Nejste přihlášen/a.
Tak neprobíhaly jen hovory mezistátní, ale i mezměstské. Zavolal jste na ústřednu, nadiktoval město, kam chcete volat a telefonní číslo. Pak jste zavěsil, sedl si vedle telefonu a čekal... (někdy i velmi dlouho) až Vám spojovatelka zavolá zpět a oznámí Vám, že máte hovor spojený a můžete mluvit. Občas se spojovatelka vetřela do Vašeho hovoru a zeptala se, jestli ještě hovoříte. Když ne, spojení zrušila.
Telefon zdaleka neměl každý, takže pokud jste ho neměl, musel jste zajít na nejblžší poštu. Tam jste požádal o spojení, posadil jste se a trpělivě čekal. Když se pošťačce konečně spojení povedlo navázat, poslala Vás do jedné z kabinek s telefonním přístrojem (typické volání na celou poštu - "...pane, v kabince 2 máte tu Prahu"). Když jste domluvil, oznámil jste to u přepážky, zaplatil na místě hovor a šel jste domů.
Přestávka byla po 2 hodinách 1/2 hodiny..
Vím co píši, byl jsem mechanik dálkových spojů, takže ne memziměsta a mezinárodní linky..
ty jsi asi nikdy nebyl na meziměstské ústředně,že? Nebylo tolik telefonů...nějak jsi opoměl firmy...
Mám podobnou osobní zkušenost. Na PŘF UK se v dobách dřevních spojovaly hovory přes centrálu po osobním ohlášení žádané linky. Takový záskok za dovolenou v malém kanclíku. Zřetelně a příjemně. Myslím, že se i přehazovaly čudlíky. Únavné to moc nebylo, spíš nuda. Call - centrum nějaké "duchaplné" firmy bude horší, prý tam nutí při práci stát...
"Myslím, že se i přehazovaly čudlíky"
Ano, spojovalo se ručně. Spojovatelka měla před sebou pult s konektory na kablících a před sebou propojovací pole se zdířkami. Vytáhla příslušný kablík s banánkem a zastrčila ho do příslušné zdířky. Po ukončení hovoru zase všchno vrátila ručně do výchozího stavu.
Nechce se mi věřit, že teprve teď mi došlo, proč se tomu říká TRS konektor. Přitom o existenci a historii tip a ring vím už desetiletí z důvodu RJ-45 a 25-barevného kódu.