Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektromobilita a elektrifikace MHD

Od: adrian05 odpovědí: 27 změna:

Ahoj, dost se řeší elektrobusy a celkově elektromobilita a mě by zajímalo, jak by mohlo postupovat např. Ministerstvo dopravy ČR anebo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, pokud by chtělo urychlit proces elektrifikace MHD?

Napadají mě jedině všelijaké dotace, co se nyní využívají. Je ještě nějaký další způsob?

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva
hodnocení

7x

Jde dělat všechno možné, otázkou je, proč. Pomocí zákonů/dotací/vyhlášek/příkazů totiž dosáhnete toho, že se bude realizovat něco, co je dražší a co budeme muset jako splečnost nějak zaplatit a tedy co povede k našemu zchudnutí.

 

lmgify
hodnocení

3x

Napadají mě třeba ještě:

- garance určitého typu komerčních půjček nebo přímo nízkoúrokové půjčky na výstavbu sítí, technického zajištění a nákup busů

- koordinace (vytvořením/podporou (ne)formálního sdružení provozovatelů MHD) nákupu materiálu (kabely, měnírny, nabíječky, ...), autobusů, náhr.dílů pro více MHD (množstevní slevy, dlouhodobý zaručený odběr pro výrobce) místo současné situace, kdy si každý MHD dojednává svůj vlastní (pro výrobce malý a nestálý) nákup

- koordinace/návrh standardizované dopravní sítě a technického zajištění, takže MHD jen píchne prstem do katalogu předpřipravených řešení a vypadne jim seznam míst umístění a počet a typ nabíječek, měníren, garáží, opraven, přístrojů, ...

- informační kampaň pro veřejnost na zvýšení povědomí o dostupnosti elektro-oborů (opraváři a technici pro elektrobusy) a budoucích pracovních místech

- zajištění dostatečného, garantovaného, dlouhodobého, "levného" zdroje elektřiny a distribuce (koordinace/garance provozovatelům zdrojů a sítí na dlouhodobé odběry a jednoznačné potvrzení směřování státní politiky k (rychlému) přechodu na elektromobilitu)

Určitě ještě přijdeš na další.

 

smode2
hodnocení

3x

Jak případně postupovat je otázka pro kvalifikované dopravní odborníky, nikoliv do laické poradny. Ovšem domnívám se, že nic urychlovat nepotřebuje a nechce. Jsou rozšířené v rámci MHD elektrické dopravní systémy typu metro, tramvaje a trolejbusy. MHD je doprava kyvadlová a vyplatí se investovat v počátku vyšší prostředky do výstavby trati, aby se pak jezdilo s nižšími náklady či ekologicky. Akumulátory jsou dodnes sporné, nicméně ministerstvo něco začne urychlovat až ve chvíli, kdy se jednoduše stane používání elektrobusů a jiných dopravních prostředků vybavených akumulátory výrazně levnějším a praktičtějším než je provozování stávajících systémů.

Nejefektivnější je trolej nebo kabel.

sotous

Nebo kolej / šalina / metro / ČD

 

jaj*
hodnocení

0x
Takže chcete vyhodit stávající autobusy, nechat vyrobit nový na elektřinu, pak se musí vyrábět více elektřiny a až ten krám dojezdí tak se hodí na hromadu k těm funkčním, samozřejmě za město aby to nikdo neviděl. Vždyť jiní taky hází bordel do moře aby to nikdo neviděl, u nás se hází odpad do keřů aby nebyl vidět , prostě stejná logika, nevidím to tak to není. Samozřejmě ještě za městem zničit kus přírody na těžbu materiálu na výrobu nového odpadu. Ve městě si pak zasadit strom a tvářit se že se nic zlého neděje.
jaj*
Jinde na světě mají války a u nás se řeší oteplování planety tím, že zavedou elektrický auta a starý vyhodí.
lmgify

Kde se vyhazují auta? Nebo jen tak zase plácáš?

Tak vám to přeložím. Pro podporu elektroaut jsou v mnoha státech na auta se spalovacím motorem uvalovány vyšší daně, dálniční poplatky, vyšší pojistky, je jim zakazován vjezd do měst. To vede k tomu, že jsou často odstavena před koncem své životnosti. Je to neekonomické i neekologické. Nebo nejsou odstavena, ale ovezena směrem na východ. kde si je koupí lidé, kteří by si jinak auto koupit nemohli dovolit, a ti je pak často provozují naopak až za mez jejich životnosti, i za cenu už nevyhovujících emisí, úniků provozních kapalin a nevyhovující bezpečnosti.

Odstavená a funkční auta jsou tak akorát možná v Saudské arábii. Všude jinde se právě prodávají tam kde je o ně zájem. A jestli někdo jezdí s vykuchaným DPF filtrem nebo s autem v dezolátním stavu, tak za to může jen ten konkrétní uživatel. Né automobilka, né auto a ani ten první majitel. Ten dotyčný se takhle bude chovat ke každému autu a srát na veškerou přírodu a zdraví jiných lidí. Za to nemůže elektromobilita

jaj*
A jaký má význam pro ekologii když podpořím trh a koupím nové auto? Podpořím tím výrobu nové věci ze které je pak jen odpad a spotřeba energie. A taky získání materiálu na výrobu toho nového. A když bude auto jezdit o pak km jinde tak z něj nebudou emise? Tohle jsem nikdy nepochopila.

Copak vás někdo nutí kupovat nové auto? Klidně používejte vaše staré a opravujte ho do aleluja. Někdo ale auto zvrakuje při havárii, nebo je tak prohnilé že už se jej nevyplatí opravovat a jde na vrakáč. Potom potřebuje nové a měl by mít povědomí že si může koupit i něco lepšího. Samozřejmě ti co si kupují auta na tři roky tak to není o ekologii. Stačí se ale podívat na věkový průměr aut co tu jezdí a rázem vám musí být jasné že ten elektromobil z dlouhodobého hlediska je ekologičtější. Takový článků najdete dost kde se porovnává eko zátěž vozidel. U elektromobilu to bývá do 10 let. Jen prosím nevěřte tomu že elektromobil umře hned po skončení záruky. Je to stejná blbost jako tvrdit že spalovák umře hned po záruce, která je mnohdy kratší jak u elektromobilu.

jaj*
Takže je potom nesmysl elektrizovat hromadnou nějak na sílu. Stejně na hodně místech nejsou koleje aby tam jezdily šaliny, musely by se vyrobit. Jinde by se musely postavit dráty pro trolejbusy, nebo postupně vyrobit autobusy na baterky. Jenže pak je problém třeba v tom, že se stane třeba větší nehoda a šalina může být zablokovaná, protože ta neuhne , ta maximálně do nehody s radostí vjede protože nemusí brzdit, další věc jsou šílená silniční pravidla pro šaliny, u nás už několik lidí zabila, nebo spíše řidič, podle mě vlak mezi lidi nepatří. A v zablokované salině jsem byla už 2x. Troleják může trochu uhnout když mu někdo zablokuje cestu, tak je o trochu lepší v tomto, ale když nemá troleje tak neudělá objížďku jinou cestou, takže taky nepraktický. Podle mě by to měli nechat jak je, když si chtějí hrát na ekologii tak se zaměřit třeba na třídění odpadu a třeba hromadnou trochu omezit, při cestě do středu města potkávám tolik poloprázdných šalin a autobusů až mi to přijde zbytečný. Místo tohodle by měli udělat třeba hlídací domy na kola, když hromadná může být financována z větší části státem (třeba i z daní co zaplatí člověk někde v kvetoslavicích kde mu jezdí autobus po 2 hodinách) tak by z daní mohlo být zaplaceno hlídané parkoviště pro kola a koloběžky, kde by se platilo 10 Kč za parkování a vyparkování, plus cena za celodenní nebo půldenní stání. Tohle by udělalo nejlepší službu. Kamery dát na policii kde by to někdo sledoval, pak by si řekl, pán asi zttratil klíče tak mu půjdeme pomoct a už by to bylo.

 

lmgify
hodnocení

0x

Jen pro představu, že elektrizovat MHD jde i bez kolejí, trolejí a velkých baterií, přidávám 2 obrázky autobusů se superkapacitory a průběžným dobíjením během dne na konečných a nebo velkých zastávkách, kde autobusy stejně delší dobu stojí.

Typický autobus MHD ujede během dne údajně jen asi 200km.

Elektromobilita a elektrifikace MHD
Elektromobilita a elektrifikace MHD #2
Podívejte, tady přece nikdo pokroku nebrání, až to bude lepší, levnější a ekonomičtější, tak se to prosadí, stejně jako se kdysi prosadil spalovací motor proti koňskému potahu. Je ale nesmysl o tom nechat rozhodovat od stolu bruselské úředníky, cpát do toho miliardové dotace a násilím potlačovat jiné druhy pohonu. Nebo snad chceme opět vrátit totalitu a direktivní socialismus s absolutním přerozdělováním?
Nebo snad také trpíte představou, že už jsme dávno mohli jezdit v autech na vodu, ale fosilní mafie unesla a zavraždila jeho vynálezce. abychom levně a ekologicky jezdit nemohli?
lmgify

Zjevně nechápete, co v ekonomice znamená problém kuřete a slepice, problém prvotního kapitálu nebo první splátky nebo třeba i TCO, takže pro mě nemá smysl se tady snažit přesvědčit lidi s hlavou obalenou alobalem, že se jim někdo z Bruselu snaží modifikovat myšlenky v mozku.

Ovšem modifikovat život se nám snaží zcela jistě. A myšlenky přes média a školy taky, na to ale žádný alobal nepomůže.
Víte, já vídím, jak fungují dotace. I naše firma už přešla z vyrábění toho, co požadoval trh, na vývoj a výrobu toho, na co jsou dotace. Návrat 50 let zpět. Sice výsledek k prdu, ale na dotacích víc peněz, než by se vydělalo podnikáním a uspokojováním požadavků spotřebitele.
Stačí jen správně vykazovat papíry, být "vstřícný" k úředníkům rozhodujicích o dotacích a miliony na dotacích se sypou. Tohle prostě nutně vyhnije stejně. jako vyhnil socík.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Neboj, ono se to prosadí samo tržně, hlavně bez dotací. V některých městech už to funguje samo, v jiných městech naopak bez dotací nejezdí ani busy spalovací a musí omezovat linky. Tržní svět je v EU silně narušený přerozdělováním, pak není ani na duchody a EU blokuje snižování emisí zaváděním cel na čínské elektromobily. Proto musí Čínské automobilky stavět své továrny v Evropě, což je dražší. Byd má továrnu v Maďarsku na elektrické autobusy a na jihu Maďarska staví továrnu na ev osobáky. Takže když to nejde dveřmi, pujde to oknem, jen to bude dražší a bude to déle trvat.
lmgify

> není ani na duchody a EU blokuje snižování emisí zaváděním cel na čínské elektromobily

Ano, není lepší způsob, jak zvýšit příjem státní pokladny, než zabít existují automobilový průmysl tvořící 10% HDP, 25% exportu, 26% veškeré průmyslové výroby v ČR a zaměstnávající 200 tisíc lidí. To je teda debilní nápad. *zed*

A proč se teda ty příjmy nezvyšují? Proč jsme se stále nedostali na predkovidove úrovně? Komu ty spalováky chcete prodávat? Evropa se zabila sama, protože ji ujel vlak, nedrží krok s vývojem. V Číně už si Evropa ani necvrkne, největší světový trh evropské auta ani škodovky nechce, Indie má 30jadernych bloků v solárech a z toho benzín také nepoteče, tak kde teda? V Etiopii? Ta už prodej spalováků zakázala od nového roku, protože si dali do kalkulačky, že se jim elektřina vyplatí vyrábět víc, než dovoz ropy. Mimo jiné - ten automobilový průmysl tady bude stále, auta se budou vyrábět pořád, ten přechod na ev se dotkne jen 10-15% firem a pokud ty se nepřizpůsobí, tak se najdou jiné a těch pracovních míst bude ještě víc a případná přidaná hodnota zůstane doma a nebude se to vozit zvenku. Takže automobilový průmysl může dávat do HDP víc než se stávajícím stavu. Jen to chce ty investice a né neschopnost vlády, která už si nechala utéct tři investory na gigafabriky pro baterie, továrny na čipy atd atd. Takže vyhrává Polsko (6% trhu na baterie) a následuje Maďarsko a Německo po 3% trhus bateriemi. V Polsku se na to navázalo x desítek dalších domácích firem s několika tisíci zaměstnanci a slušně jím to přidává do HDP. Nehledě na to, že mohutně investují do větru a slunce, protože levná energie je základ pro to být konkurence schopný. My prostě máme energie nejdražší na světě, takže jsme si pohřbili nejen automotiv ale celý průmysl. Firmy se stěhují ven, kde jsou také levnější daně!
Čím budou Poláci vyrovnávat ty solary a větrníky? Stejně jako Němci českým jádrem?
lmgify

> automobilový průmysl tady bude stále, auta se budou vyrábět pořád

Proč by tady někdo auta a díly vyráběl, když se nechá trh zaplavit čínskýma autama za dumpingové ceny? Chcete snad dělat za čínskej plat a benefity, abyste tomu konkuroval?

 

Čínský plat už dávno není takový, jak si myslíte a je srovnatelný nebo vyšší než u nás. Proč jsou elektromobily z Číny levné? Pracovali na tom 20let a za tu dobu si vybudovali celý řetězec výroby, takže veškerá přidaná hodnota zůstává doma. Od materiálu na baterie, software a také masivně navýšili a stále navyšují podíl větru a slunce. Jelikož škodovka nic nevyrábí, vše kupuje a jen montuje dohromady, musí to být dražší, protože žádná přidaná hodnota.

 

sotous
hodnocení

0x

Kdyby se lidi jako adrian05 poslali do kamenolomu (Diktatura je nejefektivnější forma vlády), Neměli by čas vymýšlet cocotyny... Aneb, jak by to vypadalo, když přemýšlím nad tím, že by někdo něco měl...0

chápeme se? Zkrátka dneska má kdejaký Neználek možnost projevit názor před nižšími desítkami, lidí, třeba zde, a jen to odvádí pozornost Od důležitých věcí

 

hodnocení

0x
Úředníci především by měly efektivně nakládat s penězi z našich daní, nikoliv zvyšovat daně a přerozdělovat je do projektů které jsou neekonomické a neekologické. Současné technologie nenahradí naftové autobusy ve zmenšení uhlíkové stopy. Trend EU ve zvyšování daní na fosilní paliva vede jen k našemu chudnutí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]