Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na použití e- receptu v mobilu. Tento způsob vyzvedávání léku i pro rodinu používám od začátku, většinou v lékárně Dr. Max v Třebíči, vždy otevřu sms a ukáži ji a oni sami si ji opíší. Včera se mi poprvé stalo, že ten kód chtěla lékárnice nadiktovat, ale protože jsem nemocná a nemohla jsem skoro mluvit tak mi nerozumněla a psala to špatně, když jsem ji řekla, že ji to ukážu aby si to opsala správně, tak mi vynadala, že jí nemám říkat písmena, ale celá jména aby mi rozumněla. Řekla jsem ji, že nemůžu mluvit, jestli se na to nemůže podívat a ona se na mě rozkřičela, že ona tam není od toho, aby něco opisovala z mobilu, ať si pořídím data a pošlu jí to nebo ať přinesu občanku (bylo to pro manžela, který je přes týden pryč - řidič kamionu, tak mi tady asi nenechá OP). A na moji poznámku, že s takovým jednáním jsem se tady ještě nesetkala - Dr. MAX v Kauflandu Třebíč, tak mi řekla ať si zvykám. Toto jednání jsem jindy ani jinde nezažila. Takže se chci zeptat jakým způsobem předáváte e-recept v lékárně Vy?
Já si vyzvedávám e-recepty na občanku, protože jich typicky mám víc naráz a tak je to pro mě tak jednodušší.
A jistě do lékárny běháte s občankama celé rodiny, že jo. Ne že bych takové lidi neznal, ale už jen držení cizí občanky (natož prokazování se jí) je někde na hraně nebo za hranou zákona.
Ne, u nás si léky vyzvedává každý sám, protože k doktorům taky chodí každý sám a jindy.
A cestou od doktora se pak staví v lékárně a rovnou si vyzvedne co potřebuje. A pokud si o recept zavolá, tak si do lékárny zajde sám, zatím to ještě nikdy nevyšlo tak, že bych v lékárně byl zrovna ve chvíli, kdy někdo urgentně potřeboval vyzvednout léky a ještě si je nevyzvednul sám. A trakat se do lékárny, když zrovna nemusím, taky nemám důvod.
Otázka zněla jak to kdo dělá, já to dělám takto.
byl to recept pro manžela, který je přes týden pryč a léky užívá trvale, tak je vyzvednu vždy já, občanku tady nemůže nechat a jít k lékaři pro něho znamená týden dovolené
V lékárně otevřu telefon, přistrčím ho k paní magistře a ona si kód už přečte sama. Já většinou zapomenu brýle a obsluze to nevadí. Nikdy mi kvůli tomu nic neřekla, občas dokonce sama nabídne, že si to sama opíše.
Jinak raději léky vyzvedávám na občanku. Tam odpadne problém s tím kódem. Jaga.
Problém není ve Vás, v telefonu ani v receptu. Je v té nepříjemné bábě. Asi jí někdo po ránu šlápl na kuří oko. Ve větších lékárnách obsluhuje víc personálu. Příště jděte k jiné.
Myslím, že při konkurenci jaká je, tahle lékarna bude brzy do háje (asi spíš ne, když je to součást řetězce), teda pokud tu prodavačku dřív nevyrazí. Chtělo by to zápis do Knihy přání a stížností, pokud ještě něco takového vůbec existuje. Taky je dobré tuto historku šířit mezi spoluobčany třeba v MHD (co jezdím v našem městě MHD jsem se dozvěděl věcí), prostě všude varovat před výskytem krávy za pultem.
Pani prodavačka tam samozřejmě je od toho, aby něco opisovala (ostatně i tu občanku musí opisovat), podobně jako průvodčí ve vlaku, když se mu nedaří načíst ten aztécký kód na jízdence nebo když člověk jede s hloupým mobilem, na který mu přijde jízdenka v SMS (v itálii jsem dokonce koukal, že rovnou opisujou PNR namísto skenování toho kódu). Pokud se to pani prodavačce nelíbí, může jít prodávat třeba do zeleniny nebo papírnictví, kde dozajista nebude muset opisovat nějaké kódy.
Já většinou e-recepty v lékarně vyzvedávám na občanku. Někdy mám recept vytisknutý přímo od lékaře a nebo si ho stáhnu z aplikace eRecept a doma vytisknu a ten předložím v lékarně.
Takové jednání lékarnice jak to popisuje tazatelka je zarážející a asi by to bylo i na podání stížnosti na ní. Já bych se asi s takovým jednáním na ní vykašlal a šel si léky vyzvednout do jiné lékárny.
Pro tazatelku: Nevěřím, že by hezká, usměvavá lékárnice byla takhle nepříjemná. A dala jste jí při odchodu tu marmeládu?
Kromě SMS jsou další možnosti. Nechat si poslat recept (průvodku) na email v pdf a v lékárně ukázat QR kód na mobilu nebo si průvodku vytisknout. Někde mají i čtečku pro zákazníky. Další možností je aplikece eRecept. Tam máte QR kód i přehled vyzvednutých. Diktování písmen je opravdu obtížné. Znamená to znalost hláskovací abecedy.
Né každý lékař je ale ochoten zasílat recepty e-mailem v PDF. Většinou tvrdí, že recept je možné vyzvednout na občanku a někteří zasílají SMS s kodem receptu.
Hláskovací abecedu dnes spousta lidí nezná a nepoužívá, prostě tam dá jakákoli slova, u kterých jim přijde, že druhá strana si správně odvodí první písmeno.
(Znáte tři svazové republiky začínající na E? Estonsko, endéer a eště československo).
Já často používám jména jako Adam, Bedřich, Cyril, ... Novák, ... a lidi si nestěžují. Dřív jsem hláskovával podle morzeovky, ale to se spousta lidí absolutně nechytala. Akát sice znali, ale už Blýskavice jim nic neříkala, natož Cílovníci ...
Dneska jsem vyzkoušel další, zatím nejjednodušší způsob. Doma v eReceptu jsem otevřel a uložil průvodku. V lékárně jsem ji pak otevřel čtečkou pdf v telefonu a QR kód přečetl snímačem na pokladně. Přeneseno okamžitě, bez SMS, připojování k internetu, přepisování kódu nebo občanky. Jakékoli handrkování je pak také vyloučené.
Popisujete mimořádně hnusné jednání. Její vedoucí nebo přímo vedení Maxe by se o tom měli dozvědět. Zápisem do Knihy přání a stížností, jak radí kolega ml1, nebo informací do centrály. Lékárnice je sice vzdělaná, ale stále je to jen a jen obsluha! A správná obsluha musí být připravená i na méně obvyklé situace. A opsání kódu nic mimořádného není.
Já te´d v lékárně dávám občanku, ale než mě lékárnice upozornily, že je to pro ně vhodnější, nosila jsem papírek s číslicemi a písmeny. Vše velkým písmem pro čtení i bez brýlí. Tyto papírky dodnes předávám bez problémů v zásilkovně.
Stránka drmax.cz. Dost dole "kontakty. Klik. Další stránka s kontakty, hodně dole "Připomínky ke službám..." Klik. Objeví se text a uprostřed textu možnost rozklikout formulář.
to je přímo do té lékárny, nechci aby se to ututlalo tam, chtěla jsem trochu výš , jejich vedení
Na té poslední stránce, jak jsem doporučovala se proklikat, je hned vedle kontakt na vedení v Brně a v Praze. Pak dole je ještě logo Facebooku. A na Facebooku mají poměrně nový příspevěk "Den lékáren". Tam by se to asi také hodilo přidat do komentářů.
Možná to chápu špatně, ale to máte aplikaci e-recept? Protože tam když si kliknete na Mé recepty, pak na Vyzvednout, tak se vám zobrazí qr kód, který si lékarnice načte a nic neřešíte. Tak to tedy dělám já.
Stalo se mi už kdysi, že jsem chtěl vyzvednout léky v lékarně na QR kód zobrazený na mobilu v aplikaci eRecept a lékarnice mne slušně požádala jestli bych ji nemohl raději ukázat občanku a tak jsem ji bez dohadů vyhověl. Občanka je asi nejjednodušší a nejlepší způsob na vyzvedávání léků v lékarně.
Běžně si vyzvedávám léky na občanku. Najednou to nešlo, magistra řekla, že pan dobtor je tam nový a něco nemá. Vypasila jsem mobil a léky získala. Doma jsem koukla na občanku a mela ji dva mesíce prošlou.
Taky využívám e-recept; doma z SMSky rozkliknu odkaz, objeví se QR kód, ofotím obrazovku a odcházím do Maxu, obsluha ho načte a ani spolu nemluvíme, o čem taky. Samozřejmě občanka je jednodušší, jak tady všichni uvádějí.
toto je velmi nepřijemné a neprofesialní,ale já mám lepší případ: potřeboval jsem napsat od lékaře léky,které pravidelně beru,zavolal jsem do ordinace.zvedla to sestra,po žádosti o napsání léku lékařem na mně okamžitě začala křičet,že ji nabourávám nějaké pravidla a praštila telefonem a tak jsem už dva měsíce bez léků,protože tyto ošetřující lékař psát nemůže,naštěstí nejde ještě o život.uvidím,jaké překvapení mě čeká až příjdu na prevenci
s pozdravem
Starám se o 85letou maminku, která si už nevyřídí vůbec nic. Aktuálně bere 17 různých tablet denně. Některé léky předepisuje praktická, něco může předepsat psychiatr, něco neurolog a něco kardiolog. Léky na štítnou žlázu mi pro ni endokrinolog píše vždy při kontrole 1x ročně a mezitím bez problému praktická lékařka, i když nemá od endokinologa žádnou zprávu z kontroly. Ty neurologické a kardiologické léky může napsat jenom v případě, že mám aktuální zprávu z kontrol u těchto lékařů, a to jenom na tři měsíce. Když tam chodíme dvakrát ročně, musím pro další prášky oslovit konkrétního odborného lékaře. Jsou to tak trochu manévry, ale mně zatím hlava slouží. Zato psychiku už mám slušně nabouranou.
Není to i Váš případ, že jste oslovil lékaře, kterému to z nějakého důvodu nepřísluší?
Tak jak jsem slíbila, že sem dám vyjádření lékárny k mé stížnosti, tak bohužel. Do této doby se k chování lékárnice Valové lékárna Dr.MAX v Třebíči nevyjádřila. Asi k tomu není co dodat - třeba omluva.
Jak tak čtu zdejší příspěvky tak to shrnu:
1) Lékař ...není ochoten tohle a tohle - v pořádku, bojím se ozvat
2) Já, pacient... nemusím nebo nejsem povinnen tohle a tohle .. ( čist miniaturní písmena ze špinavého displeje, ukazovat občanku já přece nebudu , já jsem PÁN !
3) Lékárník ...MUSÍ tohle a tohle - budu si stěžovat. Tak !
Co takhle zajít do jiné lékárny? Nebo slušně požádat ( poprosit) personál kdekoli se ve společnosti pohybujete...
( Naštěstí žiju dost daleko, tak snad tazatelku nikdy a nikde nepotkám )
ladaa: Ono se asi není čemu divit, že na tu tvoji ztížnost se nikdo nevyjádřil. Asi se nikomu nechtělo tím zabývat a řešit to a nebo to tzv. zametli pod koberec.
rd: Nevím jestli jsem tě dobře pochopil, ale připadá mi to, že podle tebe si je tazatelka samá vinná, že lékarnice s ní takto jednala, protože nebyla ochotná lékarnici vyhovět tak jak to po ní požadovala. Podle tebe lékarníci asi nemusí a nejsou povinní vůbec nic a pacient se musí jednoznačně podřídit lékarníkům, jinak se můžou na něho chovat ne příliš slušně a stěžovat si tak vůbec není na místě, protože tím kdo se choval neslušně byla podle tebe tazatelka.
Jít do jiné lékarny je sice určité řešení, ale když je člověk nemocný tak chodit někde třeba i několik kilometrů nemusí být zrovna dobrý nápad. Ono totiž v některých obcích je pouze 1 lékárna pokud vůbec tam nějaká je.
dám občanku a je to... manžel asi není 14 dnů v kuse na cestách... a pokud je na cestě v ČR, určitě někde 1x za 14 dnů narazí na lékárnu. Neříkejte mi, že řídí 14 dnů v kuse...
Takže tazatelka nepotřebovala léky okamžitě , navíc má přístup k internetu a volný čas ( aby napsala dotaz do poradny a poté stížnost do firmy)...
Tazatelka AVŠAK (!) nemá snahu vyjít vstříc zaměstnancům ve jiných profesích tím, že si recepty načte doma a uloží jako např. obrazek (pdf apod.). Dovedu si živě představit,jak svou arogancí zablokovala frontu v lékárně v Kaufu.
Když jdu k zubaři, připravím se - vyčistím si zuby ( a doufám, že mne nevyhodí a nepošle k placené hygienistce...)
Když jdu do pneuservisu zalepit pneu - připravím se na to - očistím kolo od bláta...a doufám, že bude mít čas
Když jdu do lékárny - nic a nikdo mne nezajímá !, JÁ jsem přece NĚKDO !
------------------------------------------------------------------
Zamyslete se nad sebou, na tento způsob vzájemného chování stejně jednou doplátíme všichni..
Přestože jsem přesvědčený o tom, že lékárnice měla vydat lék bezproblémově, částečně s vámi souhlasím. Zdvořilost by měla být na obou stranách. Já bych diktování i se znalostí hláskování považoval za obtěžování a bez čárového nebo QR kódu bych do lékárny nešel.
Lékarny tu jsou pro lidi a né lidi pro lékárny. Lékarnici jsou za to, že pracují v lékárně placení, ale zákazníci naopak musí za ty léky platit. Zdvořilost by měla být na obou stranách, ale když je pouze na jedné tak je to často těžké. Tak jak to tazatelka popsala tak na straně lékarnice asi příliš zdvořilosti nebylo. Co bránilo lékarnici aby si kod receptu přečetla z SMS zobrazené na mobilu tazatelky když tazatelka asi jinou možnost jak lékarnici ten kod poskytnout neměla?
vlastovicka : měla jinou možnost !
Pokud se manžel vrátí až za 14 dní, a receptů měla NĚKOLIK (!) , měla zvážit možnost přijít s již připravenými kódy - a ne zdržoval ostatní zákazníky. Každá lékárnice v ČR je samozřejmě zvyklá opisovat kody z SMS ručně, ale to už dnes požadují pouze lidé s 1 receptem nebo důchodci co vůbec neznají internet.
Arogantní, bezohledná tazatelka asi lékárnici pořádně naštvala...
(Pozn. nebyl jsem tam , ale vím jak to v Kaufáčích v lékárně Max chodí)
Občanka je jasně nejrychlejší...
ALE podle předpisu může OP předkládat POUZE majitel ( nebo zmocněnec). V případě, že by léky nebyly potom předány pacientovi (např. je dotyčný zapomene v např. autě za sedadlem a nepředá ), je potom za případné zhoršení zdravotního stavu odpovědný lékárník - nezkontroloval totožnost !
Výdej přímo přes kody a SMS omezení nemá. Že vám to v lékárně dávají i na CIZÍ OP je již na dobré vůli lékárníka.
rd: Každý si snad může vyzvedávat léky na recept tak jak sám uzná za vhodné a jak je to možné a nikdo by nikomu neměl vnucovat jak to je z jeho pohledů nejlepší. Také si každý může léky nechat vyzvednout kým chce a tobě by do toho nemělo nic být. V té lékarně jsi nebyl, ale velmi dobře víš jak to tam bylo a že tazatelka byla arogantní. Zde v této diskuzi jsi vůči tazatelce jednoznařně arogantní ty. Bohužel tak už to bývá, že kdo chce psa bít tak si na něho vždy hůl najde. To, že někdo někde s něčím zdržuje a nedělá to záměrně nás může štvát, ale jsme lidi a každý jiný a tak bychom snad mohli být někteří trochu více ohleduplní k ostatním.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.