Nejste přihlášen/a.
Mám zakoupenou jízdenku na cestu vlalem RegioJet a dnes odpoledne mi přišla SMS a e-mail s tímto textem: "Dobry den, z technickych duvodu bude vas vuz ve spoji XX.06.24 RJ XXXX nahrazen jinym typem vozu stejneho standardu. Informace o vasem novem sedadle najdete primo v detailu jizdenky a v pripade potreby vam pomuze nas palubni personal. Omlouvame se za komplikace. Vas RegioJet". Měl jsem vybrané a zaplacené sedadlo ve voze bez kupe v řadě sedadel po jednom sedadle. Nyní když se přihlásím na stránkách RegioJet a u te jízdenky si rozkliknu to mnou vybrané sedadlo tak to vypadá, že se asi jedná o vůz z kupé po 6 sedadlech v nich. Číslo sedadla by mělo být stejné, ale bohužel není u okna tak jak jsem chtěl a vedle na sedadlech budu mít cestující což už není zcela to co jsem si původně vybral a je to z mého pohledu určité zhoršení pohodlí cestování. Zajímá mne jestli v takovém případě bych měl mít nárok na nějakou slevu z ceny jízdenky když mi nebude poskytnuté přesně to co jsem si objednal ale pouze nějaká náhrada? Máte s něčím takovým už někdo nějaké zkušenosti?
Kdysi před několika léty když jsem cestoval s RegioJet tak se mi stála podobná situace kdy k vlaku byl přiřazený jiný typ vozu (lůžkový) než měl být a při nástupu do vlaku cestujícím bylo řečeno, že si mají sednout jak chtějí, protože čísla sedadel nesouhlasily s čísly na jízdenkách. Trefilo mi sedět v kupé vedle řebřiku který trochu bránil v pohodlným natažení nohou a navíc tam byla paní s ne příliš klidným děckem. Tenkrát jsem se tím příliš nezajímal a byl jsem rád, že mne dovezli tam kde jsem potřeboval.
Ono ten RegioJet už není to co kdysi když začínali nabízet dopravu vlaky.
Pokud jde o sedadlo ze stejný třídy (třeba žes měl sedadlo ve standartu a tohle je taky standart), tak ti nebude nahrazeno nic. Náhradu bys mohl požadovat, kdy ses propadnul třeba ze standartu do low costu. Za co bys chtěl náhradu, když pojedeš stejnou třídou? Nejseš malej harant, abys hodinu koukal z okýnka. X krát se mi stalo to samý (že mě ze sedadla pro jednoho šoupli do narvanýho kupé) a ani mě nenapadlo si stěžovat a řešit to.
Píšou, že to je náhrada vozem stejného standardu. Nejde mi o hádání se kvůli tomu za každou cenu, ale nelíbí se mi to, že člověk si vybere nějaké sedadlo které mu nejlépe vyhovuje a pak mu to z technických důvodů změní na něco co mu až tolik nemusí vyhovovat. Hápu, že se stávají nějaké technické problémy a musí to nějak náhradně řešit. V takových případech by ale mohli v rámci zachování dobrého jména firmy nějakou malou slevu z ceny jízdenky poskytnout. Z toho co tu někteří píši vyplýva, že u RegioJetu se to asi stáva častěji.
Ale ty nejsi nijak poškozenej, budeš sedět v tý třídě, kterou sis zaplatil., jenom na jiným místě. Hlavně si prosím tě nestěžuj, akorát se ztrapníš.
A psali jsme ti tu dva lidi, já a kolega nade mnou, to vážně neznamená, že se Regiojet neumí postarat o cestující. Přirovnání k pokoji je mimo. Oni ti taky mohli vlak zrušit úplně, hysterko.
luggage: "jenom na jiným místě" A o to tu jde pokud jsi to nedokízal pochopit.
Nikde jsem nepsal, že se Regiojet neumí postarat o cestující a ani to netvrdím. Ano ten vlak úplně zrušit mohli, ale to by těch nespokojených lidí bylo mnohem více a navíc by museli všem vracet peníze v plné výši za jízdenky.
takhle mi misto taky zmenili a nejednou, rozcilovat se nema cenu, stejna trida zadna nahrada
reseni kdyz je nove misto nevyhovujici, je jednoduchy, naklikat si v appce misto co chcete a nevhodne zrusit, pokud mate stesti a jsou volnna mista
jednou mi ovsem takhle zrusili celej vagon-jizdu a obratem vratili jizdny, pouzivam appku, tak se proste jen vratil kredit
to uz sem resila, protoze jezdim ve vytizenych casech a nebylo zadne dalsi volne misto, na info lince mi jen rekli ze ze je jim lito, ze technicke duvody a ze jizdne je vraceno ... nic nenadelate a argument ze by muzeli vratit prachy je lichej
Jestli ti to tak hrozně vadí, tak si zarezervuj jiný místo, nebo jeď jiným vlakem. Stížností se akorát ztrapníš a žádnou kompenzaci nedostaneš, vzhledem k tomu, že pojedeš ve stejný třídě.
helena42: "naklikat si v appce misto co chcete a nevhodne zrusit, pokud mate stesti a jsou volnna mista" Ono na poslední chvíli to štěstí už většinou bohužel nebývá.
Já se kvůli tomu nerozčiluji a nějak hodně mi to nevadi, ale je to pro mne určité zklamání. Nějakou třeba malou symbolickou kompenzaci formou slevy za to mohli poskytnout i když jsem něco takového nepředpokládal. Větším zklamáním pro mne bylo to, že mi nic neodepsali na e-mail s dotazem (né stížnosti) ohledně toho. Po včerejší noci ale určitě mají jiné důležitější věcí které musí řešit.
"jednou mi ovsem takhle zrusili celej vagon-jizdu a obratem vratili jizdny" Tak to je něco trochu jiného a pebíze za neposkytnutou službu (zrušenou jízdu) vrátit snad musí.
luggage: Ztrapňuješ se akorát ty tím, že tu píšeš nesmysly které jsem tu nikde nepsal o tom, že se chci někde ztěžovat. Bohužel pokud chce někdo někoho pomlouvat a nemá na to dostatek argumentů tak si je neslušně vymýšlí.
Měl jsem vybrané sedadlo v nejlevnější třídě Low cost (2. tř.). Ty s tím vlakem nebudeš cestovat a tak je ti to jedno a z tvého pohledu by mělo být vše v pořádku. Já to ale vidím trochu jinak, že mi bylo změněné to co jsem si vybral, objednal a zaplatil. Je to něco podobného jako kdyby si někdo objednal a zaplatil jednolůžkový pokoj v hotelu a z technických důvodů by mu poskytli dvoulůžkový pokoj s někým jiným a řekli mu, že to je v pořádku, protože tam má navíc i televizi kterou původně mít neměl.
Vzpomínám si, že se mi to také stalo. Nijak jsem to neřešil. Myslím, že v zájmu zachování duševního zdraví je lepší si takové nedůležité věci nepřipouštět.
hlada: Ty jsi na to kašlal, protože ti to asi bylo zcela jedno a neřešil jsi to a tak nikdo jiný by to také řešit neměl.
Už jsem jim napsal dotaz ohledně toho a jsem zvědavý co mi na to odpoví nebo jestli vůbec něco odpoví.
Obecně vzato dva lidé zažili stejnou nepříjemnou situaci. Zatímco pro jednoho nezanamenala vůbec nic, druhý ji řeší jako vážnou všude možně. Pozor na ohrožení duševního zdraví. Je potřeba trénovat odolnost. Údajně až třetina deváťáků potřebuje péči psychologa nebo psychiatra. To je vážné. I přes značný pokrok v medicíně jsou duševní nemoci prakticky neléčitelné.
hlada: Jak víš, že pouze 2 lidé zažili stejnou nepříjemnou situaci? Kromě této poradny to neřeším nikde a nikde jsem nepsal, že bych to považoval za něco vážného, ale proč si nenavymýšlet něco co není pravda pouze proto aby bylo čím pomlouvat někoho za to, že si dovolil zeptat na něco co tobě není po chuti, že. Ano, dej si pozor na ohrožení tvého duševního zdraví když nedokážeš unést to, že tu někdo založil diskuzi na téma které u tebe vyvolává psychické problémy.
hejkal: Je to podle přísloví, že jak se do lesa volá tak se z něho ozývá. Já jsem byl napadený neslušnou poznámkou a tak jsem reagoval podobně. To v této poradně někteří můžou klidně neslušně napadat a urážet jiné a napadený se proti tomu nemůže patřičně bránit? Asi se tu neměří každému stejným metrem.
U ČD se nám občas taky stane, že místo velkoprostoru, kam se vejde kočár, nám dají kupé a kočár musí do jiného vagonu... Naštve to, ale nikdy mě nenapadlo to víc řešit. RJ už dávno není, co to bývalo - jiné vozy, méně vozů na spojích objednávaných ministerstvem, špína, bordel... to je denní realita. Na všem se šetří, aby bylo na kafe zdarma. Dřív jsem využíval občas LE v méně vytížených časech (levné jízdenky). Jelikož 2 ze 4 jízd mi zrušili (zřejmě málo lidí, tak se to vyplatilo zrušit), tak na tento způsob dopravy se můžu vykašlat. Jezdím s ČD, které si myslím, že kromě těch pár rychlíkových linek mají min o třídu lepší soupravy a vždy mě dovezly do cíle nebo se o mě postaraly. A to jste zřejmě nezažil s RJ a LE mimořádnost... pokud to má trvat déle, u ČD vždy zajistí náhradní dopravu (byť třeba pár autobusů). RJ i LE vám řeknou, že musíte čekat a nebo máte poprosit, jestli by vás nevzal bus ČD. Takto se tu podniká...
"A to jste zřejmě nezažil s RJ a LE mimořádnost... pokud to má trvat déle, u ČD vždy zajistí náhradní dopravu (byť třeba pár autobusů)." Možná mi nebudeš věřit, ale u RJ jsem to už v minulosti před několika léty zažil. Při větším zpoždění mi vrátili část z ceny jízdenky a jednou vlak zkončil dříve a do cílové stanice měli zajištěnou náhradní dopravu autobusem. Až tolik vlakem nejezdím, ale když někdy výjimečně potřebuji tak si vybírám většinou spoje podle toho jak mi to časově nejlépe vyhovuje bez ohledu na dopravce.
Bylo to něco takového. Neztěžuji se, ale nebylo to bohužel to co jsem si vybral a objednal. Dovedu si představit zklamání nebo i naštvání když cestuje několikaosobová rodina nebo parta kamarádů, vyberou si sedadla vedle sebe aby byli spolu pohromadě a pak krátce před odjezdem se doví, že budou rozdělení do dvou kupe, protože jiný vůz má trochu jiné rozložení čísel sedadel.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.