálu narážíme předvším ty "nepoctivé, neochotné, drahé a neschopné"..;)

Lidem by neuškodilo občas kouknout do zrcadla, jestli jsou takoví, jak to požadují po ostatních. Asi jako v mém oblíbeném vtipu: "Když si uvědomím, jaký já jsem inženýr, tak se normálně bojím jít k doktorovi." *smich*

petr91

Troufnu si říct, že jinak mezi tento typ lidí nepatřím. Nikdy bych si nestěžoval, že je někdo drahý nebo automechanik neschopný. Jsou to soukromnící, které ale platí jejich zákazníci. Pokud si vybudují špatnou pověst anebo jsou drazí, lidé od nich prostě odejdou. Oni "utřou" a budou se muset zamyslet, jak zákazníky sehnat zpět.

Ti však neplatí u státních úředníků. Vím, že to jsou také lidi, nevyčítal bych jim např. to, že udělali chybu, to je normální - každý občas nemá den. Co mi však vadí, je to, když jasně porušují podmínky, které si sami nastavili. A opět - jsou placeni z našich dani, které prostě platit musím, ať se mi to líbí nebo ne. Nemůžu od nich "odejít" jako od toho soukromníka.

 

hodnocení

1x
avatar bimbam

Věc bych řešila rychle (ještě teď) písemně s vedoucím odboru a tajemníkem úřadu. Teoreticky jste mohl být tzv. mystery klient. Pak by z toho byl problém jako hrom.

Vysvětlete, že se nejedná o dovolenou, že informaci o pracovní cestě jste nedostal před měsícem, ale teď. Požádejte o bezplatné zrychlené vystavení pasu v návaznosti na potřebná víza.

Úřednice měla tam někam samozřejmě zavolat a o pár minut zpoždění se omluvit. Jinak to s nějvětší pravděpodobností nebyla úřednice státní správy, ale úřednice městského úřadu, tedy "městská". Úředníci si dovolí jen tolik, kolik tolerují tajemníci úřadů. Některý tajemník je pes, jiný benevoletní.

Ať to dobře dopadne!

Osobní a cestovní doklady jsou záležitostí Ministerstva vnitra (tedy státu) a příslušnou činnost vykonávají úřady obcí s rozšířenou působností v rámci přenesené agendy.

Vibe 2 - už tuším, proč jsem se spletla (zaměnila jsem si dvě bývalé kolegyně). Ale písemnou komunikaci a uvedení důvodů, že žádost o pas není momentální osobní nápad na poslední chvíli, i tak doporučuji.

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Co Vám pomůže, stížnost, nebo přijít příště včas.

Ta paní měla něco domluvené a slíbila, že tam bude.

2024
Ale...ale..pane Milane on přišel včas..

minutu před?

2024
Ne, přišel v 16:40. To mi na úkon běžně trvající 3-5minut (pas jsem vyřizoval před měsícem) přijde naprosto OK.
Pokud tam tedy před tazatelem byl klient 15minut, pak si asi s paní povídal o počasí..za tu dobu lze žádost o pas vyřídit pro jednu osobu 3x.
Ale i kdyby přišel minutu před posledním termínem, je to zcela OK. Od toho máme dnes přesný čas každý má ruce či v mobilu.
Jinak ani já si nedovedu představit, že bych zákazníka kvůli minutě (i mnohem delšímu času) poslal pryč, když mne potká cestou z práce třeba na schodech.

...od úřednice vystoupil v 16:53:59

runner2

Takže paní měla ještě 6 minut do zavíračky na to aby mu pas vydala.

2024
Přesně.
A to je naprosto reálně a pohodlně stihnutelné.

říkají ti, co neví, jak dlouho to trvá, a co vše se musí zapsat a zkontrolovat...

Ten pas se dá za těch 5 minut stihnout i s fotkou. K čemu pak jsou úřední hodiny? Já jsem na tento šlendrián alergický. Podobně jako v našem Albertu, kam jsem si přišel po práci koupit večeři v 19.45 (otevírací doba do 20) a oni měli zamknuté vstupní dveře. O týden dřív tam nějaký poskok sprostě vyhodil v 19.48 zákazníka, že už zavírají. Tohle jsem pochopitelně bez odezvy nenechal. Od té doby se tato situace už nikdy neopakovala. Pokud chtějí zavírat dřív, tak ať si upraví úřední hodiny. V naší firmě by se nic podobného nestalo. Pokud má někdo něco neodkladného, zajistí si zástup.

Ano vše se dá stihnout za pět minut, tak prosím příště nikdo nebrečte, že jste nestihli na poslední chvíli zaplatit daně.

A že se kvůli vám musí prodlužovat temín. Budu sprostý "H*vno, nestihl si v termínu, tak trp".

asd1

Milane, on přišel včas. To že si úřednice domluvila nějaký rande, který stihne jen když zdrhne z práce o pět minut dřív než má, to je její blbost. Evidentně si pracovní dobu zkracuje běžně. Na místě je písemná stížnost jejímu vedoucímu, kopie na nadřízený úřad a další kopie to několika médií aby to bylo i veřejný a chytila se za nos. Úřad je služba lidem a ne že když nepřijedeš na praseti a v předklonu tak na tebe s..

Stejná situace jako když uklízečka s hadrem vyhání zákazníky z krámu čtvrt hodiny před zavíračkou - to že zavíračka je i konec jejich pracovní doby je jejich problém.

Každý ať koná, jak se mu líbí.

asd1

Jak se mu líbí, ale pouze pokud porušením vlastních pravidel neomezí někoho jiného... Nejsi náhodou taky úředník kterej zavírá kancl dřív a lidi má za obtížný hmyz?

Na dveřích "berem 5 minut před zavíračku" a 7 minut před už zdrhá z kanclu, přiemž placená je za úřadování do zavíračky + čas na převlíkání atd. má až po zavíračce, ne že se balí už během těch pěti minut kdy má ještě úřadovat, že dokonce mizí je už hodně přes čáru.

Všude je to o lidech. Ale stejne by ho vyřídit nestihla.

Každý to vidí jinak, páč já tvrdím, že za 5 minut se nestihne udělat žádost o pas. Nebo někdo z Vás to zvládnul za 5minut?

petr91

milancukrar: Nevím, kolik času přesně trvá vyhotovení nového pasu. Nicméně, tahle "přepážka" byla speciálně od cesttovních pasů a občanek. Takže, pokud mají na dveřích napsáno, že posledního klienta berou 5 min předem, asi usoudili, že vyřízení pasu (jakožto jednoho z mála úkonů, co tato přepážka nabízí) nezabere více než 5 min. Pokud je to an dýl, tak je to jejich chyba a mají to změnit.

Takže jsme opět u toho, že tam prostě napíšou, že posledního klienta berou 16:45, nebo dokonce 16:30 a vše bude ok. Schválně, až zase půjdete zadat na druhý pokus pas, si to stopnite. Včetně toho problému že po vyfocení a podepsání, které u nás zaberou cca 10 minut (někdy víc, když někteří jedinci chtějí povedenou fotku) se u nás musí na pokladnu, kde by už nikdo nebyl. (Tuším ani dokonce není až do 17:00) A zase zpět s potvrzením (což mi moc není v dnešní době jasné proč). Budem rádi, když nám sem napíšete, jak vám to časově vyšlo. Já to vidím k 15 minutám celkem.

 

mek
hodnocení

1x
Stěžovat si můžete. Já už si stěžoval všude možně, včetně zaměstnanců České pošty, dopravního podniku i úředníků. Víte jak to vždy dopadne. Přijde vám po čase dopis/e-mail, kde se vám uctivě omluví (již na to mají předpřipravené mustry odpovědí) a tím to zhasne. Nic se s dotyčnými neřeší, nijak se stěžovatelům neodporuje (jelikož, když stěžovatel nedostane za pravdu, bude "prudit dál" a kdo to má furt řešit, že ano). Ve výsledku si tak stěžovat nemá cenu. Což nám celé tvoří začarovaný kruh. Když si nestězujete, tak se bere, že je vše v pořádku. Když si stěžujete, zbaví se vás úslužnou omluvou, abyste si již znovu nestěžoval. Když si znovu nestězujete i když služba není v pořádku, bere se, že je to v pořádku. Když si stěžujete znovu, dostanete další omluvný dopis, abyste si už dál nestěžoval. A tak pořád dokola. Vítejte v Hlavě 22.

 

futra
hodnocení

0x

Mě nedávno v Dobrušce řekli,že se poslední číslo v tom vyvolávacím systému vydává půl hodiny před koncem úředních hodin.

petr91
hodnocení

V Dobrušce možná, tady měli jasně napsáno 5 min.

U nás na úřadě je to taky půl hodiny.

 

hodnocení

0x

Zkuste jen tak nenápadně nadhodit, že státní úředníci jsou placeni z vašich / našich daní.

 

nov
hodnocení

0x

Pro příště doporučuji využít objednávkový elektronický systém a nic podobného se Vám nestane.

amperr

*smich* jako vtip dobrý. Kam na to chodíte?

Tazatel psal, že pas potřebuje do měsíce. No a takhle (i hůř) to u nás funguje v praxi:

Stížnost na státní úřednici?

 

amperr
hodnocení

0x

Jak už tu padlo: V soukromé firmě (tím myslím malou firmu, ne nějaký nadnárodní kolos) by si něco takového nikdo nedovolil (nebo jen jednou). Za 10 let se nestalo, že by zákazník minutu před zavíračkou narazil na zavřené dveře a kdo už by vevnitř, musel být obsloužen. Takže kluci kolikrát přetahovali i o půl hodiny.

Zato jsem byl u O2, kde mi před nosem zavřeli 3 přepážky po sobě a zaměstnanci odešli (někteří beze slova) domů. Nakonec mě tedy obsloužili, a stihli to i do konce otvírací doby, akorát jsem tam půl hodiny čekal. Podivná atmosféra.

prostenekdo

No heleďte, ne že bych se zastával té úřednice, to vůbec. Zmínil jste firmy. Pracoval jsem v krámu přes sportovní potřeby (dvanáctky směny dlouho do večera) a osobně vím, jak je nepříjemné a zcela nevhodné, když někdo příjde dvě minuty před zavíračkou s tím, že chce přednášku o lyžích nebo cyklopřilbách. Já tohle zase beru jako naprostou bezohlednost vůči personálu. Vy řeknete, že kluci přetahovali i o půl hodiny. A zajímal se třeba někdy zákazník nebo zaměstnavatel o to, že zákazník vlastně obtěžuje toho kluka de facto mimo jeho pracovní dobu? Ptal se třeba někdo, jestli těm klukům, kteří přetahovali půl hodiny, třeba neujel nějaký důležitý spoj, když třeba nebydleli v místě pracoviště a neměli možnost se svézt vlastním přibližovadlem. U nás to problém byl, protože některé kolegyně byly z okolních vesnic, kam už toho po zavírací době jezdilo jen málo... Takže on ten prozákaznický přístup by měl mít svoje meze. Já tedy rozhodně nejsem zastáncem hesla "náš zákazník, náš pán", protože to zákazníka posiluje v přesvědčení, že si k personálu může pak dovolit všechno... No a právě kvůli přístupu bezohledných a drzých zákazníků jsem v to v oblasti prodeje dlouho nevydržel a vůbec nevadí mi, že jsem z této branže odešel.

Prostenekdo - já zase přidám pár zkušeností přímo z MěÚ. Nepracovala jsem tam jako úřednice, ale pravidla se vztahovala i na mě. Dost si toho pamatauji. Komu jel těsně po uzavírací době poslední autobus, směl odcházet dříve. Jenže neexistoval (a neexistuje) odbor, kde by pracoval jediný člověk. I v době dovolených a nemocí musel někdo na pracovišti být. Nějaký druh píchaček zaznamená skutečný příchod i odchod pracovníka. I v době oběda. Minuty plus i mínus se na konci měsíce sečítají a podle toho pak pracovník napracovává, nebo si je vybere jako krátkodobé volno.

asd1

Od toho jsou přesčasy, přijde dvě minuty před zavíračkou a půl hodiny přednáška o kolech - solidní zaměstnavatel tu půlhodinu proplatí jako přesčas a ne jak je u nás standard že mu prodavač dělá vola zadarmo...

Prostěněkdo..máte naprostou pravdu..A píchačky určitě u soukromníka nejsou..Tam se přesčasy moc neproplacejí..
amperr

No,asi takhle: Samozřejmě, jsou určité meze. A jednoznačně je to o šéfovi, jak si to s podřízenými zařídí a vyřídí. Ve zmíněné soukromé firmě to bylo tak: Zůstal o půl hodiny (hodinu) dýl, příště šel dřív, přišel později apod. Potom taky existovalo cosi jako prémie, zkrátka dotační nebyli škodní. Ne, asi se jim ten čas nezaplatil dle zákonných pravidel, ale zadarmo to taky nedělali a byli spokojení všichni. Zákazník, prodavač a tím pádem i šéf. Taky tam dotyční pracují dodnes, tj. 10+ let, což o čemsi svědčí. Odcházelo se spíš z rodinných důvodů, kvůli pracovním výzvám nebo z pocitu, že zkrátka potřebuju změnu. Samozřejmě taky kvůli penězům, tam to ale bylo otázka absolutní částky, ne podílu na motivační složce.

prostenekdo

amperr: No tak, je-li to tam takhle u Vás nastavené, tak budiž, pro mě za mě. Já pracoval v prodejně, kde se přesčasy neproplácely a rozhodně neexistovalo, že by byl prodavač uvolněn jiný den dřív. Takže případné vzniklé přesčasy nechal zadarmo zaměstnavateli. Platy a prémie byly nízké, procenta z prodeje produktu nebyly vůbec. Byly sice pak určité odměny na konci roku, když se přeplnily prodejní plány, resp. odprodeje, jenomže ty ve skutečnosti odrážely spíše polohu prodejny, jestli se tam dobře zaparkuje a přijde tam hodně lidí atd. Personál s plány, i kdyby chtěl, stejně moc nepohnul, jelikož byl od zaměstnavatele neustále úkolován přestavováním výstavních panelů a regálů na prodejně a podobných nekonečných nesmyslů, takže na pokec se zákazníkem a jeho motivaci k většímu nákupu to tam moc nebylo. Když se něco pokazilo, tak se to udělalo tak, že odpovědnost šla vždy za prodavačem, vedení firmy vždy dalo od všeho ruce pryč. Takže ve výsledku tam, kde jsem pracoval, ta motivace a tudíž i morálka zaměstnanců byla právem strašně mizerná. A když do takovýhle atmosféry pak vleze nějaký otrapa, který má chuť prudit 3 minuty před koncem otevírací doby s úmyslem udělat meganákup nebo jen zdržet prodavače, tak to je potom jak rozbuška u sudu s prachem. To musí chápat každý.

 

km
hodnocení

0x

stěžujte si, jste v právu a navíc si tam tu paní platíte

já tohle taky nesnáším, beztak šla domu a když už, měla odcházet až po 17.

tm
Argumenty, platím si že svých daní, na to jsem už alergický. Víte, jaka má ta úřednice na pasech plat? To asi moc daně neplatíte...
asd1

Ano je placená z daní lidí pro který tam je. Že je ochotná tam za ty peníze pracovat je její věc, asi se jinde neuchytí nebo tam je spokojená... Kolik myslíš že maj ženský který u mašiny 8 hodin denně strkaj drátky do konektoru? Oproti tomu má úřednice lehárko, pohodlíčko a plat větší. Drtivá většina úředníků z práce nechodí strhaná ale odpočatá...

km

sorry, mě jaký má plat fakt nezajímá, nemá to stím co dělat, pokud má do 16.55 brát lidi a odcházet až po 17.00, tak tak má činit

km

chápu, že pas nejde vyřídit za deset minut, ale mělo by být v budově a na webu úřadu jasně uvedeno, že na pasy berou třeba nepojpozději v 16.30 a za předpokladu, že neni fronta lidí před a doporučeno používat rezervační systém, který by měl mít dnes snad už každý úřad k dispozici

před koncem pracovní doby (přesněji řečeno úřední doby pro veřejnost) se prostě neodchází v žádném případě

 

hodnocení

0x
Já být úředníkem, dám si na dveře ceduli: "Neotravovat, nezvonit, neklepat, nebavím se s klienty, kteří chodí na poslední chvíli, ať už co se hodiny, nebo data týče." ;)
Jenže bohužel je úřednicí moje příliš hodná manželka, která klienta neodmítne ani 17:10, ani v neúřední den, za což platíme celá rodina, protože prakticky denně vychází z práce o půl hodiny později, navíc na ni čekám autem.. Zaplacené přesčasy kolem 20 h měsíčně samozřejmě nemá. :-/

alespoň jeden pohled z druhé strany...

petr91

To, že bere lidi i po zavíračce je zas opačná chyba. To nemá dělat, kdybych přišel po zavíračce a nebyl v právu, neřeknu ani popel. Ale pokud mají nějak nastavené podmínky, mají je prostě dodržovat. Pokud nejsou splnitelné a 5 min je málo, ať si dají třeba 10 a bude vše jasné.

 

hodnocení

0x
Manželka dlouholetého kamaráda pracovala v trafice a jednou jsem si dovolil vejít dovnitř asi minutu po zavírací době..Na hodinky jsem nekoukal,ale uvnitř se svítilo a viděl jsem ji za pultem..Málem mne zabila pohledem se slovy.."je zavříno!"..Vedle byl její šéf a něco řešili..Přesto jsem ji poprosil,zda mne obslouží.."kasa je vyplá a mám spočítaný peníze"..Měl jsem to přesně a neviděl v tom problém..Nebudete tomu věřit, ale od té doby spolu nemluvíme,protože "tohle jsem prý přehnal a šéfovi se tohle taky nelíbilo"..
doplněno 04.07.24 09:53: Další příhoda z jedné vesnické restaurace..S rodinou jsme na výletě objevili pěknou novou restauraci a byl čas oběda..Dovnitř a ven se trousili místní s kastrůlky a jídlonosiči..Vešli jsme dovnitř a uvítal nás nechutný řev personálu.."je zavříno!" S úlekem jsme vyšli tedy zpět za dveře a až poté si všimli, že "votevříno" mají oficiálně až za dvě minuty..Od znamých jsem se pak doslechl,že paní provozní, je v tomhle stejná na všechny příchozí..Pokud to ovšem nejsou štamgasti "vodvedle" *alene*
doplněno 04.07.24 10:03: Poslední příhoda o dodržování "votvíračky" je z naší benzinky,kam jezdím rád a s obsluhou si téměř skoro tykáme..Mají mít "votevříno" do 23:00..Běda ale,když se tu stavím po odpolední ve 22:20..Natankuji a jdu zaplatit..jindy přátelská obsluha už mne propichuje pohledem a skoro nepozdraví..Jsem natolik drzý, že si ještě zajdu do lednice pro plechovku piva..pak nastane peklo.. "to vám pěkně děkuju,měla jsem vytříno"..omlouvám se jak malý kluk a od lednice skáču panáka po špičkách.."a teď musím jít ty plechovky doplnit,to bylo připravený na ráno"..Omlouvám se znovu a odchazím..Ve dveřích minu pár teenagerů,kteří jdou taky zahamtat podlahu..Toto zažívám po každé odpolední směně;)
petr91

Jenže to v ani jednom z případů nejsou státní zaměstnanci, tam ať si dělají co chtějí, lidi tam pak přestanou chodit, napíšou špatnou recenzi, pomluví je a přijdou o zákazníky. Statní zaměstnankyně je placená z peněz nás všech a měla by se tak podle toho chovat. Pokud se jí to nelíbí, může klidně taky odejít do soukromého sektoru.

 

petr91 ..sice to nejsou státní zaměstnanci,ale za jejich služby se taky přece platí..a taky mají vesměs tučně uvedenou pracovní dobu..V mých dvou případech platí ta doba stejně jen někdy a pro někoho;) Vážně vám přijde normální, aby vás vyhodili z restaurace,kde hodláte utratit nemalé peníze jen proto,že "votvírají" až za dvě minuty? A přitom jsou dveře dokořán a ven lezou lidi s ešusy plnými jídla? Jasně, mohli jsme jít jinam..Ale v té zádeli s jednou restaurací si to holt můžou dovolit..

 

hodnocení

0x

No tak schválne, na ako dlho sa vydáva cestovný pas? Na 10 rokov, žeby ste ho museli meniť tesne pred skončením platnosti?

Pán přece nemohl tušit, že ho pošlou do Indie..To dá přeci rozum ;) Do Indie vždycky lítala Evička..ale ta má teď nějakej bordel v papírech nebo co..tak letí pan stěžovatel;)

 

ltz
hodnocení

0x
Naštvaný jste mohl být. Ale stejně, podat na tu zaměstnankyni až stižnost, mi přijde skoro takové kruté, když jinak celý den pracuje jako šroub, bývá toho až nad hlavu, tak to tomu člověku potom přijde líto. Kdyby vás odmítla vzít třeba v 16.00 nebo v 16.30, tak by to na stížnost bylo, ale 5 minut před koncem pracovni doby. Pak se stává, že jinak dobrý pracovník se také naštve a dá vypoveď. Nový to zase nezvládá, má tam frontu..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]