Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Studentský živnosťák - daně a odvody

Od: jarekkvetinka odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,
Chtěl bych si založit živnostenské oprávnění. Jsem student na gymplu a je mi 18.
Nepočítám s tím, že bych si byl schopen vydělávat tolik, abych dokázal platit sociální pojištění, byť jen minimální (4000Kč za měsíc) nebo by pro mne podnikání, kde bych si sotva vydělal nějaké peníze, přestalo dávat smysl. Chtěl bych si přividělat pomáháním firmám s počítači jako freelancer (pracovník na volné noze).
Proto bych se chtěl zeptat, má li někdo zkušenost s podnikáním jako student, ví li někdo, kolik si mohu vydělat, aniž bych státu musel odvádět peníze na sociálním, zdravotním, či jiných daních.
Dále by mě zajímalo, zdali je potřeba k podnikání víc než návštěva úřadu a tisíci koruna, nebo se mám obávat něčeho dalšího.
Díky, Jarek

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Protože za studenta platí pojištění stát, bude pro tebe podnikání vedlejší čiností a nebudeš mít povinnost platit pojistné z minimálního vyměřovacího základu, ale jen zdravotní ze zisku, sociální od stanovené částky a případně daň z příjmu. Nemusíš nikam chodit. Všechno vyřídíš pomocí Jednotného registračního formuláře. Stačí účet, bankovní identita a datovka. Pro daňovou evidenci můžeš používat formuláře z papírnictví nebo si sestavit vlastní. Forma není stanovená. Pro vyloučení omylu studuj raději z tištěné literatury a originálů zákonů. Nebudete mít podnikání a daně ve škole?

hujer

Hlavně se douč češtinu, abys sis nemusel přividělávat! Ale přivydělávat.

jarekkvetinka
hodnocení

Podnikání ve škole bohužel nemáme :I
Ale abych to shrnul, znamená to tedy, že když nepřesáhnu nějakou částku (cca 60 000Kč), tak sociální platit nemusím a zdravko za mě zaplatí stát každopádně. Na konci roku nejspíš budu muset dělat daňové přiznání (jen když překročím 50 000Kč) a zaplatit daň z příjmu, která je asi 15% ze zisku (také jen když přes 50 000Kč).