Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízdenka RegioJet a náhrada jiným typem vozu

Od: pr odpovědí: 22 změna:

Mám zakoupenou jízdenku na cestu vlalem RegioJet a dnes odpoledne mi přišla SMS a e-mail s tímto textem: "Dobry den, z technickych duvodu bude vas vuz ve spoji XX.06.24 RJ XXXX nahrazen jinym typem vozu stejneho standardu. Informace o vasem novem sedadle najdete primo v detailu jizdenky a v pripade potreby vam pomuze nas palubni personal. Omlouvame se za komplikace. Vas RegioJet". Měl jsem vybrané a zaplacené sedadlo ve voze bez kupe v řadě sedadel po jednom sedadle. Nyní když se přihlásím na stránkách RegioJet a u te jízdenky si rozkliknu to mnou vybrané sedadlo tak to vypadá, že se asi jedná o vůz z kupé po 6 sedadlech v nich. Číslo sedadla by mělo být stejné, ale bohužel není u okna tak jak jsem chtěl a vedle na sedadlech budu mít cestující což už není zcela to co jsem si původně vybral a je to z mého pohledu určité zhoršení pohodlí cestování. Zajímá mne jestli v takovém případě bych měl mít nárok na nějakou slevu z ceny jízdenky když mi nebude poskytnuté přesně to co jsem si objednal ale pouze nějaká náhrada? Máte s něčím takovým už někdo nějaké zkušenosti?
Kdysi před několika léty když jsem cestoval s RegioJet tak se mi stála podobná situace kdy k vlaku byl přiřazený jiný typ vozu (lůžkový) než měl být a při nástupu do vlaku cestujícím bylo řečeno, že si mají sednout jak chtějí, protože čísla sedadel nesouhlasily s čísly na jízdenkách. Trefilo mi sedět v kupé vedle řebřiku který trochu bránil v pohodlným natažení nohou a navíc tam byla paní s ne příliš klidným děckem. Tenkrát jsem se tím příliš nezajímal a byl jsem rád, že mne dovezli tam kde jsem potřeboval.
Ono ten RegioJet už není to co kdysi když začínali nabízet dopravu vlaky.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

luggage
hodnocení

3x

Pokud jde o sedadlo ze stejný třídy (třeba žes měl sedadlo ve standartu a tohle je taky standart), tak ti nebude nahrazeno nic. Náhradu bys mohl požadovat, kdy ses propadnul třeba ze standartu do low costu. Za co bys chtěl náhradu, když pojedeš stejnou třídou? Nejseš malej harant, abys hodinu koukal z okýnka. X krát se mi stalo to samý (že mě ze sedadla pro jednoho šoupli do narvanýho kupé) a ani mě nenapadlo si stěžovat a řešit to.

pr
hodnocení

Píšou, že to je náhrada vozem stejného standardu. Nejde mi o hádání se kvůli tomu za každou cenu, ale nelíbí se mi to, že člověk si vybere nějaké sedadlo které mu nejlépe vyhovuje a pak mu to z technických důvodů změní na něco co mu až tolik nemusí vyhovovat. Hápu, že se stávají nějaké technické problémy a musí to nějak náhradně řešit. V takových případech by ale mohli v rámci zachování dobrého jména firmy nějakou malou slevu z ceny jízdenky poskytnout. Z toho co tu někteří píši vyplýva, že u RegioJetu se to asi stáva častěji.

luggage

Ale ty nejsi nijak poškozenej, budeš sedět v tý třídě, kterou sis zaplatil., jenom na jiným místě. Hlavně si prosím tě nestěžuj, akorát se ztrapníš.

A psali jsme ti tu dva lidi, já a kolega nade mnou, to vážně neznamená, že se Regiojet neumí postarat o cestující. Přirovnání k pokoji je mimo. Oni ti taky mohli vlak zrušit úplně, hysterko.

pr
hodnocení

luggage: "jenom na jiným místě" A o to tu jde pokud jsi to nedokízal pochopit.
Nikde jsem nepsal, že se Regiojet neumí postarat o cestující a ani to netvrdím. Ano ten vlak úplně zrušit mohli, ale to by těch nespokojených lidí bylo mnohem více a navíc by museli všem vracet peníze v plné výši za jízdenky.

takhle mi misto taky zmenili a nejednou, rozcilovat se nema cenu, stejna trida zadna nahrada
reseni kdyz je nove misto nevyhovujici, je jednoduchy, naklikat si v appce misto co chcete a nevhodne zrusit, pokud mate stesti a jsou volnna mista
jednou mi ovsem takhle zrusili celej vagon-jizdu a obratem vratili jizdny, pouzivam appku, tak se proste jen vratil kredit
to uz sem resila, protoze jezdim ve vytizenych casech a nebylo zadne dalsi volne misto, na info lince mi jen rekli ze ze je jim lito, ze technicke duvody a ze jizdne je vraceno ... nic nenadelate a argument ze by muzeli vratit prachy je lichej

luggage

Jestli ti to tak hrozně vadí, tak si zarezervuj jiný místo, nebo jeď jiným vlakem. Stížností se akorát ztrapníš a žádnou kompenzaci nedostaneš, vzhledem k tomu, že pojedeš ve stejný třídě.

pr
hodnocení

helena42: "naklikat si v appce misto co chcete a nevhodne zrusit, pokud mate stesti a jsou volnna mista" Ono na poslední chvíli to štěstí už většinou bohužel nebývá.
Já se kvůli tomu nerozčiluji a nějak hodně mi to nevadi, ale je to pro mne určité zklamání. Nějakou třeba malou symbolickou kompenzaci formou slevy za to mohli poskytnout i když jsem něco takového nepředpokládal. Větším zklamáním pro mne bylo to, že mi nic neodepsali na e-mail s dotazem (né stížnosti) ohledně toho. Po včerejší noci ale určitě mají jiné důležitější věcí které musí řešit.
"jednou mi ovsem takhle zrusili celej vagon-jizdu a obratem vratili jizdny" Tak to je něco trochu jiného a pebíze za neposkytnutou službu (zrušenou jízdu) vrátit snad musí.

luggage: Ztrapňuješ se akorát ty tím, že tu píšeš nesmysly které jsem tu nikde nepsal o tom, že se chci někde ztěžovat. Bohužel pokud chce někdo někoho pomlouvat a nemá na to dostatek argumentů tak si je neslušně vymýšlí.

 

adrin
hodnocení

0x
Zdravím, no takto z mého hlediska. Napište nebo zavolejte na podporu RJ, pokud vím, tak RJ má několik tříd, byznys, 2tr klasická, 2tr relax apod.. pokud vám dají 6 sedačku, ale dají vás mezi 1tr nebo sekci kterou jste si vybral, tak by mělo být vše v pořádku
pr
hodnocení

Měl jsem vybrané sedadlo v nejlevnější třídě Low cost (2. tř.). Ty s tím vlakem nebudeš cestovat a tak je ti to jedno a z tvého pohledu by mělo být vše v pořádku. Já to ale vidím trochu jinak, že mi bylo změněné to co jsem si vybral, objednal a zaplatil. Je to něco podobného jako kdyby si někdo objednal a zaplatil jednolůžkový pokoj v hotelu a z technických důvodů by mu poskytli dvoulůžkový pokoj s někým jiným a řekli mu, že to je v pořádku, protože tam má navíc i televizi kterou původně mít neměl.

adrin
Já vás chápu, z vašeho hlediska by mi to taky nebylo fajn. Každopádně fakt zkuste podporu
pr
hodnocení

Podporu zkusit mohu, ale mne zajímá jestli už někdo něco takového náhodou neřešil a jak dopadnul.

Vzpomínám si, že se mi to také stalo. Nijak jsem to neřešil. Myslím, že v zájmu zachování duševního zdraví je lepší si takové nedůležité věci nepřipouštět.

pr
hodnocení

hlada: Ty jsi na to kašlal, protože ti to asi bylo zcela jedno a neřešil jsi to a tak nikdo jiný by to také řešit neměl. :(

Už jsem jim napsal dotaz ohledně toho a jsem zvědavý co mi na to odpoví nebo jestli vůbec něco odpoví.

Obecně vzato dva lidé zažili stejnou nepříjemnou situaci. Zatímco pro jednoho nezanamenala vůbec nic, druhý ji řeší jako vážnou všude možně. Pozor na ohrožení duševního zdraví. Je potřeba trénovat odolnost. Údajně až třetina deváťáků potřebuje péči psychologa nebo psychiatra. To je vážné. I přes značný pokrok v medicíně jsou duševní nemoci prakticky neléčitelné.

pr
hodnocení

hlada: Jak víš, že pouze 2 lidé zažili stejnou nepříjemnou situaci? Kromě této poradny to neřeším nikde a nikde jsem nepsal, že bych to považoval za něco vážného, ale proč si nenavymýšlet něco co není pravda pouze proto aby bylo čím pomlouvat někoho za to, že si dovolil zeptat na něco co tobě není po chuti, že. Ano, dej si pozor na ohrožení tvého duševního zdraví když nedokážeš unést to, že tu někdo založil diskuzi na téma které u tebe vyvolává psychické problémy.

výtka
Upozornění od sys hejkal 03. 06. 2024 06:05:46
! Pravidlo Z2: je zakázáno psát vulgárně, napadat, urážet uživatele, používat urážlivý nick.
pr
hodnocení

hejkal: Je to podle přísloví, že jak se do lesa volá tak se z něho ozývá. Já jsem byl napadený neslušnou poznámkou a tak jsem reagoval podobně. To v této poradně někteří můžou klidně neslušně napadat a urážet jiné a napadený se proti tomu nemůže patřičně bránit? Asi se tu neměří každému stejným metrem.

 

tm
hodnocení

0x

U ČD se nám občas taky stane, že místo velkoprostoru, kam se vejde kočár, nám dají kupé a kočár musí do jiného vagonu... Naštve to, ale nikdy mě nenapadlo to víc řešit. RJ už dávno není, co to bývalo - jiné vozy, méně vozů na spojích objednávaných ministerstvem, špína, bordel... to je denní realita. Na všem se šetří, aby bylo na kafe zdarma. Dřív jsem využíval občas LE v méně vytížených časech (levné jízdenky). Jelikož 2 ze 4 jízd mi zrušili (zřejmě málo lidí, tak se to vyplatilo zrušit), tak na tento způsob dopravy se můžu vykašlat. Jezdím s ČD, které si myslím, že kromě těch pár rychlíkových linek mají min o třídu lepší soupravy a vždy mě dovezly do cíle nebo se o mě postaraly. A to jste zřejmě nezažil s RJ a LE mimořádnost... pokud to má trvat déle, u ČD vždy zajistí náhradní dopravu (byť třeba pár autobusů). RJ i LE vám řeknou, že musíte čekat a nebo máte poprosit, jestli by vás nevzal bus ČD. Takto se tu podniká...

pr
hodnocení

"A to jste zřejmě nezažil s RJ a LE mimořádnost... pokud to má trvat déle, u ČD vždy zajistí náhradní dopravu (byť třeba pár autobusů)." Možná mi nebudeš věřit, ale u RJ jsem to už v minulosti před několika léty zažil. Při větším zpoždění mi vrátili část z ceny jízdenky a jednou vlak zkončil dříve a do cílové stanice měli zajištěnou náhradní dopravu autobusem. Až tolik vlakem nejezdím, ale když někdy výjimečně potřebuji tak si vybírám většinou spoje podle toho jak mi to časově nejlépe vyhovuje bez ohledu na dopravce.

 

 

lmgify
hodnocení

0x

> Měl jsem [...] sedadlo ve voze bez kupe v řadě sedadel po jednom sedadle. Nyní [...] kupé po 6 sedadlech v nich.

Pro hrubou představu diskutujících: šel z tohoto do tohoto nebo tohoto.

Jízdenka RegioJet a náhrada jiným typem vozu
pr
hodnocení

Bohužel s těmi obrázky jsi se netrefil. Do ani jednoho z těch dvou jsem nešel.

lmgify

To byly jediné trojsedačky ve 2.třídě, které jsem našel. :(

pr
hodnocení

Bylo to něco takového. Neztěžuji se, ale nebylo to bohužel to co jsem si vybral a objednal. Dovedu si představit zklamání nebo i naštvání když cestuje několikaosobová rodina nebo parta kamarádů, vyberou si sedadla vedle sebe aby byli spolu pohromadě a pak krátce před odjezdem se doví, že budou rozdělení do dvou kupe, protože jiný vůz má trochu jiné rozložení čísel sedadel.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]